Tesco zjednoduší spoluprácu s dodávateľmi v strednej Európe
Bratislava, 8. september 2016 – Spoločnosť Tesco si dáva viacero záväzkov, prostredníctvom ktorých posilní svoje vzťahy s dodávateľmi na Slovensku. Spoločnosť sa zameriava na zjednodušené a transparentnejšie spôsoby spolupráce a predstaví štandardizovanú platobnú politiku pre všetkých svojich dodávateľov. Navyše malí dodávatelia pocítia výhodu kratších termínov splatnosti.
Na Konferencii pre dodávateľov, ktorú organizovalo Tesco v Krakove, sa prihovoril viac ako 1 500 dodávateľom Jamie Walker, produktový riaditeľ pre Strednú Európu: „Za každým produktom, ktorý predávame, sú firmy a ľudia, ktorí s nami spolupracujú. Na to, aby sme dodali zákazníkom produkty výbornej kvality, je potrebné každé ohnivko tejto reťaze. Chceme s našimi partnerskými dodávateľmi pracovať spoločne tak, aby sme vybudovali trvalo udržateľné vzťahy a vytvárali hodnoty, o ktoré sa môžeme podeliť s inými. Súčasťou nášho plánu je zjednodušenie spolupráce s dodávateľmi a som rád, že vás môžem informovať o zavedení kratšej doby splatnosti – 14 dní pre všetkých našich najmenších dodávateľov.“
Kratšie doby splatnosti
Kratšie doby splatnosti sú navrhnuté tak, aby pomohli malým podnikom. Do platnosti vstúpia 1. októbra pre tých dodávateľov spoločnosti Tesco v strednej Európe, ktorých ročný obrat dodávok nepresiahne 34-tisíc eur (25-tisíc GBP) – dostanú platby do 14 dní. Z nových, kratších termínov splatnosti bude profitovať vyše 1 000 dodávateľov v Strednej Európe, z toho 236 na Slovensku. „Sme malý dodávateľ a takáto výrazná zmena doby splatnosti za dodanie tovaru nám pomôže v ďalšom platobnom styku. Zatiaľ sa nám nikdy nestalo, aby Tesco s platbami meškalo, bolo to skôr naopak, ale napriek tomu vnímame tento krok ako ústretový k zlepšeniu vzájomnej spolupráce,“ hovorí Emil Prítrský, majiteľ lokálnej pekárne v Chtelnici.
Takýto krok spoločnosti Tesco ocenil aj za členov Únie priemyselných pekárov Slovenska jej predseda Slavomír Moravčík: „Dnes sa už nemôže žiadny dodávateľ spoliehať na veľké mená a značky, pretože nemusia byť zárukou transparentnosti. Sledujeme v Únii nielen doby splatnosti ale aj správanie sa odberateľov ako také. Aj preto oceňujeme kroky, aké v spolupráci s malými dodávateľmi podniká spoločnosť Tesco.“
Rýchla a efektívna komunikácia pre jednoduchšie a otvorenejšie podnikanie
Na zvýšenie transparentnosti a zjednodušenie spolupráce Tesco tiež zavádza jednotné podmienky pre všetkých stredných a veľkých dodávateľov, pre ktorých doba splatnosti bude do 30 dní na potraviny a najviac 45 dní pre nepotravinový tovar. Pre dodávateľov spotrebného tovaru bude doba splatnosti 60 dní.
Ďalším krokom, ktorý Tesco robí s cieľom zjednodušiť svoje vzťahy s obchodnými partnermi je plánované zavedenie Telefonickej podpory pre dodávateľov, určenej na to, aby pomohla dodávateľom vyriešiť akékoľvek problémy týkajúce sa spolupráce s Tescom do 48 hodín. Linka bude zároveň jednotným kontaktným miestom pre dodávateľov, ktorí by potrebovali pomoc. Momentálne Tesco spustilo skúšobnú prevádzku Telefonickej podpory pre dodávateľov v Poľsku, následne bude rozšírená aj na Slovensko a do ďalších krajín strednej Európy, kde Tesco pôsobí.
„Vieme, aká dôležitá je pre všetky aspekty podnikania rýchla a efektívna komunikácia. Telefonická podpora pre dodávateľov je ďalším krokom smerom k posilneniu našich vzťahov a otvorenosti s obchodnými partnermi“, poznamenal Jamie Walker.
Všetky tieto kroky sú zamerané na podporu profesionálnych, vzájomne výhodných, dlhodobých a férových vzťahov.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
bx