Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
17. februára 2014 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Farmafirmy zverejnili marketingové výdavky za rok 2013

BRATISLAVA 17. februára – Členské spoločnosti Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP) vynaložili v roku 2013 na marketing, propagáciu a nepeňažné plnenie pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti spolu 20 081 207,87,-. Vyplýva to z údajov, ktoré spoločnosti odoslali na Ministerstvo zdravotníctva SR tak, ako im to ukladá zákon č.362/2011 Z.z. o liekoch a zdravotníckych pomôckach.

Suma predstavuje spoločné výdavky všetkých 25 členských spoločností AIFP. Pri minuloročnom zverejňovaní dosiahla spoločná suma 17-tich členov Slovenskej asociácie farmaceutických spoločností orientovaných na výskum a vývoj (SAFS) takmer 16 miliónov eur. Do novovzniknutej AIFP vstúpili všetky bývalé členské spoločnosti SAFS a pribudlo 8 nových členov. V priemere tak výdavky farmaceutických spoločností klesli približne o 15 percent.

„Transparentné zverejňovanie týchto výdavkov považujeme za správne a k tomuto prístupu sa zaviazali všetky členské firmy AIFP“, povedala výkonná riaditeľka AIFP Katarína Slezáková a dodala, že AIFP chce v odbornej diskusii s ministerstvom zdravotníctva prispieť ku ešte väčšej transparentnosti celého procesu zverejňovania.

Slezáková zdôraznila, že podľa AIFP je dôležité, aby verejnosť (a nielen odborná) chápala, že výdavky farmaceutického priemyslu na propagáciu, marketing a nepeňažné plnenia pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch, ktorý je nevyhnutný. Celkový pokles týchto výdavkov bude podľa AIFP pokračovať aj naďalej, pretože farmaceutický priemysel globálne znižuje svoje výdavky v tomto smere.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Tesco strháva stereotypné nálepky, v jeho prevádzkach nájdu uplatnenie aj menšiny a znevýhodnení Mars dosahuje rekordné zníženie emisií uhlíka

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.