Verejné obstarávanie nového webu SND
BRATISLAVA 4. apríla – Slovenské národné divadlo v týchto dňoch začína očakávaný proces obstarávania nového webového sídla. O jeho dodávateľovi bude rozhodovať 6-členná výberová komisia zložená z troch reprezentantov verejnej správy a z troch zástupcov nezávislého sektora. Hodnotiacich kritérií výberového procesu bude celkovo päť: použiteľnosť, dizajn, technické riešenie, garancia podpory, cena.
Kľúčovú požiadavku zadania výberového konania predstavuje realizácia prehľadného webového portálu s užívateľsky jednoduchou orientáciou a s čo najmenej komplikovanou cestou k rezervácii či predaju vstupenky. Vzhľadom na kultúrny charakter inštitúcie sa od projektu, na rozdiel od iných portálov organizácií verejnej správy, očakáva vyššia miera dizajnovej kreativity.
Zo stránky technického riešenia je dôležitou požiadavkou návrh, projektovaný v redakčnom systéme (CMS) s otvoreným zdrojovým kódom (open-source), a teda „oslobodený“ pre prípad ďalšej spolupráce s aktívnou vývojárskou komunitou.
Návrh zadania je momentálne sprístupnený verejnému pripomienkovaniu na portáli iniciatívy Slovensko.digital: https://platforma.slovensko.digital/t/snd-novy-web/1822.
Výberové konanie bude oficiálne začaté 13. apríla na verejnom workshope, ktorý sa bude konať od 9.30 hod. v Štúdiu Činohry SND v novej budove SND. Na workshop sa možno prihlásiť tu: bit.ly/NovyWebSND
Viac informácií získate na adrese: novyweb@snd.sk
Autora nového webového sídla SND budú vyberať:
Marián Chudovský, generálny riaditeľ SND
„Som presvedčený, že za štyri roky nášho pôsobenia v divadle sa nám podarilo zmeniť jeho tvár k lepšiemu. Nastáva teda tá pravá chvíľa, aby sme k tomu prispôsobili aj jeho webovú stránku. Nech je jednoduchšia, priamočiarejšia, nech je našou skutočnou tvárou bez umelého prikrášľovania. Nech je našou reflexiou. Nech vypovedá o tom, akí sme a kam smerujeme. Pretože: VŠETKO JE NA WEBE!“
Daniel Rabina, riaditeľ Centra marketingu SND
„Týmto projektom by sme radi nabúrali smutne zažitú paradigmu o dvoch stranách barikády, kde na jednej strane stojí štát a na druhej verejnosť. Existuje iba jeden správny záujem a tým je záujem spoločnosti ako takej.“
Ján Segéň, IT projektový manažér Ministerstva kultúry SR
„Ponuku byť členom výberovej komisie som prijal rád, keďže na Ministerstve kultúry SR mám na starosti projekt portál www.navstevnik.sk, prostredníctvom ktorého v súčasnosti je, a aj po spustení nového webového sídla SND bude realizovaná rezervácia a predaj vstupeniek na podujatia SND.“
Michal Truban, zakladateľ iniciatívy Slovensko.digital a odborník na IT technológie
„Do projektu som sa zapojil preto, lebo vďaka nemu je možnosť ukázať, že na Slovensku sa dajú robiť transparentné verejné obstarávania s dobrým výsledkom.“
Róbert Csere, kreatívny riaditeľ vydavateľstva W-PRESS a odborník na dizajn
„Na projekte som sa rozhodol spolupracovať preto, aby som nezištne odovzdal svoje odborné skúsenosti a pomohol tak dobrej veci. Od projektu očakávam výnimočný výsledok, t. j. profesionálnu webovú stránku.“
Martin Volek, Managing Director spoločnosti VOLIS International a odborník na digitálny marketing
„Cieľom je, aby návštevník na stránkach SND našiel pútavý obsah a najmä čo najjednoduchší spôsob objednania si vstupenky na akomkoľvek zariadení, z ktorého bude pristupovať. Zloženie výberovej komisie zo zástupcov odbornej praxe a verejnej správy je dôkazom záujmu o transparentnosť zo strany SND.“
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
bx