Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
28. mája 2013 PR správyHospodárske výsledky od PRservis.skSITA Diskusia()

Európsky outletový trh rastie aj napriek kríze

BRATISLAVA 28. mája – Európske outletové centrá expandovali aj v roku 2012, napriek všeobecnej stagnácii na retailovom trhu. Tržby outletových operátorov sa minulý rok vyšplhali na 10,8 miliárd eur, čo predstavuje 60-percentný nárast oproti predkrízovému obdobiu z roku 2007. Európske nákupné centrá oproti tomu zaznamenali v minulom roku pokles tržieb o viac než 30 %. Súčasným trendom sú turisti z Ázie a Južnej Ameriky, ktorých európske outlety lákajú vyše 60-percentnými zľavami na luxusné značky, a ktorí tak tvoria významné percento z celkového obratu.

„Trendy ukazujú, že ľudí neodradila od nákupov značkového oblečenia ani ekonomická kríza. Je pozitívnym signálom, že európskemu outletovému trhu sa darí a naďalej zaznamenáva nárast. Podľa tretieho najväčšieho európskeho vlastníka outletových centier môžeme tento rok počítať až s 20-percentným nárastom predajov. Naopak trh nákupných centier kontinuálne klesá. Z údajov Real Capital Analytics Inc. vyplýva, že zisk nákupných centier v kontinentálnej Európe sa v prvej polovici roka 2012 prepadol o 34 % na 6,1 miliárd eur,“ hovorí Vladimír Kozár, projektový manažér ONE Fashion Outlet.

Podľa odhadov poradenskej spoločnosti FSP Ltd., 201 európskych outletových centier (okrem Ruska a Turecka) zaznamenalo v roku 2012 nárast tržieb na celkových 10,8 miliardy eur. Majitelia a operátori benefitujú viac z outletových centier ako z bežných nákupných centier, pretože získavajú 18 % z ceny každého predaného kusu v ich outletoch. Tržby outletových centier zvyšujú počas krízy aj turisti, ktorí sa v európskych outletoch stávajú fenoménom. Do outletov ich lákajú predovšetkým luxusné značky za rozumné ceny. Turisti najmä z Číny, Austrálie a Brazílie môžu pri jednom nákupe značkového tovaru so zľavou vyše 60 % ušetriť až 1 500 eur v porovnaní s nákupom v ich krajine.

„Neistá ekonomická situácia všeobecne zbrzdila rozvoj nových outletových projektov. V roku 2012 bolo v Európe plánované otvorenie 18 outletových centier, no len do 5 z nich mohli nakoniec zavítať návštevníci. Tie, ktoré boli otvorené, však zaznamenali enormný nárast predajov,“ hovorí Vladimír Kozár, projektový manažér ONE Fashion Outlet.„Slovensko, ako jediné z okolitých krajín, doteraz nemalo vlastný outlet. O to viac ma teší, že výstavba prvého a najväčšieho slovenského outletového centra ONE Fashion Outlet, ktoré má už teraz 50-percentnú obsadenosť, rekordne napreduje. V súčasnosti rokujeme o obsadení ďalších 15 %nájomnej plochy, aby sme mohli návštevníkom ponúknuť čo najkvalitnejší mix svetových módnych značiek. Tým napĺňame náš prísľub zákazníkom, ktorí budú môcť urobiť svoje prvé nákupy už koncom októbra 2013,“ uzatvára Kozár.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk.

K téme

Jesenná ITAPA 2024: Slovensko pod lupou. Kľúčové výzvy a riešenia pre budúcnosť Slovenska Lidl už hľadá iba manažérky

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Hospodárske výsledky

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.