Nová webová stránka SND pozná svojho autora
BRATISLAVA 16. júna – V uplynulých mesiacoch sa na pôde Slovenského národného divadla uskutočnilo výberové konanie realizované v spolupráci s platformou Slovensko.Digital. V stredu 8. júna zasadla hodnotiaca komisia, aby z 5 ponúk vybrala autora výslednej podoby novej webovej stránky.
Prioritou výberového konania bol čo najtransparentnejší proces od momentu zverejnenia informácie o jeho konaní až po samotné vyhodnotenie. SND definovalo svoje očakávania po viacnásobných konzultáciách s komunitou okolo platformy Slovensko.Digital. Základnou myšlienkou výberového konania bolo „hľadanie riešenia s otvoreným zdrojovým kódom, ktoré by návštevníkovi poskytlo prehľadnú orientáciu v ponuke predstavení a čo najjednoduchšiu cestu k vstupenke“. Rovnako dôležitou požiadavkou bolo zachovanie umeleckého charakteru sídla a inovatívne využitie multimédií, ktorými SND disponuje.
Na základe hodnotenia 4 kritérií (použiteľnosť, dizajn, technické riešenie a cena) sa komisia na svojom zasadnutí dňa 8. júna 2016 zhodla na tom, že najvyšší počet bodov získala ponuka spoločnosti WEZEO, s. r. o.
Názov spoločnosti Počet bodov Poradie
WEZEO, s. r. o. 446,06 1.
DOTCOM.SK, s. r. o. 419,88 2.
JÁN BAČA – BAJAN 320,86 3.
EVERLUTION, s. r. o. 291 4.
ELET, s. r. o. 211 5.
Poradie uchádzačov
Ponuky predložené uchádzačmi boli vyhodnotené komisiou zloženou z týchto členov: Marián Chudovský (SND), Daniel Rabina (SND), Ján Segéň (MK SR), Michal Truban (OZ Slovensko.Digital), Róbert Csere (W-PRESS) a Martin Volek (VOLIS International).
Marián Chudovský, generálny riaditeľ SND: „Víťazná ponuka nás najviac zaujala tým, že priniesla riešenie, ktoré korešpondovalo s divadelným charakterom našej inštitúcie a zároveň predpokladá kreatívne využitie nášho multimediálneho archívu.“
Michal Truban, Slovensko.Digital: „Konečný výsledok bol veľmi tesný. Vyhrala ponuka, ktorá porotu oslovila odvahou a nadčasovosťou a zároveň splnila aj technologické podmienky.“
Daniel Rabina, riaditeľ Centra marketingu SND: „Cesta, ktorou sme sa vybrali, bola síce prácna a komplikovaná, no v konečnom dôsledku priniesla prekvapujúcu kvalitu. Boli by sme radi, keby sa naše obstarávanie stalo inšpiráciou aj pre iné inštitúcie verejnej správy.“
Niektorí z oslovených uchádzačov nám po vyhodnotení ponúk poskytli vyjadrenia k procesu výberového konania:
EVERLUTION, s. r. o.
„Výberové konanie vnímame veľmi pozitívne. Počas celého procesu výberu
bolo zo strany SND cítiť férovosť a transparentnosť. Vážime si priamu a otvorenú
komunikáciu od formulácie zadania až do zverejnenia výsledkov výberového konania.
Veríme, že podobné výberové konania budú na Slovensku pribúdať.“
DOTCOM.SK, s. r. o.
„Od začiatku výberového konania je zreteľná veľká snaha o transparentnosť zo strany vyhlasovateľa. Veľmi vítame aj možnosť získať otvorenú spätnú väzbu s jasne nastavenými kritériami hodnotenia a hodnotením jednotlivých porotcov. Zapojenie tretej strany ako odborného garanta vnímame tiež veľmi pozitívne a motivačne. Bolo nám cťou zúčastniť sa, i keď víťazstvo patrí iným.“
WEZEO, s. r. o.
„Tento tender mal výborne pripravené podklady a definované ciele pre nový web. Tie nám pomohli lepšie zanalyzovať aktuálny stav a navrhnúť riešenie zodpovedajúce požiadavkám. Osobne nás teší, že súčasťou hodnotenia nebola len cena, ale aj ukážky navrhovaného riešenia. Pri iných tendroch sa často stretávame s voľbou najlacnejšieho riešenia, ktoré však nemusí znamenať aj výslednú kvalitu. Oceňujeme tiež transparentnosť a otvorenosť v komunikácii.“
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
bx