Kampaň VšZP sa teší záujmu verejnosti
BRATISLVA 28. augusta – Približne 30 tisíc ľudí v 26 mestách už malo možnosť pozrieť si nadrozmernú 3D maketu srdca, s pomocou ktorej Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s., (VšZP) v spolupráci so Slovenskou nadáciou srdca, šíria osvetu týkajúcu sa prevencie cievnej mozgovej príhody. Road show vo vybraných mestách Slovenska je súčasťou informačno osvetovej kampane VšZP. Kampaň má motivovať ľudí, aby nepodceňovali riziko vzniku cievnej mozgovej príhody a absolvovali preventívnu prehliadku u svojho všeobecného lekára.
„Na ochorenia srdca a ciev zomiera na Slovensku viac ako každý druhý občan, preto je prirodzené, že s tým chceme niečo robiť“ – povedal pri štarte kampane, v druhej polovici mája, generálny riaditeľ VšZP Marcel Forai. Záujem účastníkov Road show o informácie i preventívne merania (krvný tlak, analýza tela,BMI ) naznačuje, že takúto iniciatívu vítajú a sú jej aktívnou súčasťou. Preventívne merania len v rámci tejto aktivity absolvovalo takmer 4 400 ľudí. Príležitosť prejsť sa maketou srdca však neláka len dospelých, ale na svoje si prídu aj deti. Tie, podľa slov priamych organizátorov tohto osvetového turné, navštevujú srdce dokonca viac, ako ktorýkoľvek nafukovací hrad, prípadne inú atrakciu. Keď vybehnú von a dostanú otázku, či vedia kde boli, vždy odpovedia správne – „v srdiečku predsa“. Road show po Slovensku pokračuje až do októbra, veľkú nafukovaciu maketu srdca si teda budú môcť pozrieť záujemcovia aj v ďalších mestách Slovenska. Zoznam podujatí pod názvom Deň pre vaše zdravie nájdete na www.vszp.sk
Zvýšený záujem o prevenciu možno po skončení dovolenkového obdobia očakávať aj v ambulanciách všeobecných lekárov pre dospelých. Od 1.7.2015 totiž VšZP zaviedla pre svojich poistencov novinku – doplnila preventívnu prehliadku o vyšetrenie rizika vzniku cievnej mozgovej príhody. Vyšetrenie je zamerané na identifikáciu rizikových faktorov tohto ochorenia a vyhodnotenie špeciálneho dotazníka rizikových faktorov. Nové vyšetrenie sa týka poistencov od 40 – 70 rokov. Poistenec zaň neplatí, lekárovi ho uhradí VšZP. V tejto súvislosti poisťovňa predpokladá zvýšenie nákladov na preventívne prehliadky o cca 500 tis. € ročne.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax