Poštová banka dala súhlas na odtajnenie zmluvy s poštou
BRATISLAVA 14. októbra – Slovenská pošta a Poštová banka sú dlhodobí strategickí partneri. Podmienky a parametre ich vzájomnej spolupráce definuje rámcová zmluva, ktorá bola od roku 2004 krytá obchodným tajomstvom. Poštová banka dala v týchto dňoch súhlas na jej odtajnenie.
„Táto rámcová zmluva bola vyše desať rokov predmetom rôznych otázok a špekulácii. Mojim záväzkom pri nástupe do funkcie generálneho riaditeľa Poštovej banky bolo, aby boli tieto obchodné vzťahy aj v očiach verejnosti vnímané transparentne. Súhlasili sme preto s jej odtajnením,“ vysvetľuje generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Poštovej banky Andrej Zaťko.
Vedenie banky tak dalo súhlas na odtajnenie častí zmluvy, ktoré špecifikujú charakter exkluzívnej spolupráce, metodiku výpočtu odmien pre Slovenskú poštu a jej zamestnancov či dĺžku trvania zmluvy.
Poštová banka za uplynulé roky pošte významne kompenzovala výpadky jej príjmov z trhu klasických poštových služieb a prispela k výraznému zlepšeniu finančnej aj personálnej situácie. Len v roku 2014 zabezpečila Poštová banka Slovenskej pošte výnosy z predaja vo výške 17 miliónov eur. Celkový zisk Slovenskej pošty po zdanení pritom dosiahol vlani 3,32 milióna eur. Aj to je dôkazom toho, že Poštová banka je kľúčovým obchodným partnerom Slovenskej pošty a má zásluhu na jej plusovom hospodárení.
„Poštová banka a Slovenská pošta majú rovnakú cieľovú skupinu. Finančné a poštové služby idú ruka v ruke, takže prirodzene a v dobrom slova zmysle, sme predurčení na dlhodobú spoluprácu. Tento potenciál sa obojstranne snažíme využívať na maximum, dôkazom čoho sú kladné hospodárske výsledky pošty a nové investície do jej technického zabezpečenia,“ dopĺňa A. Zaťko.
Nad rámec výnosov z predaja produktov vypláca Poštová banka Slovenskej pošte finančné plnenie aj na základe exkluzívnej zmluvy. Zahŕňa to odmenu za poskytovanie dohodnutých služieb, napríklad za využívanie obchodnej siete, zriadenie a nájom priehradok alebo obsluhu bankomatov.
Poštová banka už od začiatku spolupráce každoročne investuje svoje finančné prostriedky aj do vzdelávania a motivácie zamestnancov Slovenskej pošty. Zvyšuje tým nielen ich príjmy, ale aj ich kvalifikáciu v oblasti starostlivosti o zákazníka a úroveň celkových služieb. Stávajú sa tak konkurencieschopnejší v predaji, a to nielen finančných služieb.
„Cieľom súčasného vedenia Slovenskej pošty bolo vytvoriť univerzálnu a modernú pobočkovú sieť, kde si každý obyvateľ vybaví všetko potrebné a hľadá alternatívy ako nahradiť výpadky príjmov z klasických poštových služieb. Tento zámer sa mu darí úspešne napĺňať a teší nás, že sme súčasťou tejto pozitívnej zmeny,“ uzatvára A. Zaťko.
Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 22 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
bx