Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
13. júla 2017 PR správyInformačné technológie od PRservis.skSITA Diskusia()

Nórskym požiarnikom pomáha slovenská aplikácia

OSLO 13. júla 2017 – Kľúčom k dobre fungujúcim verejným službám je zapojenie občanov do verejného života. Verejné inštitúcie na Slovensku potrebujú mobilitu, vďaka ktorej získajú podnety od občanov, zefektívnia prácu svojich zamestnancov i celý proces služieb. Slovenská spoločnosť Resco vyvinula aplikácie, ktoré používajú aj niektoré verejné inštitúcie v zahraničí.

Predstavte si, že sa vraciate domov z práce a narazíte napríklad na výmoľ, spadnutý strom, či preplnený smetný kôš, z ktorého vietor rozfúkava odpadky po celom sídlisku… No namiesto toho, aby ste museli napísať dlhý e-mail na miestny úrad alebo tam volať a nechať sa zo trikrát prepojiť na tu „správnu“ osobu, vybavíte to pár klikmi na mobilnom telefóne. Stačí otvoriť aplikáciu Resco CityWatch, vyfotiť miesto a poslať jasnú a výstižnú správu. Predstavitelia miestnej samosprávy ju okamžite uvidia vo svojom CRM systéme a podnet môžu priradiť príslušnému terénnemu technikovi. Technik použije mobilnú aplikáciu na prijatie úlohy. Následne prostredníctvom aplikácie zdokumentuje svoju prácu a dá úradníkom a občanom vedieť, že problém bol vyriešený.

„Našim cieľom je implementovať aplikácie Resco do samosprávy a zvýšiť tak ich mobilitu, efektivitu a zapojiť občanov do verejných záležitostí. Aby sme skrátili čas potrebný na vývoj, zavádzame overené, hotové aplikácie vyvinuté pre našich partnerov a zákazníkov. Šablóny Resco Consumer Apps for Municipalities môžu byť teda použité hneď bez rozsiahlej konfigurácie a upravené podľa potrieb konkrétneho zákazníka. To znamená, že miestna samospráva si sama zvolí, či chce používať aplikácie iba na prijímanie správ od občanov, alebo na komplexný manažment riešenia udalostí a podnetov,“ vysvetľuje Agnes Vaľková zo spoločnosti Resco.

Riešenie pracuje so všetkými štandardnými CRM systémami a obsahuje aj aplikáciu pre terénnych technikov. Aplikácie sú plne funkčné bez ohľadu na pripojenie k internetu . „To v praxi znamená, že aj keď používateľ objaví neoprávnenú skládku v strede lesa bez mobilného pokrytia, správa sa automaticky pošle, keď sa telefón opätovne pripojí na internet,“ dodala Vaľková.

Pre samotných obyvateľov predstavuje aplikácia jednoduchú formu komunikácie so samosprávou. Smartphony vlastní už prevažná väčšina obyvateľov a veľké množstvo z nich nemá problém s využívaním intuitívnych, jednoduchých aplikácií. Občan vidí všetko potrebné na jednom mieste a dokáže sa v nej rýchlo zorientovať bez toho, aby musel aplikáciu dlhodobo študovať. Jednoduchosť a prehľadnosť aplikácie tak umožňuje jej využívanie nielen pre mladých, ale všetkým generáciám užívateľov.

Pozrite sa, ako by ste mohli jednoducho nahlásiť rozbitý chodník pomocou aplikácie CityWatch od spoločnosti Resco :

1. Otvorte aplikáciu CityWatch na svojom smartfóne alebo tablete.

2.Kliknite na tlačidlo Nová správa v hlavnej ponuke. Klepnutím na ikonu Mriežka v ľavom hornom rohu sa zobrazí Rýchle menu bez ohľadu na to, kde sa v aplikácii nachádzate. Umožňuje vám vrátiť sa na domovskú obrazovku, zobrazí posledné vyhľadávania.

3. Zvoľte správnu kategóriu problému, ktorý oznamujete.

4.Pripojte fotografiu pomocou fotoaparátu zariadenia.

Šablóny postavené na technológii Resco Mobile CRM umožňujú ľahkú synchronizáciu aplikácií pre samosprávy s Microsoft Dynamics 365, Salesforce alebo Resco Cloud . Tieto systémy sú dobre známe a používané v mnohých verejných inštitúciách, preto nie sú potrebné žiadne ďalšie investície.

Pozitívnu skúsenosť so spomínaným systémom majú napríklad požiarnici hlavného mesta Nórska. Oslo implementovalo Resco Mobile CRM pre svojich požiarnych inšpektorov, ktorí používajú riešenie MS DYN CRM 2011. Požiarne oddelenie Osla pozostáva zo 450 zamestnancov a Úrad pre prevenciu požiarov (oddelenie v oddelení) má 70 požiarnych inšpektorov. Títo ľudia pracujú s približne 5500 požiarnymi predmetmi. Musia zabezpečiť dohľad nad budovami a stavbami v teréne, dohliadnuť na stavebnú konštrukciu a protipožiarne opatrenia. Potrebovali preto systém na kontrolu údajov o budovách, možnosť pridávať informácie a vytvárať a ukladať fotografie do správy priamo z aktuálneho miesta, mimo kancelárie.

Viac informácií o tom, ako môže samospráva používať Resco Mobile CRM, nájdete na stránke www.resco.net

K téme

Tajomstvo úspechu: Ako Nórsko zapája komunity do dobrej správy vecí verejných Inovatívnosť aj systémovosť: Banská Bystrica rieši kvalitu ovzdušia smart a komplexne

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Informačné technológie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.