Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
24. novembra 2015 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Záujem o podnikanie rastie, hlavne medzi mladými ľudmi

BRATISLAVA 24. novembra – Mladí ľudia u nás majú o podnikanie výrazne väčší záujem, než má staršia generácia. Zatiaľ čo medzi ľudmi pod 35 rokov si dokáže vlastné podnikanie predstaviť polovica z nich, u starších ako 50 rokov je to iba štvrtina. Dokázala to najnovšia štúdia o podnikaní v 44 krajinách sveta.

Každoročný prieskum zadala spoločnosť Amway už po šiestykrát v rade, tentokrát oslovila takmer 50 tisíc respondentov v 44 krajinách sveta, vrátane Slovenska.

Prieskum sa zameral hlavne na podnikateľský potenciál, teda na percento ľudí, ktorí si dokážu predstaviť štart vlastného podnikania. Na Slovensku tento podiel vzrástol oproti roku 2014 z 28 na 33%. Reálne však podniká iba 6 percent Slovákov, takže podnikateľská „priepasť“ je vo výške 27%.

Slovensko v potenciále skôr zaostává za priemerom EU (38%), v mezinárodnom porovnaní. Napríklad v USA je potenciál 51 percent, v Mexiku dokonca 81 percent. Naopak, napríklad v Nemecku je to iba 25%. Práve podnikateľský potenciál v posledných rok0ch u mladších generácií rastie.

Viac mladých ľudí tiež vidí Slovensko ako dobré miesto pre podnikanie. Konkrétne 37% mladších ľudí ako 35 rokov si myslí, že v ich krajine je prívetivé podnikateľské prostredie. V generácii nad 50 rokov je to však iba 30%.

Vek hrá rolu aj v tom, čo ľudí môže od podnikania odradiť. Čím vyšší vek, tým sa ľudia viac boja zlyhania a finančnej záťaže, ktorá môže nastať, pokiaľ sa podnikanie nevydarí.

Hlavným lákadlom na vlastnom podnikání je predstava nezávislosti na zamestnávateľovi. Táto motivácia je dôležitá pre 44% Slovákov, dôležitú rolu predstavuje aj možnosť druhého príjmu popri zamestnaní (39%). Na ďalšom mieste ľudia spomínajú možnosť realizovania vlastných nápadov a myšlienok (36%), či lepšie prepojenie kariéry s voľným časom a rodinou

O spoločnosti Amway
Amway je spoločnosť priameho predaja s obratom 10,8 miliárd USD (v roku 2014), ktorá bola založená a sídli v americkom Michigane. Najpredávanejšie výrobky Amway sú vitamíny, minerály a doplnky stravy NUTRILITE(tm), kozmetika ARTISTRY(tm) a zariadenie na úpravu vody značky eSpring(tm). Všetky výrobky je môžné zakúpiť výhradne od Vlastníkov podnikania Amway. Vďaka globálnym obratom v roku 2014 je podľa rebríčka Direct Selling News spoločnosť Amway aktuálne najväčšia spoločnosť priameho predaja na svete.

Pre viac informácií navštívte stránku http://news.amway.cz/.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

Kde zlyhali ženy v IT? Prevádzky prechádzajú komplexnou zmenou, obchodných zástupcov nahradili Business Developeri

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.