Projekt Šampióni udržateľnosti prináša na základné školy tému udržateľnosti
BRATISLAVA 30. novembra – Inšpirovaní mottom „Ak chceme niečo zmeniť, musíme začať od seba,“ školia zamestnanci Henkel Slovensko deti na základných školách po celom Slovensku. Téma je jednouchá, naučiť ich správať sa šetrne voči životnému prostrediu a byť vzorom súrodencom, rodičom a okoliu. Projekt Šampióni udržateľnosti v tomto roku vďaka stovke ambasádorov absolvovalo viac ako 5 000 detí na desiatkach slovenských škôl naprieč krajinou. Vďaka tomu sa môže ušetriť ročne až 50 miliónov litrov vody či 2,6 milióna kWh elektriny.
Ak nič nezmeníme, budeme v roku 2050 potrebovať päť planét
Projekt Šampióni udržateľnosti prináša do 3. a 4. ročníkov základných škôl vzorovú hodinu, na ktorej sa deti hravou formou učia, ako môžu veľmi jednoducho šetriť vodou, energiami či znížiť množstvo odpadu. Interaktívna hodina, vedená zamestnancami spoločnosti Henkel Slovensko, dáva deťom praktický návod, ako môžu šetriť životné prostredie tým, že:
vypínajú vodu, keď ju nepotrebujú (napríklad pri umývaní zubov),
zhasnú svetlo vždy, keď odídu z miestnosti,
úplne vypnú televízor (nestačí šťuknúť ovládač, pretože vtedy je televízor v pohotovostnom móde a stále spotrebúva elektrinu),
zatvoria chladničku hneď potom, ako z nej vyberú jedlo,
použijú namiesto jednorazovej kuchynskej utierky radšej textilnú,
používajú uteráky tak, aby neputovali hneď do koša na pranie.
„Ak nič nezmeníme na súčasnom štýle života, budeme v roku 2050 potrebovať k životu päť planét. Je dôležité, aby sme sa všetci voči našej planéte správali udržateľne. Každý z nás to vie ovplyvniť. Preto sme sa rozhodli ukazovať deťom, kde všade môžu pomôcť životnému prostrediu a zároveň inšpirovať rodičov a súrodencov, aby sa správali rovnako,“ vysvetľuje prezident spoločnosti Henkel Slovensko Christian Schulz. „Keďže naši zamestnanci sú naším najdôležitejším zdrojom pri vytváraní udržateľnejších riešení a zvyšovaní povedomia o tejto téme, rozhodli sme sa vytvoriť program, ktorý im umožní stať sa jej ambasádormi,“ dodáva Ch. Schulz.
5-tisíc detí vie, ako sa správať úsporne voči životnému prostrediu
Dobrovoľníci, zamestnanci firmy Henkel, absolvujú na úvod špeciálne školenie tzv. Šampiónov udržateľnosti. Zároveň do rúk dostávajú všetky podklady pre interaktívnu hodinu, ako napríklad animované video s postavičkou zemegule. Pomocou tipov získaných na hodine sa zo žiakov stávajú malí ambasádori, ktorí tému udržateľnosti šíria aj vo vlastnej rodine, domácnosti a okolí. „Pre tento rok sme si stanovili cieľ naučiť zásadám udržateľnosti 3 000 detí. Túto ambíciu sme naplnili už v júni. Našich zamestnancov motivujeme vrátiť sa na svoju školu, stretnúť bývalých učiteľov a absolvovať s deťmi užitočnú hodinu. Počet našich aktívnych ambasádorov už vďaka tomu prekročil číslo 100 a dnes môžeme hrdo vyhlásiť, že sme prekročili hranicu 5 000 detí. Trúfame si povedať, že do konca roka sa priblížime k číslu 5 500 vyškolených detí,“ hovorí Christian Schulz.
Hodinu udržateľnosti si môže objednať každá škola
O tom, že vyučovanie o udržateľnosti a ekológii vie byť zábavné aj užitočné zároveň, sa presvedčili aj žiaci ŽŠ na Nobelovom námestí 6 v Bratislave. „Dôležitosť témy udržateľnosti si stále viac uvedomujeme aj my v škole. Práve preto sme uvítali iniciatívu spoločnosti Henkel Slovensko zorganizovať interaktívnu vyučovaciu hodinu práve u nás. Žiaci sa z nej veľmi tešili a hravou formou spoznali zdroje a dôležitosť šetrenia akejkoľvek energie v záujme ochrany prírody. Verím, že vedomosti, ktoré dnes získali, budú ďalej rozvíjať a využívať v bežnom živote, ako doma, tak aj v prostredí školy,“ hodnotí riaditeľka školy, Valéria Fogašová.
Do projektu Šampióni udržateľnosti sa môže prihlásiť každá základná škola na Slovensku cez webovú stránku zriadenú spoločnosťou Henkel Slovensko, www.sampioni.sk. Web obsahuje všetky informácie o projekte vrátane kvízu, v ktorom si otestujete svoje znalosti.
O spoločnosti Henkel
Spoločnosť Henkel pôsobí celosvetovo s vyrovnaným a diverzifikovaným portfóliom produktov. Vďaka silným značkám, inováciám a technológiám zastáva Henkel vedúce postavenie na trhu tak v spotrebiteľských, ako aj priemyselných odvetviach. V oblasti lepidiel je Henkel divízia Adhesive Technologies (Lepidlá a technológie) celosvetovým lídrom na trhu v rámci všetkých priemyselných segmentov. V oblastiach Laundry & Home Care (Pracie a čistiace prostriedky) a Beauty Care (Kozmetika) je Henkel na vedúcich pozíciách na viacerých trhoch a v kategóriách vo svete. Spoločnosť bola založená v roku 1876 a má za sebou viac než 140 úspešných rokov. V účtovnom roku 2016 dosiahla obrat vo výške 18,7 mld. eur a upravený prevádzkový zisk vo výške 3,2 mld. eur. Tri najvýznamnejšie značky, jednotlivých divízií – Loctite, Schwarzkopf a Persil – spolu vygenerovali tržby v hodnote viac než 6 miliárd eur. Henkel zamestnáva viac než 50 000 ľudí po celom svete, ktorí spolu tvoria zanietený a veľmi rôznorodý tím, spájaný dôslednou firemnou kultúrou, spoločným záujmom vytvárať trvalo udržateľnú hodnotu, ako aj zdieľaním spoločných hodnôt. Ako uznávaný líder v oblasti udržateľnosti je Henkel na popredných priečkach v mnohých medzinárodných indexoch a hodnoteniach. Prioritné akcie spoločnosti Henkel sú evidované v indexe DAX na nemeckej burze cenných papierov.
Na Slovensku pôsobí Henkel vo všetkých troch strategických oblastiach už od roku 1991. Henkel Slovensko predáva viac ako 50 značiek a dnes zamestnáva viac ako 1 600 pracovníkov.