Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
2. decembra 2013 PR správyInformačné technológie od PRservis.skSITA Diskusia()

Víťazi študentskej súťaže SAS Challenge Day 2013 si odniesli iPady

BRATISLAVA 2. decembra – Účastníci prvého ročníka matematickej, vedomostnej a kreatívnej súťaže zistili, že práca so špičkovým analytickým softvérom je intuitívna a nazreli aj do firiem, ktoré takéto nástroje denne využívajú.

Stretol sa raz človek s medveďom. Okolo bola pustatina, nablízku nebol iný človek ani iný medveď. Obaja sa poriadne zľakli a začali utekať. Človek utekal smerom k severu, medveď smerom k západu. Človek sa zastavil, zamieril presne smerom na juh a medveďa zastrelil. Akej farby bol medveď?

Obdobné matematické, štatistické, ale aj vedomostné a kreatívne úlohy riešilo začiatkom novembra 16 trojčlenných tímov, ktoré sa prihlásili do súťaže Challenge Day 2013 zorganizovanej softvérovou a poradenskou spoločnosťou SAS.

„Čo si ľudia v dnešnej uponáhľanej dobe zapamätajú? Zážitok. Túto silnú zbraň sme využili na to, aby sme oslovili čo najviac študentov, pozdvihli povedomie o SAS-e a prepojili ho s pojmami ako inteligentná zábava, kreativita, inovácia a srdečnosť. Súťažné úlohy vymýšľali predovšetkým študenti z nášho Academic tímu za pomoci nášho marketingového oddelenia, preto sme, myslím, aj obsahovo triafali do čierneho a spoločne sa podaril pozitívny zážitkový deň,“ skonštatovala Katarína Šušaníková, marketingová manažérka slovenskej pobočky SAS-u.

Okrem riešenia rôznych logických úloh tímy z piatich slovenských univerzít navrhovali napríklad reklamnú kampaň, interpretovali grafy a vytvárali kreatívne pouličné fotografie. Nesúťažili pritom iba v priestoroch SAS-u – počas celého dňa sa presúvali na rozličné miesta a niektoré úlohy riešili vo firmách ako sú VÚB banka či Slovenská sporiteľňa, ktoré dlhoročne softvér SAS používajú na riadenie rizík a na zvyšovanie efektívnosti marketingových kampaní.

„Páčil sa nám široký záber súťaže, myslím, že viac pripomínala realitu. Nebolo to ako v škole na písomke, kde dostaneme zadanie a máme dve hodiny na vypracovanie. Mali sme internet, premiestňovali sme sa, mohli sme si niečo urobiť skôr a inú úlohu nechať na neskôr, skrátka si manažovať čas. Bolo to reálnejšie ako škola a to sa nám páčilo,“ zhodnotil krátko po vyhlásení výsledkov študent bratislavskej Ekonomickej univerzity Michal z víťazného tímu Pagáč, ktorý si odniesol hlavnú cenu tri iPady mini.

Druhý tím Statak vyhral týždennú stáž v spoločnosti SAS a tretie družstvo MDM Crew školenie na prácu so softvérom SAS. A čo bolo pre víťazný tím najťažšie? „Asi vytvoriť z dát grafy v softvéri SAS, ktorý sme nikdy predtým nevideli. Ale zvládli sme to a musím povedať, že to bolo dokonca veľmi intuitívne,“ dodal Michal.

„Challenge Day sme pripravovali niekoľko mesiacov a počas celej tej doby sme nevedeli odhadnúť, aký záujem bude mať zo strany študentov. Nakoniec nás milo prekvapilo 34 prihlásených tímov i pozitívna spätná väzba od súťažiacich. Už dnes viem povedať, že urobíme všetko pre to, aby sme súťaž zorganizovali aj o rok,“ uviedla koordinátorka súťaže Barbora Okruhľanská, ktorá má v SAS-e na starosti akademický program.

Fotky z akcie nájdete na Facebookovej stránke SAS Slovakia.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.559986857407933.1073741836.123382591068364&type=1

Prečítajte si aj rozhovor s víťazmi súťaže Jozefom, Petrom a Michalom.
http://www.sas.com/sk_sk/events/2013/sas-challenge-day-2013-2283776/interview.html

O SPOLOČNOSTI SAS
SAS je najväčšia súkromne vlastnená softvérová spoločnosť na svete. Je popredným poskytovateľom riešení v oblasti biznis analytiky a odborných služieb. Už 38 rokov prináša svojim zákazníkom THE POWER TO KNOW vďaka svojej oceňovanej analytike. Viac ako 65 000 spoločností v 135 krajinách objavuje prostredníctvom SAS-u inovatívne spôsoby ako zvýšiť svoju ziskovosť, znížiť riziká, predpovedať podvody a premeniť dáta na konkurenčnú výhodu. Na Slovensku má SAS svoje zastúpenie od roku 1995 a špecializuje sa najmä na finančný sektor, telekomunikácie, energetiku a akademickú oblasť. Viac informácií nájdete na: www.sas.com/slovakia a www.facebook.com/SASslovakia.

SAS a všetky ďalšie názvy produktov a služieb SAS Institute Inc. Sú registrovanými ochrannými známkami SAS Institute Inc. v USA a ďalších krajinách. ® označuje registráciu v USA. Ďalšie značky a názvy produktov sú ochrannými známkami konkrétnych spoločností.© 2013

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

TIPOS sa stal generálnym partnerom tretej najvyššej futbalovej ligy. Podporí nové talenty a rozvoj futbalu Inovatívny program Purina Unleashed hľadá startupy v oblasti pet care: projekty môžu získať podporu až do výšky 51 tisíc eur

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Informačné technológie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.