Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
13. decembra 2016 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Poistenci VšZP obeťami nekalého náboru?

S podozrením na nekalý nábor poistencov kontaktoval VšZP aj zamestnávateľ z Liptovského Mikuláša. Pri preverovaní poistenia jednotlivých zamestnancov zistil, že cca 20 jeho zamestnancov bolo pravdepodobne nekalo prepoistených do súkromnej zdravotnej poisťovne. V regióne Litovského Mikuláša zaznamenala VšZP aj viaceré individuálne podnety poistencov, ktorí tvrdia, že od 1.1.2017 figurujú v zozname poistencov Dôvery, pričom žiadnu prihlášku nepodpisovali, ani ich ohľadom prepoistenia nikto nekontaktoval.

Ako majú poistenci postupovať ak zistia, že boli nedobrovoľne prepoistení do inej zdravotnej poisťovne?
1. Svoj nesúhlas s prepoistením oznámte vo svojej novej zdravotnej poisťovni (do ktorej ste boli prepoistení) a svoj podnet písomne adresujte aj na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

2. Mali by ste vedieť, že vaša nová zdravotná poisťovňa má možnosť takéto prihlášky stornovať.

3. Zdravotné poisťovne medzi sebou v týchto prípadoch komunikujú a písomne vám oznámia, či vyhoveli takejto žiadosti.

4. Ak v období do vyriešenia vášho podnetu potrebujete ošetrenie u lekára, zdravotnú starostlivosť vám zabezpečí zdravotná poisťovňa, do ktorej ste boli prepoistení od 1.1.2017.

5. Kým nemáte rozhodnutie o vyriešení vášho podnetu, u lekára sa preukazujete preukazom poistenca novej zdravotnej poisťovne.

6. Ak vám nový preukaz ani neprišiel a lekár vám oznámi, že ste boli prepoistení, kontaktujte svoju novú zdravotnú poisťovňu a požiadajte o storno prihlášky. Zdravotná starostlivosť vám bude i napriek tomu poskytnutá a lekárovi uhradená.

7. Ak ste boli nekalo prepoistení z VšZP do inej zdravotnej poisťovne a stretli ste sa s problémom pri zabezpečení liečby, môžete to oznámiť v ktorejkoľvek pobočke VšZP alebo na Call centre 0850 003 003.

Informovala: Petra Balážová, hovorkyňa
13.12.2017

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

xa

K téme

Prieskum FinReportu ukázal, že najspokojnejších klientov má zdravotná poisťovňa Union Niektoré zdravotné ťažkosti vyrieši aj Lekár na diaľku

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.