Henkel predstavuje stratégiu a ekonomické ciele do roku 2016
BRATISLAVA 20. novembra – Spoločnosť Henkel dnes predstavila svoju novú stratégiu a finančné ciele na obdobie do roku 2016. Spoločnosť zároveň znovu potvrdila svoje finančné výsledky vo fiškálnom roku 2012 na základe dobrého výkonu v prvých deviatich mesiacoch roka.
„Nová stratégia stavia na základných hodnotách spoločnosti a podporí úspešný rozvoj firmy v najbližších rokoch tak, aby bola dosiahnutá dlhodobá vízia – byť globálnym lídrom v značkách a technológiách,“ vysvetlil predseda spoločnosti Henkel, Kasper Rorsted. „Prekonáme našu konkurenciu ako globalizovaná spoločnosť so zjednodušenými operáciami a vysoko motivovaným tímom – toto je podstata našej novej stratégie. Zrýchlime rast a zvýšime ziskovosť vo všetkých troch obchodných sektoroch. Zvláštnu pozornosť pritom venujeme rozvíjaniu podstaty a rastu našich kategórií ako aj expanzii našich obchodných aktivít na novovznikajúcich trhoch, zároveň však sústavne prispôsobujeme našu štruktúru a posilňujeme náš globálny tím.“
Nová stratégia stavia na úspešnej implementácii strategických priorít definovaných v roku 2008, ktoré boli stanovené na obdobie do roku 2012. Základom stratégie do roku 2016 bola detailná analýza dominantných, dlhodobých trendov na trhu. Portfóliá troch obchodných sektorov spoločnosti Henkel boli prehodnotené vo svetle týchto trendov, aby sa zistil ich status vo vzťahu k ziskovému rastu na jednotlivých trhoch.
Spoločnosť Henkel následne identifikovala výrazný potenciál pre zrýchlený rast a vyššiu ziskovosť vo všetkých troch obchodných sektoroch. Do roku 2016 plánuje spoločnosť zvýšiť investície a navýšiť kapitálové výdavky (capex) o viac než 40 percent a dostať sa na úroveň okolo 2 mld. eur.
Finančné ciele do roku 2016
Cieľom spoločnosti Henkel do roku 2016 je zvýšiť predaj na 20 mld. eur, z čoho 10 mld. len na novovznikajúcich trhoch. V súvislosti s upravenými ziskami na preferovanú akciu (EPS) si spoločnosť Henkel do roku 2016 stanovila cieľ dosiahnuť 10-percentnú súhrnnú mieru ročného rastu (CAGR).
Tieto finančné ciele sa týkajú aj optimalizácie aktívnych portfólií, teda malých a stredných akvizícií ako aj strát, prípadne zastavenia nestrategických aktivít (v súčasnosti s celkovým predajom okolo 500 miliónov eur). Potenciálne veľké akvizície či straty nie sú do finančných cieľov zahrnuté.
Spoločnosť Henkel sa bude i naďalej zameriavať na posilnené generovanie hotovosti redukovaním čistého pracovného kapitálu na 5 percent predaja do roku 2016.
Zhrnutie strategických priorít
1. Prekonať: Využitie potenciálu v jednotlivých kategóriách
Spoločnosť Henkel využije celý svoj potenciál v jednotlivých kategóriách aktívnym riadením svojho portfólia, posilnením najsilnejších značiek, zavedením veľkých inovácií a sústredením sa na zákazníkov a spotrebiteľov.
Vo svojich kľúčových kategóriách bude spoločnosť Henkel naďalej investovať, aby posilnila a rozšírila svoje pozície lídra na trhu. V rastových kategóriách budú investície podporovať nadmerný rast tak existujúcich, ako aj nových segmentov. V oblasti hodnotových kategórií budú investície prispôsobené tak, aby maximalizovali potenciál zisku. Henkel sa zameria na svoje silné značky: do roku 2016 má 10 najsilnejších značiek generovať približne 60 percent celkového predaja (v roku 2012 je to okolo 46 percent).
Aby posunula svoje inovačné schopnosti bližšie k rastúcej základni zákazníkov na novovznikajúcich trhoch, spoločnosť Henkel otvorí sedem nových centier pre výskum a vývoj: v meste Pune (India), Soule (Kórea), Dubaji, Moskve (Rusko), Johannesburgu (Juhoafrická republika), So Paule (Brazília) a v meste Toluca (Mexiko).
2. Globalizovať: Zamerať sa na oblasti s vysokým potenciálom
Na rozvinutých trhoch využije spoločnosť Henkel svoje silné stránky a bude generovať rast zisku zvýšením investícií do značiek a kontinuálnym sústredením sa na náklady. Do roku 2016 chce spoločnosť získať ďalšie najvyššie pozície pri sústavnom zvyšovaní ziskovosti.
Na novovznikajúcich trhoch bude spoločnosť Henkel rozširovať svoje súčasné pozície v jednotlivých kategóriách a naďalej zrýchľovať rast v krajinách, v ktorých má spoločnosť silné postavenie už v súčasnosti. Henkel plánuje navyše selektívne expandovať do nových krajín. Očakáva sa, že do roku 2016 bude 12 z Top 20 krajín, v ktorých spoločnosť pôsobí, práve v kategórii novovznikajúcich trhov.
3. Zjednodušiť: Podporovať výnimočné prevádzkové výkony
Spoločnosť Henkel bude kontinuálne zlepšovať svoju prevádzkovú výnimočnosť zrýchľovaním, štandardizáciou a digitalizáciou procesov, posilňovaním hospodárnosti a redukovaním administratívnych nákladov.
Aby rozšírila globálnu pôsobnosť svojich Centier zdieľaných služieb, spoločnosť Henkel uskutoční výrazné investície a okrem svojich súčasných štyroch Centier plánuje vytvoriť nové uzly pre oblasť, v ktorej sa hovorí po arabsky, ako aj v Číne, resp. severovýchodnej Ázii. Počet zamestnancov v Zdieľaných službách narastie na viac než 3000. Na zvýšenie efektívnosti obchodných procesov bude potrebné sústredenie sa na sféru informačných technológií. Henkel podporí a využije svoju integrovanú globálnu IT platformu, do ktorej plánuje investovať 140 miliónov eur do roku 2016. Henkel do roku 2016 takisto plánuje zvýšiť efektívnosť zaisťovaním zdrojov prostredníctvom globálnych uzlov, expanziou e-sourcingu a globálnou redukciou počtu dodávateľov na zhruba 40 percent.
Keďže Henkel kontinuálne prispôsobuje svoje štruktúry premenlivému trhovému prostrediu, spoločnosť chce rovnako priebežne optimalizovať aj svoju globálnu výrobnú stopu.
4. Inšpirovať: Posilniť náš globálny tím
V súvislosti s posilnením svojho globálneho tímu sa bude spoločnosť Henkel sústrediť na tri oblasti: Leadership (vedenie), Talents & Performance (talenty a výkon) a Diversity (rozmanitosť).
Súčasťou tohto zamerania na vytváranie silných lídrov v rámci spoločnosti Henkel bude aj rozšírenie programov školení a vývoja, napríklad „Executive Resource Program“ na Harvard Business School. Na prilákanie a udržanie talentov po celom svete posilní spoločnosť Henkel svoju značku zamestnávateľa a ponúkne konkurenčné odmeny spojené s výkonmi. Prepracovaný Plán dlhodobej motivácie spoločnosti Henkel je plne previazaný s novými finančnými cieľmi pre rok 2016.
Keďže kultúrna a profesionálna rozmanitosť zamestnaneckej základne spoločnosti Henkel poskytuje konkurenčnú výhodu, Henkel propaguje rozmanitosť aktívnym riadením v súvislosti s národnosťou, vekom a pohlavím. S približne 30 percentami žien na manažérskych pozíciách má Henkel vedúce postavenie na trhu, pričom v najbližších rokoch sa bude snažiť zvýšiť tento podiel o 1 až 2 percentá ročne.
Stratégia dlhodobej udržateľnosti do roku 2030
Na začiatku roka 2012 oznámila spoločnosť Henkel svoju stratégiu dlhodobej udržateľnosti s cieľom strojnásobiť svoju efektívnosť využívania zdrojov do roku 2030, pričom boli definované špecifické čiastkové ciele pre päťročné intervaly.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax