JOJ Group je od začiatku roka jednoznačným lídrom slovenského trhu v prime time
BRATISLAVA 3. júla – Prvá polovica roka 2017 vyšla JOJke na jednotku, keď bola a naďalej je stabilným lídrom televízneho trhu v hlavnom vysielacom čase v rámci univerzálneho publika (CS 12+), ako aj v obchodnej cieľovej skupine divákov
(CS 12-54).
JOJ Group zaznamenala ako jediná komerčná televízna skupina na Slovensku v prvých šiestich mesiacoch 2017 medziročný nárast vo svojich celodenných aj prime time podieloch na trhu, ako aj v sledovanosti. Svoju konkurenciu jednoznačne predbehla v hlavnom vysielacom čase 19:00 – 22:00 hod., teda v čase, kedy je pri obrazovkách najväčší počet divákov, keď dosiahla v CS 12-54 najvyšší priemerný polročný rating 9,4 % a share 28,4 %. V univerzálnej cieľovej skupine mala JOJ Group s polročnými výsledkami ešte väčší náskok v dôležitom prime time, konkrétne s 12,0 % sledovanosťou (Markíza Group 11,5 % Rtg) a 28,1 % podielom na trhu (Markíza Group 26,8 % Shr).
Počas prvého aj druhého kvartálu bola samotná stanica TV JOJ (rovnako ako celá skupina) jednoznačným lídrom slovenského trhu v hlavnom vysielacom čase pre univerzálnu cieľovú skupinu či mladších divákov. Takisto aj v júni 2017 bola televízia JOJ prvou voľbou divákov v prime time v oboch cieľových skupinách, pričom v CS 12+ dosiahla mesačný priemer s 7,7 % ratingom a 21,4 % share (oproti TV Markíza s 6,8 % Rtg a 19,1 % Shr).
Najsledovanejšími programami z ponuky všetkých slovenských televízií (bez športových prenosov) boli v uplynulom polroku pre divákov starších ako 12 rokov spravodajské relácie JOJky.
Noviny TV JOJ dosahujú stabilne vysoko nadpriemernú sledovanosť i trhový podiel, pričom najlepší výsledok za posledných šesť mesiacov zaznamenali s 18,9 % ratingom a 35,9 % share (dňa 8.1. v CS 12+). Pre porovnanie, Televízne noviny Markízy zaznamenali doteraz najvyššiu sledovanosť od začiatku roka s 13,9 % Rtg a 25,3 % Shr (dňa 1.1. v CS 12+). Na JOJke medziročne úspešne narástlo aj KRIMI (najvyšší rating zatiaľ 14,6 % a 26,8 % Shr dňa 1.1. v CS 12+). Spravodajský blok na JOJke každý večer uzatvára Najlepšie počasie, najsledovanejšia predpoveď na Slovensku (najvyššia sledovanosť od začiatku roka: 17,1 % Rtg a 33,2 % Shr dňa 12.2. v CS 12+).
Ponuku relácií a seriálov na JOJke v prime time diváci starší ako 12 rokov takisto pravidelne uprednostňujú pred konkurenciou. Obľúbené zábavné show JOJky si navyše neustále zlepšujú svoje výkony a za posledné mesiace ako pravidelní lídri v čase svojho vysielania prekonávali konkurenciu i vlastné rekordy – napríklad Inkognito (12,7 % Rtg a 27,7 % Shr, dňa 20.2. v CS 12+) alebo Nikto nie je dokonalý (12,7 % Rtg a 28,5 % Shr, dňa 28.2. v CS 12+).
JOJ Group má v tomto roku ako jediná komerčná televízna skupina 100 % zásah obyvateľstva Slovenska. Jej free-to-air stanice JOJ, PLUS a WAU dosahujú bezkonkurenčnú penetráciu prostredníctvom terestriálneho šírenia v DVB-T, cez satelit, káblovú retransmisiu a IPTV operátorov. PayTV stanice RiK, Ťuki TV a JOJ Cinema sú dostupné v ponuke všetkých relevantných satelitných a káblových operátorov na Slovensku, JOJ Cinema i v Česku.
JOJ Group má skúsenosti tiež s obchodovaním zahraničných staníc na našom trhu – začiatkom roka začala klientom na Slovensku predávať novú stanicu Prima Plus českého vysielateľa FTP Prima. Od júna 2017 do jej obchodného portfólia v rámci predaja reklamy na slovenskom trhu pribudli aj kvalitné tematické televízie AMC, Sport 1, Sport 2, Minimax a Spektrum spoločnosti AMC Networks.