Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
21. novembra 2014 PR správyZdravie od PRservis.skSITA Diskusia()

Deti vedia, ako bojovať proti cukrovke

BRATISLAVA 21. novembra – Na podujatí pri príležitosti Svetového dňa diabetu sa v bratislavskom nákupnom centre Avion zúčastnili žiaci z deviatich základných škôl z celého Slovenska. Vďaka edukačnému projektu Modrý kruh svojimi kreatívnymi nápadmi predviedli, ako by mal podľa nich vyzerať zdravý životný štýl a ako môžeme sami znížiť riziko vzniku

Jedným z najčastejších civilizačných ochorení súčasnosti, ktorého výskyt by sme mohli významne znížiť správnou životosprávou, je cukrovka. Postoje a návyky vo vzťahu k vlastnému zdraviu sa formujú už v detskom veku, a práve preto vznikol projekt Modrý kruh, ktorého cieľom je podpora zdravého životného štýlu a prevencia cukrovky u žiakov základných škôl.

Cukrovka, odborne diabetes mellitus, je v súčasnosti jedno z najčastejších, najzávažnejších a finančne najnáročnejších chronických ochorení. Najčastejšie sa vyskytuje v dvoch formách – ako cukrovka typu 1 alebo 2. Kým diabetes 1. typu je pravdepodobne spôsobený poruchou imunitného systému a nedokážeme mu predchádzať, cukrovka 2. typu, ktorá tvorí viac ako 90% všetkých prípadov, väčšinou vzniká ako dôsledok nezdravého životného štýlu. V súčasnosti sú každých 10 sekúnd diagnostikované tri nové prípady tohto ochorenia, čo znamená takmer 10 miliónov nových pacientov ročne. Pritom ak by sme žili zdravšie, cukrovka 2. typu by väčšinu z nás vôbec nemusela ohrozovať.

Predchádzať cukrovke môžeme najmä zdravým stravovaním a dostatkom fyzickej aktivity. Aj keď sa ochorenie obyčajne objavuje vo vyššom veku, je dôležité upriamiť pozornosť už na najmladšiu generáciu, keďže práve v tomto veku sa formujú životné postoje a vytvárajú základné životné návyky vo vzťahu k vlastnému zdraviu. Ambíciou edukačného projektu Modrý kruh je nielen sprostredkovať deťom informácie o diabete, ale aj motivovať ich k aktívnemu prístupu v spoznávaní príčin a následkov cukrovky, ktoré budú vedieť aplikovať vo svojom ďalšom živote, a zároveň posúvať tieto poznatky ďalej vo svojom okolí – v rodine, medzi kamarátmi, známymi. Koncept projektu spočíva v realizácii vlastných predstáv detí o tom, ako upozorniť verejnosť na hrozbu cukrovky, význam zdravého životného štýlu a ako zvýšiť povedomie o príčinách i dôsledkoch cukrovky – návrhom vlastného projektu zameraného na prevenciu tohto ochorenia a podporu zdravého životného štýlu.

Tento rok sa uskutočnil už tretí ročník Modrého kruhu a zapojilo sa doňho 52 škôl so svojimi projektmi. Komisia zložená zo zástupcov Slovenskej diabetologickej spoločnosti, zástupcov diabetologických sestier a zástupcov spoločnosti NovoNordisk vybrala 10 víťazných škôl, ktoré dostali možnosť odprezentovať svoje rôznorodé nápady na slávnostnom podujatí pri príležitosti Svetového dňa diabetu v Bratislave v sobotu 15. novembra. Zúčastnili sa ho žiaci z Martina, Podvysokej, Nových Zámkov, Jedľových Kostolian, Štúrova, Klokočova, Krajného, Nitry a Bratislavy. Jedni hrali divadlo s tematikou cukrovky, iní tancovali, spievali piesne s vlastným textom, recitovali básne, hrali scénky a rôzne pohybové či vedomostné hry, vystavovali fotografie, maľované tričká či plagáty, kreatívnou divadelnou formou predstavili informácie o zdravých a nezdravých potravinách. Program víťazných škôl doplnilo akrobatické vystúpenie Argolla s workshopom pre deti. Dospelí si mohli dať bezplatne zmerať hladinu cuk
ru v krvi a deti mohli využiť zábavné maľovanie na tvár. Na záver každý dostal symbol zdravia – čerstvé, šťavnaté jablko.

Edukačný projekt Modrý kruh odborne garantuje Slovenská diabetologická spoločnosť a spolupracujú na ňom diabetologické zdravotné sestry.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

Lidl otvoril druhú predajňu v Rimavskej Sobote Diskontný reťazec prináša skutočného ducha Vianoc s oscarovým režisérom

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zdravie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.