JOJ: Úspešný seriál 1890 sa s divákmi rozlúčil ako líder trhu
BRATISLAVA 29. mája – JOJ Group si aj počas 21. týždňa tohto roka vyslúžia pozíciu trhového lídra v hlavnom vysielacom čase, keď bola v priemere jednotkou pre univerzálne publikum, aj pre mladších divákov. Najvyšší výkon dosiahla v utorok 23. mája s 12,9 % ratingom a 32,3 % share v CS 12+ (9,4 % Rtg a 31,2 % Shr v CS 12-54). TV JOJ zaznamenala najlepšiu sledovanosť v prime time v rovnaký deň (10,3 % Rtg a 25,8 % Shr v CS 12+).
TOP programom uplynulého týždňa z ponuky všetkých slovenských televízií s najväčším počtom divákov v CS 12+ bolo Najlepšie počasie, ktoré v utorok 23. 5. dosiahlo excelentnú 13,8 % sledovanosť a 32,4 % podiel na trhu. Noviny TV JOJ si v ten deň vyslúžili výborný 12,2 % rating a 31,8 % share
a Šport 11,1 % sledovanosť a 26,6 % podiel v rámci univerzálneho publika. Z nespravodajských relácií boli najúspešnejšie zábavné show Inkognito (10,3 % Rtg vo štvrtok 25. 5.) a Nikto nie je dokonalý (10,2 % Rtg v utorok 23. 5.) v CS 12+.
Posledná epizóda obľúbenej historickej detektívky 1890 sa včera stala lídrom trhu v čase svojho vysielania v CS 12+ (9,3 % Rtg a 19,8 % Shr), aj v CS 12-54 (8,0 % Rtg a 21,0 % Shr). Najvýpravnejší seriál tohto roka dosahoval počas 13 týždňov nadpriemerné výkony. Najsledovanejšou bola premiéra 5. marca, ktorú si pozrelo až 620-tisíc divákov starších ako 12 rokov s 13,2 % ratingom a 26,8 % share. V rámci mladšieho publika vtedy zaznamenal seriál 26,6 % podiel na trhu a 10,8 % sledovanosť. Najsilnejšou cieľovou skupinou detektívky boli ženy vo veku 45 až 54 rokov s 12,8 % sledovanosťou a mladšie diváčky v CS 35-44 s 11,0 % ratingom; muži v CS 45-54 zaznamenali takisto nadpriemernú sledovanosť 10,6 % (priemer 13 epizód).
Úspech unikátneho seriálu 1890 potvrdzujú aj slová generálneho riaditeľa JOJ Group Marcela Gregu, ktorý o detektívke hovorí ako o jednom z najnáročnejších televíznych projektov vôbec: „Ďakujeme všetkým, ktorí s nami absolvovali toto jarné dobrodružstvo a podporujú modernú, kvalitnú televíznu tvorbu, vďaka čomu budeme môcť v podobných projektoch pokračovať. Seriál 1890 prekročil hranice televízneho programu – do oblasti Gemera priniesol prácu a podporil turistický ruch, čo potvrdilo aj množstvo návštevníkov, ktorí sa počas tejto jari prišli pozrieť do Betliara. Detektívka vyvolala záujem u zahraničných televízií, a tak sa práca slovenských autorov i krásy Slovenska dostanú za hranice.“
Viac informácií o seriáli 1890 nájdete na webovej stránke televízie JOJ.
Dáta sú analyzované v meraní LIVE + VOSDAL (Viewing On Same Day As Life) – analýza živého vysielania spojená s oneskorenou sledovanosťou prehranou v ten istý deň ako živé vysielanie. Dáta sú od 1. 1. 2017 analyzované s pridaním HOSTÍ. Hodnoty sledovanosti sú uvedené za cieľové skupiny 12+ a 12-54.
Zdroj dát: PMT Slovakia; PR JOJ Group