Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
96558_pritomni poklepali zakladny kamen novej stavby thu v novych zamkoch ktora sa zacne realizovat v najblizsich tyzdnoch 676x423.jpg
17. septembra 2021 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

V Nových Zámkoch pribudne ďalšie stredisko technicko-hygienickej údržby, ktoré sa postará o čistotu vlakov národného dopravcu

17.9.2021 –
Stredisko THÚ sa súčasne postará o čistenie exteriéru aj interiéru vlakov
Moderné priestory pre technicko-hygienickú údržbu vybuduje ZSSK okrem Nových Zámkov aj dvoch ďalších mestách – vo Zvolene a Humennom

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) modernizuje nielen svoje vlaky, ale i pracoviská. Nové moderné strediská technicko-hygienickej údržby (THÚ) budú prispievať k predĺženiu životnosti nových, resp. modernizovaných železničných koľajových vozidiel.

Dnes sme v priestore Rušňového depa v Nových Zámkoch podpísali Zmluvu o dielo Technicko- hygienickej údržby železničných koľajových vozidiel pre stredisko Nové Zámky za účasti Otokara Kleina, primátora mesta Nové Zámky a Romana Koreňa, predsedu predstavenstva ZSSK, spolu so zástupcom dodávateľskej spoločnosti Metrostav Martinom Kokavcom, oblastným riaditeľom pre Slovensko – západ. Prítomní zároveň poklepali základný kameň novej stavby, ktorá sa začne realizovať v najbližších týždňoch.

Nové pracovisko infraštruktúry THÚ Nové Zámky bude vybudované v priestoroch súčasného Rušňového depa Nové Zámky. Doteraz boli poskytované služby THÚ realizované na viacerých pracoviskách uzlových staníc, navyše boli vo veľkej miere obmedzené poveternostnými podmienkami, keďže šlo o otvorený priestor alebo priestor priamo na koľajisku železničných staníc, pričom niektoré potrebné činnosti sa museli odsúvať. Avšak, po spustení spomínaných stredísk THÚ budeme čistenie sústreďovať do nových pracovísk, ktoré zaručia včasné vykonávanie potrebných činností a zároveň zvýšia komfort práce našich zamestnancov.

Stredisko THÚ je vstupenka do 21. storočia, čo sa údržby vlakov týka, pretože súčasné pracoviská nezodpovedajú potrebám nových vozidiel, ktoré boli ZSSK v ostatných rokoch obstarané. Veľkou výhodou strediska THÚ je čistenie exteriéru aj interiéru vozidiel i krátkodobá technická údržba. To všetko bude vytvorené na jednom mieste a pod jednou strechou vybudovaním novej haly prevádzkového ošetrenia súprav, haly stabilného umývača, koľají pre čistenie toaliet vo vozňoch s uzavretým systémom WC, nových rozvodov inžinierskych sietí, ako aj nevyhnutných nových technológií pre danú činnosť technickej a hygienickej údržby železničných koľajových vozidiel. V stredisku bude možné umývať vozidlá aj pri nižších teplotách.

Všetky služby moderných stredísk THÚ v súlade s ich vybavením a určením budú poskytované aj ostatným dopravcom, ktorí využívajú slovenské koľaje. Strediská teda budú mať prínos pre cestujúcich všetkých spoločností vrátane súkromných dopravcov.

Pre vybudovanie kompletného a funkčného pracoviska THÚ v Nových Zámkoch je potrebné realizovať výstavbu nasledovných objektov a prevádzkových súborov:

vchodovo-odchodové koľajiská priamo spojené so železničnou sieťou,
hala prevádzkového ošetrenia súprav,
koľaje s prehliadkovým kanálom,
čistiace a fekálne koľaje s kanálmi a zariadeniami na odsávanie,
stabilný halový umývač, ručný umývač,
zariadenia na manipuláciu s fekáliami a s tuhým odpadom,
testovacie zariadenia,
posunovacie zariadenia.

Na Slovensku budú v najbližšej dobe vybudované tri moderné strediská THÚ, a to okrem Nových Zámkov aj vo Zvolene a Humennom. Od projektu si ZSSK sľubuje zvýšenie kvality vykonávania čistenia, údržby, technických kontrol a menších opráv vlakových súprav za lepších podmienok ako v súčasnosti.

O projekte

THÚ Nové Zámky

Predpokladané finančné náklady na výstavbu strediska THÚ v Nových Zámkoch sú vo výške 41,8 mil. eur bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:

Európsky fond regionálneho rozvoja: 33,6 mil. eur,
ŠR SR: 5,9 mil. eur,
ZSSK: 2,3 mil. eur.

Začiatok výstavby predpokladáme v septembri 2021 a trvanie výstavby odhadujeme na 20 mesiacov, tzn. predpoklad začatia užívania nového strediska THÚ v Nových Zámkoch je v priebehu roka 2023 (máj – jún 2023).

THÚ Zvolen

Predpokladané finančné náklady na výstavbu strediska THÚ vo Zvolene sú vo výške 34,2 mil. eur bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:

Európsky fond regionálneho rozvoja: 27,3 mil. eur,
ŠR SR: 4,8 mil. eur,
ZSSK: 2,0 mil. eur.

Začiatok výstavby predpokladáme v septembri 2021 a trvanie výstavby odhadujeme na 20 mesiacov, tzn. predpoklad začatia užívania nového strediska THÚ vo Zvolene je v priebehu roka 2023 (máj – jún 2023).

THÚ Humenné

Predpokladané finančné náklady na výstavbu strediska THÚ v Humennom sú vo výške 28,6 mil. eur bez DPH. Hlavnú časť pokryjú prostriedky z eurofondov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu a z vlastných zdrojov ZSSK, konkrétne:

Európsky fond regionálneho rozvoja: 22,8 mil. eur,
ŠR SR: 4,0 mil. eur,
ZSSK: 1,7 mil. eur.

Začiatok výstavby predpokladáme v septembri 2021 a trvanie výstavby odhadujeme na 20 mesiacov, tzn. predpoklad začatia užívania nového strediska THÚ v Humennom je v priebehu roka 2023 (marec – apríl 2023).

Vo vyššie uvedených celkových sumách nie sú zahrnuté náklady na služby stavebného dozoru, v súčasnosti na uvedenú službu prebieha proces VO.

Pripájame zrealizované a plánované (už podpísané) investície do vozidlového parku od roku 2016 (vlaky pre západné Slovensko sú zvýraznené):

25 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) – projekt EÚ

celkový objem: 160 miliónov eur
predpokladané dodanie: 2020 – 2021 (20 ks EJ je už v prevádzke)
nasadzovanie: regionálna doprava (Žilinský a Trenčiansky kraj)

21 ks dieselmotorových jednotiek (ucelený vlak) – projekt EÚ

celkový objem: 77 miliónov eur
predpokladané dodanie: 2019 – 2021 (všetkých 21 ks DMJ je už v prevádzke)
nasadzovanie: regionálna doprava (Banskobystrický, Žilinský a Trenčiansky kraj, Prešovský kraj)

5 ks elektrických jednotiek (ucelený vlak) a 1 multifunkčný rušeň – projekt EÚ + vlastné zdroje

celkový objem: 38,8 milióna eur
predpokladané dodanie: január 2021 – december 2021
nasadzovanie: regionálna doprava (tatranské elektrické železnice a ozubnicová železnica)

35 ks nových osobných vozňov série Ampz (7 ks) a série Bmpz (28 ks) – vlastné zdroje

celkový objem: 66,8 milióna eur
predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (všetkých 35 ks nových vozňov je už v prevádzke)
nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

