Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
3. novembra 2017 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

IKEA vydala novú správu o hraní – IKEA Play report

BRATISLAVA 3. novembra 2017 – IKEA Play Report – nová Správa IKEA o hraní poukázala na to, že podľa mnohých ľudí z celého sveta sa v súčasnosti podceňuje význam hry v našich životoch a kladie dôraz na „dôležitejšie“ veci. Stimulácia prostredníctvom hry je pritom nevyhnutnou súčasťou vývoja detského mozgu a emočnej stability.

POZNATKY SPRÁVY IKEA O HRANÍ 2017IKEA sa už roky zaujíma o to, akú úlohu v našom živote zohráva hra. V roku 2009 sme položili rôzne otázky o vývine detí a hraní 10 000 rodičom a deťom v 25 krajinách. V prieskume sme pokračovali v roku 2014 a kládli rovnaké otázky ďalším 30 000 rodičom a deťom, no tentoraz sme do prieskumu zahrnuli aj tínedžerov a ich pohľad na život v domácnosti.

V roku 2017 sme svet hier skúmali ďalej a zisťovali, nakoľko je hranie pre deti i dospelých dôležité. Cieľom Správy IKEA o hraní 2017 bolo zistiť, akú úlohu zohráva hra pre lepší každodenný život detí i dospelých, prípadne akú by mohla zohrávať. Skúmali sme tiež dôležitosť hrania v rôznom kontexte (napr. v domácnosti, mimo nej alebo v práci) a s rôznymi ľuďmi (napr. s rodinou, priateľmi či kolegami).

Prieskumu sa zúčastnilo 300 obyvateľov Číny, Nemecka a USA. Doplnený bol návštevami domácností, 7-mesačným prieskumom v rámci online komunity a workshopmi s vývojármi výrobkov IKEA aj so spotrebiteľmi. Cieľom bolo zistiť postoje a správanie ľudí v súvislosti s hraním.

Počas štúdie vytvorili jej účastníci definíciu hrania: „Hranie a hravosť je bezstarostná aktivita, ktorá človeku prináša uspokojenie a vyvoláva v ňom spontánnosť.“

Štúdia v rozmanitej skupine ľudí vo veku od 2 do 90 rokov pomohla identifikovať päť univerzálnych faktorov, ktoré nás motivujú k hrám – spojiť sa, vyjadriť sa, preskúmať, oddýchnuť si alebo uniknúť, a rovnako poukázala aj na ich neodmysliteľné mentálne a emocionálne výhody. Odhalila tiež faktory, ktoré nám bránia v hraní, ako je napríklad názor, že hry sú skôr len pre deti a nie pre radosť všetkých, či presvedčenie, že hravosť je spoločensky nevhodná.

Postoje a príbehy jednotlivých ľudí poukázali aj na objavujúce sa trendy v súvislosti s hraním:

Návrat k retro hrám: Čím viac prenikajú do všetkého nové technológie, tým viac sa ľudia začínajú búriť a prikláňajú sa späť k nostalgických hrám svojho detstva. Túžia po jednoduchosti pri hraní – od starých stolových hier až po hru Game Boy.Hry zapájajúce viac zmyslov: Narastá potreba viac sa do hry ponoriť a získať intenzívnejší zážitok, ktorý zasiahne viacero zmyslov súčasne.Hry odstraňujúce hranice: Ako sa život zrýchľuje, hry čoraz viac preniknú do všetkých jeho stránok. Ľudia sa budú hrať aj na miestach, na ktorých sa to bežne neočakáva, ako napríklad na pracovisku alebo v telocvični.

K téme

Desať ohrozených druhov zvierat spoznáte v Avione Panta Rhei v rebríčku obľúbených značiek poskočila z 15. miesta na 2.

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.