Môžeš nosiť plážové oblečenie, ale zostaň sexi
Stredoeurópsky prieskum nám ukázal, čo si máme obliecť v lete na pláž
Tohtoročný trend plaviek sa dozvieme z online prieskumu, v ktorom sme spoznali vkus 2500 českých, slovenských a maďarských respondentov. Podľa prieskumu medzinárodnej značky plaviek a spodnej bielizne LASCANA, ktorá je dostupná už aj na Slovensku, sa názory mužov a žien zhodujú v oblasti farieb a vzorov. Pričom slovenskí muži najviac obľubujú sexi plážové oblečenie a to ešte viac ako ženy či muži iných krajín.
Ako majú vyzerať ženské plavky
Mali by byť, jednoznačne, čo najviac farebné. Viac ako 70 % mužov a žien sa vyjadrilo, že sa im páčia práve farebné plavky. Muži majú radi klasické jednofarebné, kým u žien sú jednofarebné a neónové odtiene v rovnakom pomere 10%/10% na druhom mieste. Je zaujímavé, že živé farby sa dostali na 3. miesto, čo je dobrou správou pre tých, ktorí obľubujú zmrzlinové a púdrové farby.
Hlavne aby boli sexi
90% slovenských mužov nezaujíma vzor plaviek, je im úplne jedno, či si vyberieme plavky s geometrickým vzorom, kvietkami, leopardím vzorom alebo bodkované. Dôležité je, aby boli predovšetkým sexi. 10% hlasovalo za geometrické vzory, avšak táto otázka je dôležitá najmä pre ženy, ktoré uprednostňujú kvetinové a leopardie vzory pred geometrickými vzormi. Zaujímavé je, že 76% žien má podobný názor, ako muži. Hlavné je, aby sme boli v plavkách sexi.
Slovenskí muži nechcú klam
V prieskume vyšlo, že slovenské ženy rady „podvádzajú”, pretože až 60% chcelo také plavky, v ktorých vyzerajú krajšie. Slovenskí muži naopak preferujú prirodzenosť. V regióne sa v najväčšom pomere (80%) vyjadrili tak, že najradšej by videli ženy také, aké sú.
Nevadí, ak sú funkčné
V tomto smere je zhoda medzi názormi mužov a žien. 60% žien by zvolilo funkčné, alebo skôr funkčné ako sexi kúsky a aj 50% mužov je na ich strane, oproti ostatným, ktorí hlasujú za sexi kúsky. České ženy sú zástancami funkčných kúskov ešte oveľa viac než my. Túto možnosť si vybrali až v dvojnásobnom pomere.
Majú zakrývať nedostatky alebo majú byť malé
Podľa názoru 82% slovenských žien majú plavky zakrývať nedostatky tela, pričom 50% mužov si myslí, že plavky majú zakrývať čo najmenej. Aj zvyšok podporuje menšie kúsky, doba rozmerných plaviek ešte neprišla.
Plážové oblečenie je „in“
Slovenskí muži (aspoň 80%) uprednostňujú nosenie sexi plážového oblečenia. Iba 26% žien je proti noseniu plážového oblečenia. Predsa len je zaujímavým faktom, že u mužov je plážové oblečenie viac „in“ ako u žien.
V poslednej časti prieskumu si opýtaní museli vybrať spomedzi 12 plaviek. Predmetom prieskumu boli jednodielne a dvojdielne plavky, farebné, pastelové, sexi a konzervatívne plavky, ale podľa názoru oboch pohlaví sa hlavným víťazom stali vzorové, dvojdielne s push-up efektom, s viazaním okolo krku. Z prieskumu realizovaného v roku 2016 vyplýva ponaučenie, že napriek snahám návrhárov ešte neprišla éra jednodielnych pastelových plaviek, aspoň nie podľa účastníkov prieskumu LASCANA.
Výskum pozostáva z 2520 členov a oproti celkovému počtu obyvateľov tých štátov, ktoré sa vo výskume zúčastnili, nie je reprezentatívny. Výskum bol dobrovoľný a prebehol online prostredníctvom aplikácie Facebook. 14,6% opýtaných boli muži, 85,4% boli ženy. Vekové skupiny: 18-24 roční 19,7%, 25-34 roční 28,2%, 35-44 roční 33,8%, 45-54 roční 17,1%, 55 roční alebo starší 1,2%.
Informácie pre médiá:
OTTO Central Europe Kft.
c/o PBR s.r.o.
Janka Markušová · PR Services
Tel. +421 949 144 441 · E-Mail markusova@pbr.sk
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
tk