SPP odhaľuje nové možnosti marketingu
BRATISLAVA 11. septembra – Spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel (SPP) začala využívať najmodernejšie analytické nástroje od spoločnosti IBM, s cieľom zlepšiť svoju komunikáciu s konkrétnymi skupinami zákazníkov pri riadení marketingových kampaní.
V snahe flexibilne reagovať na meniace trhové podmienky, preferencie zákazníkov a poskytovať špičkové služby sa spoločnosť rozhodla implementovať projekt dataminingu zákazníckych dát od spoločnosti IBM Slovensko. Tím pracovníkov spoločnosti IBM vedený konzultačnou divíziou – IBM Global Business Services (GBS) – pripravil a implementoval komplexný dataminingový projekt kombinujúc konzultačné služby GBS v oblasti ochrany trhového podielu prostredníctvom prediktívnych retenčných modelov a cross-sellingu a softvérové riešenie založené na produkte IBM SPSS Modeler, zameranom práve na tvorbu prediktívnych modelov.
„Samotná implementácia riešenia pozostávala z viacerých fáz. Prvou bola analýza existujúcich dát, po ktorej nasledovala tvorba analytického profilu klienta, ktorej súčasťou bola aj realizácia analytickej strategickej segmentácie s využitím všetkých dostupných dátových zdrojov a transfer know-how pre prediktívne modely,“ hovorí Slavomír Pšenák, líder IBM Slovensko pre riešenia v oblasti biznis analytiky a optimalizácie.
Implementácia riešenia od IBM Slovenskému plynárenskému priemyslu priniesla 3 až 4 krát úspešnejšie cross sellové kampane v porovnaní s minulosťou a zvýšenie úspešnosti retenčných kampaní až o 50 percent. Spoločnosť Slovenský plynárenský priemysel zároveň získala možnosť omnoho jednoduchšieho vytvárania kampaní, ako aj flexibilné a rýchle porovnanie úspešnosti jednotlivých kampaní.
„Konzultanti IBM Slovensko nám poskytli veľmi efektívnu a kvalitnú kombináciu softvérových riešení a konzultačných služieb. Získali sme tak nielen veľmi presný a aktuálny pohľad na našu zákaznícku bázu, ale aj kvalitné odporúčania a modely pre budúce plánovanie obchodných a marketingových aktivít. Dôležitým aspektom pozitívneho hodnotenia projektu je fakt, že jeho výsledky už vidíme v praxi, a to prostredníctvom výrazne zvýšenej efektivity retenčných a cross-sell kampaní. Spoločnosť IBM Slovensko bola schopná projekt realizovať rýchlo, efektívne, kvalitne a s maximálnym prihliadnutím na naše potreby a očakávania,“ hovorí riaditeľka sekcie marketingu a retailu SPP Jiřina Repaská.
V dôsledku liberalizácie v energetike sa predaj zemného plynu a elektriny stal veľmi konkurenčným odvetvím, kde len v oblasti predaja zemného plynu pôsobí v súčasnosti u nás 23 spoločností, z toho 11 v segmente predaja domácnostiam.
O SPP
Slovenský plynárenský priemysel je s viac než 1,3 milióna zákazníkmi v segmente firiem a domácností a 70 percentným podielom na trhu lídrom v oblasti plynárenstva na Slovensku. V rámci stratégie rozvoja SPP rozšírila svoje aktivity aj na predaj elektrickej energie, kde má v súčasnosti už viac než 20 tisíc zákazníkov.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax