Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
86801_foto_pobocka_rekordne predaje 676x366.jpg
24. januára 2018 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Predaje jazdeniek v prvej polovici januára lámu rekordy

BRATISLAVA 24. januára 2018 – Januárové predaje nebývajú tak silné. Rast ekonomiky však výrazne  prospieva aj predaju jazdných áut.

Z analýzy predajných výsledkov najväčšieho tuzemského predajcu jazdeniek AAA AUTO je zrejmé, že predaje jazdených vozidiel v prvých pätnástich januárových dňoch prekonali všetky očakávania. Pokračuje tak stabilný rast záujmu o obmenu vozového parku slovenských zákazníkov.

Zatiaľ čo  január bežne býva mesiacom, kedy predaje skôr stagnujú, tento rok je opakom. Potvrdzuje sa tak fakt, že spotrebitelia majú dostatok finančných prostriedkov a po relatívne horších rokoch sa  odhodlávajú obmeniť aj veci, ktoré v minulosti odkladali. „Tohtoročné januárové predaje nás príjemne prekvapujú. Za prvých pätnásť dní tohto roka sme zaznamenali nárast predajov takmer o pätinu na Slovensku, v Poľsku je nárast predajov o 50 % a výsledky za celú skupinu, ktorá zahŕňa trhy na Slovensku, v Čechách, v Poľsku a Maďarsku vykazujú rast o 30 %,“ hovorí prevádzkový riaditeľ skupiny AAA AUTO Petr Vaněček.

Kúpa vozidla býva po zaobstaraní si bývania spravidla druhou najväčšou životnou investíciou. V pokrízových rokoch, kedy istota stabilného zamestnania a s ním spojeného príjmu nútila spotrebiteľov držať si staré autá aj za cenu nákladnejšieho servisu, pravdepodobne končí. „Ľudia sa neboja väčších investícií, medzi ktoré zaobstaranie si novšieho vozidla istotne patrí. Priaznivá ekonomická situácia a rastúce mzdy umožňujú zákazníkom kúpu drahších a novších áut aj za cenu využitia úverov,“ dodáva Vaněček.

Pozitívny je aj vývoj veku predávaných jazdeniek. Priemerný vek áut predaných v skupine AAA AUTO medziročne klesol o takmer  tri percentá, respektíve približne o dva mesiace. „Vzhľadom k pomerne vysokému priemernému veku vozového parku na Slovensku nás veľmi teší, že sme dlhodobo schopní ponúkať našim zákazníkom čím ďalej tým mladšie jazdenky a ísť tak trocha proti prúdu, ale v konečnom dôsledku správnym smerom,“ uzatvára Vaněček.

K téme

Zlatý Bažant posilňuje svoju pozíciu na slovenskom trhu a ukazuje kvalitu slovenských pív a radlerov Black Friday: AAA AUTO má zľavy na skoro 1 200 áut, zákazníci ušetria 900-tisíc eur

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.