Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
22. februára 2017 PR správyPotraviny od PRservis.skSITA Diskusia()

Karlovarské minerální vody: záujem o balené vody rastie

PRAHA 22. februára 2017 – Výsledky skupiny Karlovarských minerálních vod za rok 2016 kopírujú celosvetový rast predaja balených vôd. Podľa štatistík agentúry CANADEAN v roku 2016 vzrástol globálny predaj balených vôd o 5,3%.
 

Zvýšený predaj produktov KMV bol podporený hlavne rastúcou ekonomikou, vďaka ktorej mohli spotrebitelia nakupovať kvalitnejší tovar. V medziročnom porovnaní skupina KMV zvýšila v roku 2016 predaj o 2%, EBIDTA stúpla o celých 14% a dosiahla celkový obrat 7,5 miliárd Kč. V porovnaní s rokom 2015 ide o výborný výsledok, zvlášť v súvislosti s nevydareným minuloročným letným počasím. 

K úspechu prispelo viac faktorov, ako napríklad aj skvelý vývoj predaja novo získaných maďarských balených vôd – značiek Szentkiralyi a Theodora. K úspechu určite prispel aj pokračujúci rast obľúbených minerálnych vôd a nových produktových noviniek KMV na Českom trhu – nová Mattoni ochutená(s piatimi novými ovocnými príchuťami vo farebných 1,5l fľašiach podporená úspešnou TV kampaňou s víťazmi StarDance) a Poctivá Cola od Poděbradky ( získala 2. miesto v testovaní colových limonád, MF Dnes/ IDnes, január 2017).

V roku 2016 sa značka Mattoni stala najobľúbenejšou značkou mladých ľudí v ČR víťazstvom ankety Značka roka*, čo potvrdzuje, že mladá generácia sa zaujíma o zdravý životný štýl.

Veľký úspech zožala aj retro edícia flaše Mattoni, ktorá odzrkadľuje históriu a tradíciu značky.

V predajoch sa prejavil záujem spotrebiteľov kupovať kvalitnejšie a drahšie produkty, čo vnímame hlavne v kategórii džúsov. Tá podľa údajov agentúry Nielsen narástla medziročne takmer o 6%, pričom výrobky prémiových značiek zaznamenali väčší nárast oproti lacnejším privátnym značkám. Spoločnosť KMV tak zvýšila predaj ovocných džúsov Fruttimo Aquila medziročne až o 55% a džúsov Granini o 20%.

Skupine KMV sa darí hlavne na európskych trhoch. Na Slovensku aj v Rakúsku drží druhú pozíciu na trhu prírodných minerálnych vôd. V spomínanom Rakúsku je dokonca na tretej pozícii v ochutených minerálnych vodách. V Maďarsku sa stala lídrom na trhu v prírodných minerálnych vodách a to vďaka odkúpení dvoch najvýznamnejších miestnych nápojových firiem (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz) v roku 2015. Týmto krokom si spoločnosť KMV získala prvenstvo vo výrobe balených minerálnych a pramenitých vôd v strednej Európe.

V roku 2016 pokračovala spoločnosť KMV v rozvoji exportu svojich produktov do viac ako 20 krajín sveta. V strategickom hľadáčiku naďalej zostáva napríklad Čína, ktorá pre KMV predstavuje štvrtý najväčší exportný trh. Podľa najnovších informácií sa spoločnosť KMV usiluje o vývoz napr. do Austrálie, kde sa ich výrobky predstavili potenciálnym partnerom a distribútorom na najväčšom gastronomickom veľtrhu na južnej pologuli Fine Food Austalia.

V roku 2016 bolo na počesť zakladateľa firmy Heinricha Mattoniho otvorené Mattoni Múzeum v Kyselke v novo zrekonštruovanom historickom pavilóne Löschner, kde sa nachádza celá história stáčania minerálnych vôd. Spoločnosť KMV do tohto projektu investovala 25 mil. českých korún.

„Prekvapil nás záujem verejnosti o Mattoni Múzeum, výnimočne sme preto otvorili aj cez novembrové víkendy. Sme radi, že sa ľudia zaujímajú o tradičnú českú značku Mattoni a jej dlhú a často zložitú cestu k európskej, prípadne až svetovej známosti. Múzeum sa znovu pre návštevníkov otvorí 1. apríla a v rámci tohtoročnej sezóny chystáme s obcou Kyselka a s jej okolím poznávací chodník po stopách Heinricha Mattoniho,“ pripomína Alessandro Pasquale, generálny riaditeľ spoločnostiKMV. 

* anketa medzi mladými www.znackaroku.cz, výsledky publikované v MF Dnes 3.10.2016, iDnes 4.10.2016 

K téme

Divadelno – hudobné predstavenia učia, ako triediť odpad Divadelno – hudobné predstavenie učí deti, ako triediť odpad

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Potraviny

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.