Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
104002_img_0093 676x451.jpg
22. apríla 2024 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Slovenskí dodávatelia sa v zahraničí presadzujú čoraz viac

22.4.2024 – Od roku 2016 exportovali slovenskí dodávatelia vďaka Lidlu tovar za viac než polmiliardy EUR.

Kvalitné slovenské potraviny sa každým rokom výraznejšie presadzujú v zahraničí. Vďačia za to aj Lidlu. Za predošlých osem rokov sprostredkoval diskont domácim dodávateľom export v hodnote viac ako 500 000 000 EUR v nákupných cenách. V obchodnom roku 2023 zaviezli slovenskí potravinári do zahraničných Lidlov výrobky v rekordnej hodnote 93,5 milióna EUR, teda takmer 2% z celkového ročného exportu agropotravinárskych výrobkov zo Slovenska.

„Možnosť vyviezť výrobky do zahraničia majú všetci dodávatelia, ktorí spĺňajú naše prísne kvalitatívne požiadavky, majú dostatočné kapacity a sú cenovo konkurencieschopní. My takéto výrobky odprezentujeme na našich medzinárodných stretnutiach a je už na rozhodnutí nákupu v danej krajine, či sa rozhodne pre spoluprácu,“ povedala Justyna Siekanko, konateľka Lidl Slovenská republika pre rezort nákupu, a dodala: „Slovensko je veľmi silné v produkcii mliečnych a mäsových výrobkov, rastlinných nátierok a tofu, cukroviniek, papierových výrobkov či alkoholických nápojov. Tieto a mnohé ďalšie výrobky majú v Európe veľmi dobré meno.“

Možnosť dodávať svoje výrobky na zahraničné trhy využili v roku 2023 desiatky firiem spod Tatier. Ich produkty sa objavili na pultoch Lidlov v 27 krajinách. Vďaka diskontnému reťazcu si zákazníci v Rakúsku či Bulharsku môžu zakúpiť slovenskú Marlenku, v Škandinávii šúľance, v Lotyšsku a Nemcku parenicu, vo Veľkej Británii a Lotyšsku slivovicu a v Srbsku či Litve syr nivového typu.

„Do zahraničia vyvážame vyše 40 percent produkcie našich syrov, či už typu camembert alebo Niva. Na trhu s mliečnymi výrobkami panuje tvrdá konkurencia a jedinou možnosťou, ako sa presadiť, je skutočne ich vysoká kvalita. S Lidl spolupracujeme už od jeho vstupu na slovenský trh. Náš pôvodný objem spolupráce sme v priebehu rokov niekoľkokrát znásobili aj vďaka exportným aktivitám tohto reťazca,“ uviedol Ján Husák, obchodný riaditeľ a člen predstavenstva Tatranskej mliekarne. „Aktuálne vyvážame zemiaky, cibuľu, mrkvu, petržlen a cesnak do Maďarska a Česka. Naše produkty dokonca dokážeme predať aj na náročných trhoch západnej Európy,“ povedal Jozef Zruban, obchodný riaditeľ spoločnosti Zeleninárska.

Informačný servis

K téme

TIPOS sa stal generálnym partnerom slovenského biatlonu Veľký úspech SkyToll: slovenská firma buduje nový mýtny systém v Chorvátsku

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.