Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
101016_fml_ikea_2 676x380.jpg
16. februára 2023 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Spoločnosť FM Logistic nasadila roboty pre logistické služby v oblasti e-commerce IKEA v Poľsku

16.2.2023 – FM Logistic a IKEA oficiálne začínajú novú kapitolu spolupráce v oblasti skladovania a logistických služieb pre segment e-commerce. Prvýkrát v Poľsku bude sklad vybavený robotmi od spoločnosti Locus Robotics, ktoré budú podporovať spracovanie objednávok balíkov z celej krajiny. Ide o najväčšiu implementáciu automatizácie logistických procesov v spoločnosti FM Logistic v strednej Európe a ďalší krok v rozvoji omnichannelu IKEA v Poľsku.

V sklade FM Logistic sa po prvýkrát v Poľsku na spracovanie objednávok použilo 46 asistenčných robotov od americkej spoločnosti Locus Robotics – v podstate ide o jediné riešenie na trhu, ktoré plne spolupracuje s ľuďmi. Zároveň ide o prvé nasadenie robotov druhej generácie na svete. Ich nosnosť sa zdvojnásobila na 36 kg a umožňuje im pripraviť štyri objednávky súčasne a zároveň tak pomáhať zamestnancom skladu pri kompletizácii. Roboty prichádzajú k príslušnému regálu a na obrazovke znázorňujú, ktorý tovar a koľko kusov je potrebné vybrať. Potom vďaka laserovým senzorom určia najkratšiu trasu medzi regálmi a presunú sa k ďalšiemu pracovníkovi. V ďalšom kroku sa objednávky dostanú na automatickú dopravníkovú linku, kde sa roztriedia na balenie podľa rôznych technológií: od obálok až po balenie do kartónov so zníženou výškou alebo narezaných na veľkosť, a nakoniec sa rozdelia na samostatné zásielky pre príslušné kuriérske spoločnosti.

V spoločnosti FM Logistic sa riadime zásadou automatizácie logistických procesov len v prípade merateľných výsledkov. V tomto projekte, aby sme splnili očakávania zákazníka aj konečných spotrebiteľov v oblasti kvality a uľahčili prácu našim skladovým tímom, predstavovalo použitie rozsiahlej automatizácie najlepšie riešenie,“ hovorí Guilhem Vicaire, riaditeľ pre obchodné riešenia v strednej Európe, FM Logistic a ďalej vysvetľuje: „Vzhľadom na širokú škálu produktov a ich rozmery sme použili niekoľko rôznych technológií. V súčasnosti sa približne 50 % objednávok spracováva úplne automaticky. Druhá polovica sa balí ručne, pričom približne 8 % tvoria takzvané citlivé výrobky, ako napríklad sklo, a 10 % objednávok tvoria nadrozmerné výrobky, ktoré vzhľadom na ich veľkosť nemôžu vyberať roboty. Odhadujeme, že vďaka použitým riešeniam sme dosiahli 225 % efektívnosť pri vychystávaní objednávok a 175 % pri balení. To predstavuje skutočnú podporu pri implementácii a rozvoji omnichannelovej stratégie nášho zákazníka.“

V sklade sa na ploche 16 000 m2 nachádza približne 7 000 druhov výrobkov IKEA. Vďaka umiestneniu jednotky, modernej infraštruktúre a automatizácii, ktorú využíva poskytovateľ, majú teraz zákazníci IKEA v Poľsku k dispozícii dodatočné 2,5 hodiny na zadanie objednávky na dodanie do druhého dňa. Kapacita skladu teraz umožňuje spracovať viac ako 1 milión objednávok v prvom roku prevádzky a zabezpečuje nárast počtu zásielok v nasledujúcich rokoch. Zavedené automatizované logistické riešenia, ako napríklad balenie na požiadanie, budú mať za následok aj nižšiu spotrebu papiera.

V spoločnosti IKEA neustále vytvárame svet bytového príslušenstva, ktorý je cenovo dostupný, udržateľný a pohodlnejší pre každého. Nákup a montáž nábytku boli vždy prirodzenou súčasťou zákazníckej skúsenosti IKEA. Teraz sa však všetci môžu tešiť na rozmanité možnosti. Omnichannelový prístup k predaju zaručuje, že naši zákazníci dostanú vysokokvalitné vybavenie domácnosti – kedykoľvek, akokoľvek a kdekoľvek chcú,“ – hovorí Sebastian Kaczmarski, vedúci centrálnej prevádzky plnenia, IKEA Distribution Services S.A. a dodáva: „Táto investícia zároveň predstavuje ďalšiu kapitolu viac ako 20-ročnej spolupráce medzi IKEA a FM Logistic v Poľsku.“

Ako poskytovateľ logistických služieb sa FM Logistic zameriava na zabezpečenie novej hodnoty pre svojich zákazníkov a spoluvytváranie udržateľných omnichannelových dodávateľských reťazcov. Automatizácia je jedným z pilierov tejto stratégie, ale kľúčom je individuálny výber riešení prispôsobených potrebám konkrétneho zákazníka. V tomto procese pomáhajú zákazníkom odborníci FM Logistic, ktorí majú kľúčové odborné znalosti v oblasti návrhu riešení, realizácie a prevádzky skladových systémov.

Informačný servis

K téme

MetLife už po desiaty raz získala ocenenie Superbrands na Slovensku Nový bezdrôtový Bissell vysáva a vytiera aj pozdĺž stien

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.