Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
8. októbra 2013 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Slováci sa boja viac o majetok, ako o vlastný život a zdravie

BRATISLAVA 8. októbra – Slováci najčastejšie poisťujú svoj majetok. Nad zmluvami o životnom, alebo úrazovom poistení už rozmýšľajú menej. Vyplýva to z analýzy spoločnosti Broker Consulting, ktorá skúmala produktové portfóliá svojich 100 tisíc klientov. Za prvý polrok tohto roka uzavreli o 15 % viac zmlúv o neživotnom poistení v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

V sledovanom období rástol aj sektor poskytovania úverov. Spoločnosti sa podarilo dojednať pre svojich klientov o 27 % viac úverov ako vlani. V oblasti kapitálového trhu je možné taktiež vidieť stúpajúcu tendenciu v dojednaní až o 34 % viac zmlúv pravidelnej investície. „Najčastejšie nás klienti kontaktujú s požiadavkou poistiť si dom, byt a auto. Vôbec však nepočítajú s výpadkom svojich príjmov. Čo sa stane v prípade rizikovej udalosti akou je napríklad úraz, smrť, invalidita, trvalé následky úrazu, dlhodobá choroba?“ hovorí generálny riaditeľ Broker Consulting Július Rusňák. „Klienti sa viac obávajú o svoj majetok, ako o vlastný život a zdravie a to je chyba.“

Z údajov, ktoré spoločnosť poskytla vyplýva, že až 80 % jej klientov rieši okrem otázky vlastného bývania aj refinancovanie existujúcich úverov a záväzkov. Podľa produktovej špecialistky Eriky Süčovej, čoraz viac klientov využíva oproti tradičným formám predaja finančných produktov komplexné finančné služby. „V súčasnosti zaznamenávame rastúci záujem o finančnú službu OK Finančný plán, ktorá rieši klientove potreby a ciele s ohľadom na jeho finančné príjmy a existujúce záväzky. Finančné plánovanie je prejavom zodpovedného prístupu k vlastnej budúcnosti“.

V segmente stavebného sporenia, doplnkového dôchodkového sporenia a sporiacich účtov spoločnosť zaznamenala klesajúcu tendenciu v oblasti nového biznisu. V životnom poistení je podľa Süčovej možné hovoriť skôr o náraste v rizikovom životnom poistení, ktoré zabezpečuje klienta proti nepredvídaným rizikám. Pokles tým pádom zaznamenávame u investičného životného poistenia.

Klienti majú záujem o zabezpečenie svojich príjmov na nepredvídateľné životné situácie v rámci poistenia a investujú na pravidelnej mesačnej báze do otvorených podielových fondov.

Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk.

K téme

F&F a Tesco Online nákupy sú opäť najdôveryhodnejšie značky Slovákov Keď to v supermarkete žije aj po záverečnej: počas Noci v BILLA sa tradičné chute Slovenska spojili s tými modernými

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.