IBM: Mileniáli si volia nové spôsoby autentifikácie
CAMBRIDGE 8. februára 2018 – IBM Security zverejnila výsledky globálnej štúdie, ktorá sa zaoberá prístupom spotrebiteľov k digitálnej identite a autentifikácii. Táto štúdia ukázala, že používatelia pri prihlásení do aplikácií a zariadení dávajú prednosť bezpečnosti pred pohodlím. Taktiež sa prejavujú aj generačné rozdiely, podľa ktorých si mladšie generácie dospelých nerobia starosti s vytváraním silných hesiel. Na druhej strane často používajú biometrické metódy, viacfaktorovú autentifikáciu a správcu hesiel.
Mileniáli sa rýchlo stávajú najpočetnejšou skupinou pracujúcich, preto môžu mať tieto trendy vplyv na to, ako budú zamestnávatelia a technologické firmy riešiť zabezpečenie prístupu k zariadeniam a aplikáciám.
Výskum divízie IBM Security, spoločnosti IBM s názvom: Budúcnosť identity zahŕňal takmer 4 000 dospelých respondentov z USA, Ázie, Tichomoria a Európy, a zaoberal sa ich prístupom k autentifikácii. Medzi jeho kľúčové zistenia patrí:
Bezpečnosť prevažuje nad pohodlím: Bezpečnosť sa ukázala byť najdôležitejšia pri prihlasovaní do väčšiny aplikácií – najmä v prípadoch, keď používatelia manipulujú s peniazmi.
Stále viac je obľúbená biometria: 67% ľudí dnes bez problémov používa biometrickú autentifikáciu, zatiaľ čo 87% tvrdí, že ju bude bez problémov používať v budúcnosti.
Mileniálom už heslá nestačia: Aj keď 75% mileniálov používa biometrické metódy, silné heslo vytvára menej ako polovica z nich. Ďalších 41% používa viackrát rovnaké heslo. Najstaršie generácie si naopak dajú viac záležať na vytváraní silných hesiel, ale menej často využívajú biometrické metódy a viacfaktorovú autentifikáciu.
Biometria vedie v Ázijsko-tichomorskom regióne: Respondenti z tohto regiónu majú o biometrickej autentifikácii najucelenejšie informácie a neboja sa ju používať. V biometrii naopak najviac zaostáva USA.
„Práve teraz, keď si spotrebitelia uvedomujú nedostatok hesiel a kladú väčší dôraz na bezpečnosť, je vhodná doba na prijatie pokročilejších metód, ktoré overujú identitu na viacerých úrovniach, a ktoré sa môžu prispôsobiť ich správaniu a rizikám,“ hovorí poradkyňa divízie IBM Security Limor Kessem.
Biometrické metódy sú bezpečnejšie ako heslo
Výsledky výskumu zamerané na bezpečnosť, pohodlie a súkromie sú v rozpore s dlhodobým všeobecným presvedčením, že „pohodlie hrá pri bezpečnosti najdôležitejšiu rolu.“ Dlho panovalo presvedčenie, že spotrebitelia dávajú prednosť jednoduchému a rýchlemu prihláseniu. Výsledky prieskumu ukazujú, že bezpečnosť má v prípade väčšiny aplikácií a najmä v prípade, že sú spojené s peniazmi, vyššiu prioritou ako súkromie alebo pohodlie.
Bezpečnosť prevažovala ako najvyššia priorita pri bankových, investičných a rozpočtových aplikáciách. V priemere pri týchto kategóriách označilo až 70% respondentov bezpečnosť za svoju hlavnú prioritu, zatiaľ čo 16% z nich si vybralo súkromie a 14% pohodlie. Bezpečnosť bola pre respondentov dôležitá aj pre online obchody, pracovné aplikácie a e-mail.
Pri aplikáciách pre sociálne médiá už neboli stanovené priority tak razantne. Jemný náskok získalo pohodlie (36%), za ktorým nasledovala bezpečnosť (34%) a súkromie (30%). 44% respondentov označilo otlačok prstu za jednu z najbezpečnejších autentifikačných metód, zatiaľ čo heslo a kódy PIN považuje za bezpečné iba 27%, respektíve 12% používateľov.
Medzi najčastejšími obavami spojenými s biometrickou autentifikáciou patrí pri 55% respondentov obava zo straty súkromia a pri 50% obava zo straty bezpečnosti (zneužitie falošných biometrických údajov).
Vekový rozdiel
Výskum tiež odhalil niekoľko generačných rozdielov v spôsobe zabezpečenia online identity. Starší dospelí sa správajú zodpovednejšie pri vytváraní hesiel, naopak mladšia generácia má pri zabezpečení svojich online účtov väčšiu tendenciu používať správcu hesiel, biometrické metódy a viacfaktorovú autentifikáciu.
Len 42% mileniálov používa zložité heslá (v porovnaní s 49% respondentov vo veku 55 rokov a viac) a 41% z nich používa rovnaké heslo viackrát (oproti 31% osôb z kategórie 55+). Ľudia z vekovej skupiny 55+ používajú v priemere 12 hesiel, zatiaľ čo generácia Z (18-20 rokov) má v priemere iba päť hesel.
U míniálů je dvakrát pravdepodobnejšie, že budú používať správcu hesiel (34%), ako pri spotrebiteľoch starších ako 55 rokov (17%).