MPRV: Spolupráca so spoločnosťou Lidl otvára slovenským dodávateľom nové možnosti exportu
BRATISLAVA 28. júna –
Nárast slovenských dodávateľov o viac ako 13% a posilnenie vzájomného dialógu. To je výsledok konštruktívnej spolupráce Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) s obchodným reťazcom Lidl.
„Možnosť dodávať potraviny pre spoločnosť Lidl predstavuje veľkú výzvu pre slovenských výrobcov. Doslova vysokú školu v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch a riadení procesov. Lidl preverí naše schopnosti. Ak uspejeme, staneme sa plnohodnotným hráčom, môžeme ďalej rásť a smelo expandovať na iné trhy,“ uviedol Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR.
Agrorezort a predstavitelia spoločnosti Lidl SR vedú už niekoľko mesiacov konštruktívny dialóg. Táto spolupráca sleduje konkrétny cieľ: zvýšenie podielu slovenských potravín na celkovom obrate diskontného reťazca a viac slovenských potravín v rámci akčných ponúk. Intenzívne rokovania priniesli prvé konkrétne výsledky v podobe nadviazania spolupráce s ďalšími slovenskými dodávateľmi ako napríklad HO&PE, Mecom, Kozí vŕšok či Tatrakon. Väčšie zastúpenie produktov zo Slovenska v Lidli je realitou v rámci stáleho sortimentu a rovnako aj akčných ponúk. Počet všetkých slovenských dodávateľov diskontného reťazca narástol oproti predošlému porovnávanému obdobiu o viac ako 13%.
„S ministerstvom pôdohospodárstva sme dokázali nájsť spoločnú reč, vďaka čomu sa nám darí podnikať konkrétne kroky. Spoluprácu hodnotíme ako prínosnú pre zákazníkov a tiež slovenský potravinársky sektor,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.
V pondelok 26. júna sa zástupcovia spoločnosti Lidl Slovenská republika zúčastnili na pracovnom stretnutí s takmer dvoma desiatkami potenciálnych slovenských dodávateľov. Organizátorom stretnutia, ktoré sa nieslo v konštruktívnom duchu, bolo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
„Tak ako sme veľmi transparentní voči našim zákazníkom – ponúkame im produkty vysokej kvality za najvýhodnejšie ceny, ktoré sú navyše rovnaké vo všetkých našich 127 predajniach, zakladáme si na férovom prístupe aj k našim dodávateľom. Vyberáme ich na základe troch kritérií: kvalita, cena a kontinuita dodávok. Dodávatelia, ktorí s nami spolupracujú vedia, že naše záväzky si plníme vždy včas a nikdy nevyžadujeme žiadne poplatky za zalistovanie či umiestnenie tovarov v mieste predaja. Desiatky slovenských výrobcov navyše umiestňuje prostredníctvom siete Lidl svoje výrobky aj na zahraničných trhoch,“ uzavrel M. Gála.
Mgr. Zuzana Peiger Ačjaková
Odbor komunikácie a marketingu