51 ks modernizovaných osobných vozňov série Bmz – vlastné zdroje

celkový objem: 37,8 milióna eur
predpokladané dodanie: 2018 – 2021 (48 ks modernizovaných vozňov je už v prevádzke)
nasadzovanie: diaľková doprava (Žilina – Praha; Bratislava – Košice)

37 ks renovovaných diaľkových vozňov série Apeer (11 ks) a série Bpeer (26 ks) – vlastné zdroje

celkový objem: 3,9 milióna eur
predpokladané dodanie: 2016 – 2020 (všetkých 37 ks renovovaných vozňov je už v prevádzke)
nasadzovanie: diaľková doprava (Budapešť – Košice; Ostrava – Žilina – Banská Bystrica; Praha – Žilina; Bratislava – Zvolen – Košice; Bratislava – Žilina – Košice)

35 ks modernizovaných osobných vozňov radu Bdt

celkový objem: 37,8 milióna eur
predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč)
podpis zmluvy: 15. 1. 2021
prvý dodaný vozeň: predpokladáme 3/2022
predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023

17 ks nových osobných vozňov (klimatizované vozne druhej triedy s možnosťou prepravy bicyklov pre regionálnu dopravu)

celkový objem 32,98 milióna eur
predpokladaná oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Liptovský Mikuláš, Košice – Čierna nad Tisou, Košice – Čaňa, Košice – Lipany – Plaveč)
podpis zmluvy: 15. 1. 2021, dodatok č. 1 zverejnený 26. 2. 2021
predpokladané dodanie prvých vozňov: 8/2022
predpokladané ukončenie realizácie projektu: 9/2023

15 ks modernizovaných elektrických jednotiek 425 – ukončený proces VO vydaným Rozhodnutím zo strany ÚVO, v ktorom bolo konštatované, že nedošlo k porušeniu zákona o VO, aktuálne prebiehajú procesy pred podpisom Zmluvy o dielo s dodávateľom

celkový objem 3,495  milióna eur
oblasť nasadenia: Vysoké Tatry
predpokladaný podpis zmluvy: 9/2021
predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023

15 ks dieselmotorových jednotiek (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 6. časť) – prebieha kontrola dokumentácie VO na ÚVO. Zároveň tak v súčasnosti prebieha aktualizácia štúdie uskutočniteľnosti a CBA analýzy na základe pripomienok zo strany ÚHP 

predpokladaná hodnota zákazky: 67 250 000 eur
predpokladaná oblasť nasadenia: Žilinský kraj (Kysuce – Čadca, Žilina, Rajec)
predpokladaný podpis zmluvy: 9/2021
predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023

9 ks elektrických jednotiek – projekt EÚ + vlastné zdroje

hodnota zákazky: 76 284 000 eur
oblasť nasadenia: Košický a Prešovský kraj (Košice – Lipany – Plaveč, Košice – Trebišov, resp. po elektrifikácii až po Humenné, Košice – Michaľany – Čierna nad Tisou)
podpis zmluvy: 9. 9. 2021
predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023

4 ks elektrických jednotiek pre regionálnu dopravu (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 7. časť) –  dokumentácia z procesu VO bola predložená na výkon kontroly na ÚVO  

predpokladaná hodnota zákazky: 76 955 000 eur
predpokladaná oblasť nasadenia: Nové Zámky, Bratislava, Žilina
predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
predpokladané ukončenie realizácie projektu: 10/2023

30 ks modernizovaných osobných vozňov Bdtmee (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 8. časť) – prebieha kontrola dokumentácie VO na ÚVO

predpokladaná hodnota zákazky: 32 400 400 eur
predpokladaná oblasť nasadenia: Zvolen – Košice, Brezno (južná trasa)
predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023

Informačný servis

K téme

Nórsky deň ITAPA 2024 – Od výskumu k zmene Rakovina prsníka sa týka čoraz mladších žien. Stovky z nich preventívne vyšetrili priamo v práci

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.