Obľúbené McFlurry v nových kelímkoch. Zmena na Slovensku ročne ušetrí takmer 8 ton plastov
BRATISLAVA 30. mája – McDonald´s chce ísť príkladom a do roku 2025 posielať 100 % svojich obalov na ďalšie spracovanie.
Spoločnosť McDonald´s mení v týchto dňoch na Slovensku obaly na obľúbený dezert McFlurry. Slováci otestujú nový kelímok hneď po škandinávskych zákazníkoch. McFlurry bude McDonald´s zákazníkom servírovať bez plastového viečka. Mení sa tiež rozmer lyžičky v dezerte. Zmena na nový obal bez viečka ušetrí slovenské životné prostredie o 7,95 ton plastu ročne.
Nové McFlurry kelímky pre McDonald´s produkuje talianska spoločnosť SEDA Italy. Sú vyrábané z papiera a potiahnuté tenkou vrstvou polyetylénu (PE). V prospech ekologickejšieho obalu na McFlurry hrá fakt, že bude bez vrchného plastového viečka a nová lyžička má menší rozmer. Kelímok bez vrchného viečka pôsobí opticky menšie ako ten pôvodný s vyšším uzáverom, avšak objem nového kelímku zostáva identický. V súčasnosti ho už spoločnosť McDonald´s používa v reštauráciách v Nórsku, Fínsku, Švédsku a Dánsku. Postupne ho plánuje zaviesť do všetkých krajín Európy.
Zuzana Svobodová, riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko spoločnosti McDonald’s k zmene hovorí: „McDonald´s na Slovensku triedi vo svojich reštauráciách všetok odpad po zákazníkoch už 19 rokov. Dlhodobo hľadáme možnosti, ako niektoré obaly zmeniť alebo vymeniť za iné – ekologickejšie. Ide nám predovšetkým o obmedzenie používania plastov. V súčasnosti je viac ako 80 % našich obalových materiálov z papiera. Teší nás, že Slováci a Česi majú viac zodpovedný prístup k životnému prostrediu v porovnaní s minulosťou, preto veríme, že zmeny, ktoré na poli udržateľných obalov pre naše reštaurácie pripravujeme, budú prijímať pozitívne. V českých reštauráciách tiež aktuálne testujeme prototypy nových papierových slamiek.“
McDonald´s je spoločnosťou, ktorej ekologické záväzky a ich uplatňovanie v praxi majú veľký vplyv a pozitívny dopad na celú planétu. Chce tento fakt využívať a ísť iným spoločnostiam príkladom. Do roku 2025 plánuje 100 % svojich obalov posielať na ďalšie spracovanie a pre ich výrobu používať len obnoviteľné, recyklované alebo plne certifikované materiály. Do roku 2030 si McDonald´s dáva za cieľ znížiť emisie skleníkových plynov, či v rámci prevádzky svojich reštaurácií alebo pri doprave surovín o 36 %, na úroveň roka 2015.
Inzercia