Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
28. júla 2016 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Medializácia svadby Cibulkovej prevýšila cenu jej outfitu

poločnosť NEWTON Media spracovala mediálnu analýzu o svadbe našej najúspešnejšej tenistky Dominiky Cibulkovej.

„Životný prestup“ či „životná dvojhra“ – takto médiá komentovali svadbu Dominiky Cibulkovej. My sme sa pozreli na jej medializáciu v slovenských médiách detailnejšie. Sledovaným obdobím bol 7. až 13. júl 2016.

Celkovo sme zaznamenali 146 príspevkov, pričom v 80 % z nich bola svadba hlavným námetom. Mediálna hodnota udalosti prevýšila súhrnnú cenu nevestiných šiat i šperkov, keď sa pohybovala na úrovni 441 497,- eur. K vyššej mediálnej hodnote AVE (informácia o tom, koľko by sme museli zaplatiť za inzerciu, ak by bola zverejnená v danom počte a v daných typoch médií) prispeli najmä príspevky z hlavných spravodajstiev celoštátnych televízií (2x TV Markíza, TV JOJ).

Mediálny vplyv dosiahol úroveň 616 GRP, pričom tri najvplyvnejšie príspevky publikoval internetový portál topky.sk.

Udalosť podporila aj publicitu známych módnych značiek. Prvenstvo si vybojovala španielska značka Pronovias Atelier, ktorá pre Dominiku šila šaty. Za ňou nasledovala značka topánok Jimmy Choo a ALO diamonds. Outfit ženícha pozostávajúci celý zo značky Hugo Boss zmieňoval iba jeden príspevok v týždenníku Šarm.

Spomedzi skupín médií výrazne dominovala bulvárna tlač a jej weby (59%, 86). Tá mala vysoké zastúpenie aj pri medializácii svadby Petra Sagana (42%, 58).

Svadba Dominiky Cibulkovej (146) zaujala síce média viac ako svadba Petra Sagana (138), no mediálna hodnota jeho svadby bola takmer o 200 tis. eur vyššia. O Saganovej „ženbe“ totiž informovala televízia 5-krát viac.

Metodika:

AVE vychádza z aktuálnej ceny inzercie a zo skutočného rozsahu príspevkov. Pre každé médium sa sledujú jednotlivé premenné, ako sú pozícia článku (strana, na ktorej je článok zverejnený), prítomnosť obrázku či grafu v príspevku, umiestnenie kľúčovej informácie v titulku príspevku, rozsah informácie venovanej spoločnosti (značke) v rámci príspevku, hodnotenie spoločnosti (značky) v príspevku a jednotková cena reklamy v danom médiu (napr. na 1 cm článku, 1 sec. v TV, rádiu).

Gross Rating Point je jednotka, ktorá zohľadňuje čítanosť printu, návštevnosť webov a výstupy peoplemetrov. Jeden GRP zodpovedá jednému percentu populácie SR staršej ako 14 rokov, teda skupine 47 000 čitateľov, ktorí sa mohli s publikovaným príspevkom zoznámiť. Čitateľ, ktorý mohol prečítať viac než jeden príspevok, je pritom započítaný opakovane.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

tk

K téme

Rastarika. Čo má toto prekliate územie spoločné so Slovenskom? Cukrovka vytvára riziko aj pre srdce. Dá sa  však ovplyvniť modernou liečbou. Diabetikov usmerní Slovenská diabetologická asociácia a jej edukačný portál

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.