Udržateľnosť je kľúčovou témou pre sektor cestovného ruchu, Slovensko v tejto oblasti môže byť lídrom
28.11.2024 – Udržateľnosť je kľúčovou témou súčasnosti nielen pre jej ekologický rozmer, ale aj pre ekonomickú efektívnosť a spoločenský imidž. Výrazne sa dotýka aj cestovného ruchu. Slovensko má pritom jedinečnú príležitosť stať sa v tejto oblasti lídrom. Zhodli sa na tom účastníci 1. ročníka konferencie „Cestovný ruch novej generácie: Čistý, kreatívny, udržateľný“, ktorá sa konala v stredu, 27.11. na pôde Ekonomickej univerzity v Bratislave.
Na podujatí organizovanom spoločnosťou Planet Lover, kde sa zúčastnili aj zástupcovia národnej organizácie pre podporu cestovného ruchu SLOVAKIA TRAVEL, sa zúčastnilo viac ako 100 pozvaných hostí z oblasti cestovného ruchu, gastronómie a vzdelávania. Spoločne priniesli jedinečný pohľad na výzvy a príležitosti v oblasti ich udržateľnosti.
Generálna riaditeľka SLOVAKIA TRAVEL Ivana Vala Magátová označila konferenciu za veľmi dôležitú v kontexte šírenia osvety a vzájomnej spolupráce v oblasti cestovného ruchu. Zároveň zdôraznila potrebu prepájať udržateľné iniciatívy s marketingovou podporou Slovenska ako zodpovednej destinácie. „Cestovný ruch na Slovensku môžeme efektívne podporiť len vo vzájomnej spolupráci, podujatie na univerzitnej pôde považujem za veľmi dôležité v kontexte dôležitého šírenia osvety a vzájomnej spolupráce v oblasti cestovného ruchu. Národná organizácia, ktorú vediem, je aktívna prostredníctvom B2C podujatí, krajinu aktívne prezentujeme prostredníctvom press tripov pre domáce či zahraničné médiá či FAM tripov pre zahraničných touroperátorov a mnohými ďalšími aktivitami,“ priblížila generálna riaditeľka.
„Táto konferencia dokázala, že prepojenie biznisu a vzdelávacích inštitúcií je kľúčové pre budovanie udržateľnej budúcnosti. Veríme, že sme odštartovali novú vlnu diskusií a spoluprác, ktoré pomôžu Slovensku stať sa lídrom v tejto oblasti,“ doplnila zakladateľka Planet Lover Alexandra Madrová.
Konferencia priniesla diskusie o riešeniach v oblasti udržateľnosti v HORECA sektore. Zároveň predstavila osvedčené prístupy a inšpiratívne príklady z praxe. „Celý svet hovorí o udržateľnosti v cestovnom ruchu a Slovensko má veľký potenciál, pretože, najmä pre občanov vzdialených krajín je menej poznané a práve zvedavosť a chuť poznávať ich môže do našej krajiny prilákať. Slovensko má veľké možnosti, s ktorými budeme naďalej pracovať,“ zhodnotila šéfka SLOVAKIA TRAVEL Ivana Vala Magátová.
Medzi kľúčové témy patrilo plytvanie potravinami a to, ako efektívne znižovať potravinový odpad a jeho uhlíkovú stopu. Hovorilo sa aj používaní netoxických čistiacich prostriedkov. Reprezentanti Ekoraj Ďurďové ukázali, ako možno prepájať ekologické princípy s úspešnou prevádzkou na slovenskom vidieku.
SLOVAKIA TRAVEL je národná organizácia pre propagáciu cestovného ruchu na Slovensku. Jej hlavnou úlohou je rozvoj cestovného ruchu na domácom a zahraničnom trhu.
Informačný servis