Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
26. marca 2013 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Poštovej banke sa darí, rastie rýchlejšie, než trh

BRATISLAVA 26. marca – Poštová banka má za sebou ďalší úspešný rok, keď z minuloročného hospodárenia vykázala rast vo všetkých kľúčových ukazovateľoch a zlepšila tak svoju trhovú pozíciu. Úverové portfólio banky narástlo medziročne o 25,3 %, primárne zdroje banky vzrástli o 6,5 % a banka dosiahla zisk vo výške 67,5 mil. eur. Aktuálne je banka partnerom už miliónu klientov.

Banka vykázala čistý zisk 67,5 mil. eur
Poštová banka uzavrela rok 2012 s čistým ziskom 67,5 mil. eur. Úverové portfólio banky v porovnaní s rokom 2011 vzrástlo o 25,3 % a dosiahlo úroveň 1,7 mld. eur. Objem poskytnutých spotrebných úverov dosiahol úroveň 503,4 mil. eur, čo predstavovalo medziročný 22,5 %-ný nárast.

„Hospodárske výsledky za uplynulý rok potvrdzujú trend najdynamickejšie rastúcej retailovej banky. V období, keď segment čelí negatívnym trendom, Poštová banka rastie vo všetkých kľúčových ukazovateľoch. Dynamikou rastu sme už piaty rok po sebe vo vybraných ukazovateľoch predbehli samotný trh. V stave úverov pre obyvateľstvo sme v medziročnom porovnaní rokov 2011 a 2012 rástli o viac ako 20 %, pričom trh zaznamenal rast na úrovni približne 10 %. Podobná situácia je aj v oblasti retailových vkladov, kde sme medziročne zaznamenali 13% nárast stavu vkladov, pričom trh sa hýbal na úrovni 6 %,“ uviedol Marek Tarda, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Poštovej banky.

Rástli aj primárne zdroje banky
Rastový trend si Poštová banka zachovala aj v oblasti primárnych zdrojov od klientov. Tie k 31. 12. 2012 dosiahli výšku 2,8 mld. eur a medziročne tak vzrástli o 173,5 mil. eur. Najväčšiu dynamiku rastu dosiahli termínované vklady, kde medziročne vzrástol ich objem o 12,0 % na 1,8 mld. eur. Obľube sa pritom tešili najmä dlhšie splatnosti termínovaných vkladov. Vzrástli aj objemy na osobných účtoch a banke sa v roku 2012 podarilo zriadiť viac ako 100 tisíc nových osobných účtov.

Potvrdenie pozície silného retailového hráča
Cieľom banky je aj v roku 2013 udržať výkonnosť napriek zhoršujúcim sa ekonomickým predpovediam. Zároveň chce využiť potenciál najväčšej predajnej siete a pracovať ďalej s aktuálne miliónovou klientskou bázou. „Očakávame opäť rast v kľúčových oblastiach biznisu – najmä v úveroch. Aj naďalej plánujeme posilňovať klientsky servis a dostupnosť banky a to nielen rozširovaním obchodných miest ale aj siete bankomatov. Napriek legislatívnym dopadom chceme aj v roku 2013 potvrdiť pozíciu silného retailového hráča na slovenskom bankovom trhu,“ doplnil Marek Tarda.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk.

K téme

Nápad pre 3 generácie zverejnil víťazné projekty tohto roka Máte doma nezbedníka? Union poisťovňa vylepšila svoje detské poistenie, okrem pocitu istoty prináša rodinám aj úspory

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.