Maďarský veľvyslanec prijal profesora Štefana Kassaya
BRATISLAVA 26. marca – Dnes prijal Csaba Balogh, mimoriadny a splnomocnený veľvyslanec Maďarskej republiky, podnikateľa a vedca profesora Štefana Kassaya. Cieľom stretnutia bolo nadviazanie a pokračovanie v aktívnej ekonomickej diplomacii.
Štefan Kassay, predseda Dozornej rady I. D. C. Holding, a. s., svoje dvadsaťročné skúsenosti z podnikania spisuje do obsiahlej pentalógie Podnik a podnikanie.
Autor pentalógie Štefan Kassay je zároveň predsedom Dozornej rady I.D.C. Holding, a.s., a tak je prirodzené, že k obchodovaniu s Maďarskom odznelo zopár zaujímavostí. Slovenská spoločnosť I.D.C. Holding, a.s., úspešne vyváža svoje výrobky na trhy strednej Európy. „Maďarskí odberatelia boli vždy, po desaťročia vynikajúcimi partnermi,“ ujal sa slova Štefan Kassay a pokračoval: „preto sme v roku 2000 založili dcérsku spoločnosť I. D. C. Hungária Zrt. Bol to dobrý krok. Naše kvalitné, povedal by som – na základe ohlasov trhu – vynikajúce produkty dopravujeme maďarským spotrebiteľom priamo, bez časových strát a vždy čerstvé. Spoločnosť I. D. C. Hungária Zrt. sa stala výhradným distribútorom produktov „skupiny IDC“ na maďarský trh.“
Päťzväzková publikácia je vlastne akoby súčasťou podnikania v podniku, ktorého je Štefan Kassay spoluzakladateľom. Keďže autor si zaumienil, že svoje znalosti maximálne sprístupní aj iným ako slovenským čitateľom, je kniha prekladaná do štyroch jazykov, vrátane maďarského. Maďarskí čitatelia si zatiaľ mohli preštudovať len prvý zväzok. „Druhý zväzok pripravujeme do tlače. Na maďarský trh by mal byť uvedený koncom júna,“ povedal na stretnutí profesor Štefan Kassay.
Jeho Excelencia, veľvyslanec Maďarskej republiky, Csaba Balogh povedal po oboznámení sa s vydaným prvým zväzkom: “Vzhľadom na významnosť diela je mojim záujmom, aby sa táto publikácia dostala v maximálne krátkom termíne k maďarskému čitateľovi.“
Ďalej sa v rozhovore venovali téme inovácií a nových znalostí. Tie znamenajú pre podnikateľov aj etablovanie sa na väčších trhoch a lepšiu predajnosť, na maďarskom trhu zvlášť. „Na trhu u našich južných susedov úspešne bodujeme s celým radom výrobkov,“ hodnotí Štefan Kassay. „V priebehu rokov sa na predajných úspechoch podieľali hlavne perníky pod značkou Bombi, rodinné oblátky pod značkou Andante a v posledných rokoch obvodovo máčané oblátky pod značkou Horalky a bylinkové cukríky pod značkou Verbena,“ vymenoval obľúbené výrobky Štefan Kassay.
Ekonomická diplomacia
Šíriť dobré meno Slovenska sa dá rôznymi spôsobmi. V najväčšom producentovi cukroviniek a sladkého pečiva sa zamerali na kvalitné výrobky a odbornú spisbu. Podnik a podnikanie prináša cenné skúsenosti, rady a najnovšie teoretické poznatky z riadenia veľkých a aj malých podnikov. V každom zväzku sú prípadové štúdie, v ktorých teoretické poznatky sú aplikované v praxi. Ekonomická diplomacia je v podstate nový spôsob, ako napomáhať exportu spoločností do zahraničia. Profesor Štefan Kassay sa k spolupráci v rámci ekonomickej diplomacie vyjadril jednoznačne: „Vidím v tom zmysel. Môžem prispieť svojimi skúsenosťami z dvadsaťročnej výrobnej praxe v podniku spolupodieľať sa na tvorbe a verifikácií novej teórie napomáhajúcej zvyšovaniu výkonnosti podnikov. Celá východná Európa je však v štádiu rozvíjajúcej sa ekonomiky. Podmienky podnikania, legislatívy, vymožiteľnosti práva a iných spoločenských, právnych a ekonomických oblastiach sú v týchto krajinách odlišné a preto nie je vždy možné preberať manažérske metódy a nástroje z rozvinutej ekonomiky do transformujúcej sa ekonomiky.“ Jeho Excelencia Csaba Balogh sa vyjadril ku spolupráci: „Som veľmi rád, že vzájomná spolupráca medzi našimi krajinami trvá už mnoho rokov. Vaša spoločnosť bola založená v Maďarsku v roku 2000. Som rád, že priniesla už aj prvé výsledky. Som presvedčený, že budeme i naďalej pokračovať v rozvoji ekonomickej diplomacie.“
O pentalógii Podnik a podnikanie
Autor publikácie Dr.h.c.prof. PhDr. Ing. Štefan Kassay, DrSc. Podnik a podnikanie prináša unikátny pohľad na podnikanie v prostredí slovenského holdingu. Prvý zväzok s názvom Podnikateľské prostredie hodnotí a analyzuje prechod z plánovaného hospodárstva na trhové. Druhý zväzok – Ekonomika a financie prehodnocuje makroekonomiku a mikroekonomiku, opisuje predpokladané a nevyhnutné zmeny a poukazuje na možné riešenia v nových zložitých podmienkach. Strategická komunikácia je názov tretieho zväzku, kde podľa autora prioritu má pred marketingom komunikácia. A v poslednom piatom zväzku autor rozpracováva tézy na tému Učenie a rast. Publikácie sú vydávané vo vydavateľstve SAV-VEDA pod gesciou Európskej akadémie vied a umení. Na vydávaní cudzojazyčných mutácií sa spolupracuje s renomovaných vydavateľstvami ako sú vydavateľstvo Nauka (Rusko) a Księgarnia Akademicka (Poľsko). V týchto dňoch sa rokuje s novým vydavateľom v Maďarsku.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk.