Obchodník roka 2015: Lidl opäť s dvoma prvenstvami
Držiteľom Ceny Verejnosti sa v rámci prestížnej súťaže MasterCard Obchodník roka už po tretíkrát v rade stal Lidl. Obchodný reťazec zároveň obhájil aj prvenstvo v kategórií Obchodník s potravinami.
BRATISLAVA 28. apríla – Lidl už po tretíkrát za sebou získal Cenu Verejnosti v prestížnej súťaži MasterCard Obchodník roka, reťazec zároveň zopakoval svoje víťazstvo aj v kategórií Obchodník s potravinami. Do hlasovania sa prostredníctvom internetu a SMS zapojilo celkovo 87 758 ľudí. Lidl získal 46 096 hlasov a suverénne potvrdil svoju pozíciu zákazníkmi najobľúbenejšieho obchodníka. Na druhom mieste sa v tejto kategórii s výrazným odstupom umiestnila dm drogerie markt (31 555), tretí bol Martinus (29 194).
„Dôvera zákazníkov je pre nás najcennejšia, v našom odvetví totiž práve toto rozhoduje o úspechu alebo neúspechu obchodníka. Naše umiestnenie je výsledkom dlhodobo budovaného, intenzívneho a obojstranného vzťahu. Zisk Ceny Verejnosti po tretíkrát v rade je zároveň potvrdením toho, že zákazník si uvedomil, že Lidl ponúka najlepší pomer ceny a kvality, predovšetkým vďaka privátnym značkám. Spolu s našou snahou ponúkať každý týždeň niečo nové a neustále vylepšovať naše služby ide o základ pre budovanie silného vzťahu so zákazníkmi,“ povedal pri preberaní ceny Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl za oblasť nákupu.
O víťazoch jednotlivých sortimentných kategórií rozhodol rozsiahly reprezentatívny výskum spoločnosti GfK Czech na vzorke 1000 respondentov zo Slovenska. „Už tretí rok oceňujeme obchodníkov na slovenskom trhu a posudzujeme kvalitu ich ponuky, šírku sortimentu alebo dobré vzťahy so zákazníkmi. A práve spotrebitelia rozhodujú o víťazstve predajcov v jednotlivých kategóriách maloobchodu, čo odzrkadľuje ich vlastné skúsenosti,“ povedal Josef Machala, Loyalty Leader Czech and Slovakia, MasterCard. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne, počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).
V kategórií MasterCard Obchodník s potravinami 2015 Lidl zopakoval svoje víťazstvo spred roka, predovšetkým vďaka vysokej dôvere zákazníkov a vysokej kvalite tovaru. Na druhej priečke sa umiestnil Kaufland, tretie bolo Tesco. „Teší ma, že tak ako sme jednotkou v čerstvosti, sme aj jednotkou v odvetví. V tejto kategórií sa nám podarilo obhájiť minuloročné víťazstvo, čo vnímam ako dôkaz toho, že dlhodobá a poctivá práca skutočne prináša ovocie. Ďakujem zákazníkom a predovšetkým každému z našich viac ako 4000 zamestnancov,“ povedal Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Lidl Slovenská republika.
Víťazov vyhlásili počas Galavečera XX. konferencie Slovak Retail Summit. Predstavitelia spoločnosti Lidl si prebrali tiež celkovo 5 ocenení v súťaži Múza Merkúra. Prvenstvo získal obchodný reťazec v kategórií „Branding predajne“ za nový sivý koncept. V kategórií „Promo aktivity a eventy“ mu porota pridelila 2. (Nôž šéfkuchára) a 3. miesto (Rozprávky, ktoré potešia všetky deti). Druhým miestom bola ocenená kampaň Jednotka v čerstvosti (kategória TOP značka v obchode) a tretie miesto získal Lidl za mobilnú aplikáciu „veľkostná tabuľka“ (kategória Nové technológie v mieste predaja).
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
bx