Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
24. septembra 2013 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Slovenky sú podceňované, život si chránia skôr muži

BRATISLAVA 24. septembra – Podľa prieskumu ING Životnej poisťovne štvrtina Slovákov považuje za dostatočné poistiť v rámci rodiny iba jedného z partnerov a z toho až 77 % respondentov by volilo muža alebo partnera s vyšším príjmom, čo je podľa štatistík opäť muž. Naopak, ženu by poistilo iba 13 % opýtaných. Slováci tak pri poistení zohľadňujú najmä finančný prínos členov rodiny, a žena je tak kvôli svojim nižším príjmom diskriminovaná.

Podľa prieskumu ING Životnej poisťovne 27 % slovenských klientov poisťovní považuje za dostatočné uzavrieť životné poistenie v rámci rodiny či spoločnej domácnosti len pre jedného z partnerov. Pritom o nevyhnutnosti finančnej ochrany zdravia je presvedčených 75 % respondentov. „Rozpor medzi tým, čo by sme robiť mali, a tým čo v skutočnosti robíme, je pre oblasť životného poistenia typický. Slováci sú v prvom rade známi svojou podpoistenosťou. Najnovšie sa navyše ukázalo, že v tomto smere aj značne diskriminujú na základe pohlavia. Žena je z pohľadu finančného prínosu pre rodinu vnímaná ako menej významná v porovnaní s mužom,“ komentuje výsledky prieskumu Renata Mrázová, generálna riaditeľka pre poistenie a dôchodky, ING ČR/SR. Podľa 43 % Slovákov by tak mal byť poistený člen domácnosti s vyšším príjmom, 34 % výslovne určilo muža. V súčasnej dobe poisťovne registrujú takmer 3,6 milióna zmlúv o životnom poistení.

„Čiastočne sa tento stav odvíja od výšky platov, svoj podiel na ňom má však aj nízka sebadôvera žien v zamestnaní, ako aj v osobnom živote. Vhodnou ukážkou nedostatočného sebavedomia je 55 % žien, ktoré sa domnievajú, že keby v minulosti neboli váhali, mohli byť dnes inde,“ opisuje Renata Mrázová. Kým priemerný plat muža v roku 2011 predstavoval podľa Slovenského štatistického úradu 966 eur, ženy zarábali v priemere len 732 eur, čo je o závratných 25 % menej.

Muži míňajú peniaze ľahšie, naopak ženy sporia viac
Pre ženu je do veľkej miery ústrednou životnou témou rodina, jej zdravie, harmónia a bezpečie. Muži viac inklinujú k bezstarostnému životnému štýlu. Sú skôr ambicióznejší a radi si robia, čo chcú. Ženy sa o niečo viac zaoberajú aj finančnou stabilitou celej rodiny, o čom svedčia i výsledky prieskumu – 62 % žien má obavy z neistej budúcnosti, čo je o 10 % viac než mužov. Nežné pohlavie teda menej riskuje a prevažne sa riadi heslom „menej je niekedy viac“. Takmer 70 % žien uviedlo, že sa bojí brať si pôžičku. Ďalej sa ukázalo, že ženy sú sporivejšie – napríklad pri nákupoch vyhľadávajú najvýhodnejšie ponuky a pri nižšej cene sú ochotné zľaviť z nárokov na kvalitu. Viac ako polovicu žien zabolí, ak musia minúť nejaké peniaze. „Na jednej strane ženy držia rodinný rozpočet pevne v rukách, na strane druhej sú citlivé voči potrebám ostatných. V porovnaní s mužmi tak napríklad častejšie prispievajú na charitu,“ uzatvára Renata Mrázová.

Mužský prístup k peniazom je v oveľa väčšej miere postavený na riziku a adrenalíne. Muži viac míňajú peniaze aj na zábavu, aj pre potešenie. V porovnaní so ženami si väčšie percento mužov pravidelne kupuje žreby alebo stávkujú. Peniaze pre nich predstavujú aj možnosť robiť si, čo chcú. Keď ide o novinky na trhu, tie mávajú skôr muži ako ženy a rovnako častejšie ako ženy nakupujú tovar a služby on-line. Napriek svojmu postaveniu „finančnej hlavy rodiny“ sa tak nenechajú znepokojovať víziami budúcnosti a zarobené peniaze si vedia užiť.

O prieskume
Prieskum ING Životnej poisťovne „Klientela životného poistenia“ prebiehal formou kvantitatívnych osobných rozhovorov v októbri 2012 na vzorke s 1081 respondentmi.

Zdroje dát
ŠU SR – štatistika priemernej mesačnej mzdy mužov a žien http://portal.statistics.sk/files/KrajskeSpravy/KE/gender2012/cely/gender-2012.pdf (str. 48, 49)
SLASPO – výkaz NBS o poistnom trhu

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Pečená veverička aj medvedie laby na pive. Čo za čudné chúťky to mali naši predkovia? Tesco pokračuje v boji proti menštruačnej chudobe: Slovenky ušetrili už 30-tisíc eur

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.