PELLEGRINI: Rada vlády pre digitalizáciu podporila riešenia pre automatizáciu 25 životných situácií na úradoch
BRATISLAVA 10. novembra –
Rada vlády SR pre digitalizáciu verejnej správy a jednotný digitálny trh na dnešnom rokovaní schválila osem kľúčových dokumentov na zabezpečenie projektov informatizácie verejnej správy. Vytvára tak predpoklady pre riešenia 25 životných situácií, ktoré budú úrady schopné riešiť automaticky podľa princípu jedenkrát a dosť. Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu ponúka rezortom nástroje na vytvorenie a poskytovanie jednotlivých služieb eGovernmentu pre občanov na úrovni 21 storočia.
Súčasťou schválených dokumentov je aj Detailný akčný plán informatizácie verejnej správy na roky 2017 až 2020, ktorý prioritizuje jednotlivé projekty z pohľadu využiteľnosti občanov a firiem. Dokumenty pripravil ÚPVII v spolupráci s odbornou verejnosťou plne v súlade s princípmi transparentnosti, otvorenosti a hodnoty za peniaze.
„Pripravili sme riešenia, ktoré môžu jednotlivé rezorty vziať a priamo použiť pri tvorbe svojich IT stratégií,“ vysvetlila generálna riaditeľka sekcie riadenia informatizácie Martina Slabejová.
Ide napríklad o automatické nastavenie životných situácií a implementačný prístup orientovaný na klienta, vyhľadávanie a navigáciu koncových používateľov služieb verejnej správy, ale aj verejne avizované možnosti realizácie platieb za služby VS, či rozvoj ultra rýchlej konektivity a ďalší rozvoj komunikačnej infraštruktúry v Slovenskej republike.
Komunikačný odbor
Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu