Farmafirmy zverejnili marketingové výdavky za rok 2013
BRATISLAVA 17. februára – Členské spoločnosti Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP) vynaložili v roku 2013 na marketing, propagáciu a nepeňažné plnenie pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti spolu 20 081 207,87,-. Vyplýva to z údajov, ktoré spoločnosti odoslali na Ministerstvo zdravotníctva SR tak, ako im to ukladá zákon č.362/2011 Z.z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach.
Suma predstavuje spoločné výdavky všetkých 25 členských spoločností AIFP. Pri minuloročnom zverejňovaní dosiahla spoločná suma 17-tich členov Slovenskej asociácie farmaceutických spoločností orientovaných na výskum a vývoj (SAFS) takmer 16 miliónov eur. Do novovzniknutej AIFP vstúpili všetky bývalé členské spoločnosti SAFS a pribudlo 8 nových členov. V priemere tak výdavky farmaceutických spoločností klesli približne o 15 percent.
„Transparentné zverejňovanie týchto výdavkov považujeme za správne a k tomuto prístupu sa zaviazali všetky členské firmy AIFP“, povedala výkonná riaditeľka AIFP Katarína Slezáková a dodala, že AIFP chce v odbornej diskusii s ministerstvom zdravotníctva prispieť ku ešte väčšej transparentnosti celého procesu zverejňovania.
Slezáková zdôraznila, že podľa AIFP je dôležité, aby verejnosť (a nielen odborná) chápala, že výdavky farmaceutického priemyslu na propagáciu, marketing a nepeňažné plnenia pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch, ktorý je nevyhnutný. Celkový pokles týchto výdavkov bude podľa AIFP pokračovať aj naďalej, pretože farmaceutický priemysel globálne znižuje svoje výdavky v tomto smere.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax