DATALAN prezradí, ako sa stať vďaka IT úspešným
BRATISLAVA 30. mája – Kvalitné IT riešenie môže v súčasnej dobe rozhodovať o úspechu alebo neúspechu firmy. Rozhoduje prístup k zákazníkovi, poznanie jeho potrieb, a poskytovanie rýchlych a kvalitných služieb, ktoré splnia jeho očakávania. Ako to dosiahnuť je témou dnešnej konferencie DATALAN IT FORUM s podtitulom Vyšší výkon pre firmu, lepšie služby pre zákazníkov. O podujatie prejavilo záujem viac než 200 hostí z radov IT odborníkov, zástupcov firiem, verejných inštitúcií, samospráv aj médií.
„Líder v oblasti informačných technológií musí skĺbiť inovácie a funkčnosť. Musí technologicky kopírovať trh a prinášať veci, ktoré majú pre firmy jednoznačný úžitok,“ hovorí člen predstavenstva a výkonný riaditeľ spoločnosti DATALAN Michal Klačan.
Ako z dát, technológií aj procesov vyťažiť čo najviac by malo zaujímať nielen šéfov IT oddelení, ale aj najvyšších predstaviteľov firmy. Žiadna spoločnosť, ktorá chce rásť, resp. si udržať svoju trhovú pozíciu, si nemôže dovoliť zostať pozadu. Pričom nezáleží na tom, či kladie dôraz na elektronické služby, mobilné aplikácie, cloudové riešenia, automatizáciu procesov, alebo správu zákazníckych informácií. Tieto a aj ďalšie moderné riešenia si návštevníci konferencie DATALAN IT FORUM vyskúšajú priamo na mieste. Zoznámia sa tak s novinkami, inováciám a efektívnymi riešeniami, ktoré ich biznis posunú o krok vpred. „Dnes manažéri nestíhajú IT trendy vôbec vnímať, a nieto ešte aby im detailne rozumeli. Preto je aj na IT spoločnostiach, aby tie informácie pre manažérov prinášali,“ hovorí Miloš Bikár, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ VÚB Leasing.
Všetky potrebné informácie priblíži DATALAN IT FORUM zrozumiteľnou formou – prostredníctvom prezentácií s uvedením konkrétnych prínosov, prípadových štúdií a živých ukážok. Hostia konferencie si pozrú, ako v praxi funguje podpisovanie žiadostí biometrickým digitálnym podpisom, identifikácia neplatičov, efektívne riadenie procesu vymáhania pohľadávok, otestujú si mobilné služby, žiadosti prostredníctvom elektronických formulárov, ale napríklad aj zálohovanie dát . Prípadové štúdie o využití moderných IT riešení v praxi odprezentujú mimo iných aj zástupcovia VOLKSBANK Slovensko, Stredoslovenskej vodárenskej prevádzkovej spoločnosti či Žilinskej univerzity.
Úspešné IT riešenia nie sú len otázkou súčasných potrieb firiem, ale zohľadňovať musia aj jej plány do budúcnosti. „Cieľom je byť pripravený na výzvy v strednodobom horizonte a ponúknuť zákazníkom už dnes to, čo budú oni chcieť až zajtra,“ hovorí člen predstavenstva a obchodný riaditeľ DATALAN Marek Paščák. DATALAN preto na konferencii predstaví riešenia, ktoré sú založené na špičkových inováciách a implementujú aktuálne trendy zo sveta IT. V súčasnosti sa dostávajú čoraz výraznejšie do popredia sociálne siete a mobilné riešenia, ktoré zohľadňujú potrebu súčasného človeka mať prístup k informáciám a službám kedykoľvek a odkiaľkoľvek. Podľa nedávno publikovaných správ počet mobilných zariadení prekročí do konca roka počet obyvateľov Zeme a v roku 2016 bude v priemere 1,4 mobilných zariadení na jedného obyvateľa. Využitie nachádzajú ako nové predajné kanály, ktorými je možné rýchlo a efektívne osloviť zákazníkov. Tieto platformy sa určite postarali o najväčšiu revolúciu vo svete IT za posledné roky. „Rozhodne to boli sociálne siete, systémy, ktoré zabezpečujú celosvetovú globalizačnú komunikáciu a infraštruktúra, ktorá to zabezpečuje,“ potvrdzuje Ivan Golian, CTIO & CEO Deputy Orange Slovensko. Cieľom k úspechu je čo najdokonalejšie spoznanie klienta, jeho potrieb, preferencií a nálad. „Keby som bol obchodná firma, investoval by som do oblastí, ktoré mi umožnia spoznať klienta z celkového holistického pohľadu, to znamená nielen ako sa správa vo vzťahu ku mne, ale ako sa správa vo svojom živote a vo svete,“ tvrdí Branislav Šebo, generálny riaditeľ IBM Slovensko.
To je možné aj vďaka novým inteligentným technológiám, precízne pracujúcimi s dátami, ktoré firma získava z viacerých zdrojov Ako však z dát vyťažiť maximum? „Musíme si vedieť presne zadefinovať, čo chceme. Máme množstvo dát a musíme vedieť, čo chceme s týmito dátami robiť,“ hovorí Branislav Adamovič, člen rozšíreného vedenia a riaditeľ KOOPERATIVA poisťovne. „Najväčšou technologickou prioritou je urobiť si poriadok v dátach, a vytiahnuť z informácií pridanú hodnotu pre firmu aj jej zákazníkov,“ dopĺňa aj Martin Drobný, riaditeľ vydavateľstva DIGITAL VISIONS a šéfredaktor INFOWARE a itnews.sk.
Napriek tomu, že každé kvalitné riešenie musí byť prispôsobené konkrétnym požiadavkám klienta, existujú prioritné oblasti, ktoré sa oplatí nepodceňovať – firme totiž dokážu pomôcť znížiť výdavky na IT „Konsolidácia IT infraštruktúry, virtualizácia infraštruktúry a cloudové riešenia,“ vymenúva kľúčové oblasti Vladimír Mlynarčík, obchodný riaditeľ pre segment komerčných zákazníkov a distribučný kanál Cisco Slovensko.
Napriek tomu, že tieto úlohy vyzerajú na prvý pohľad náročne, nie je problém ich zvládnuť. Najmä za predpokladu, že vám v ich implementácii pomôžu IT experti a skúsenosti manažérov, ktorí sa s rovnakými výzvami ako vy popasovali v praxi. K dispozícii sú práve dnes v hoteli NH Gate One na konferencii DATALAN IT FORUM.
Konferenciu organizuje spoločnosť DATALAN, partnermi podujatia sú IBM Slovensko a Cisco. Mediálnymi partnermi sú INFOWARE, PC REVUE a týždenník TREND.
Pre kompletný program konferencie, viac informácií a odborné prezentácie kliknite na www.datalan.sk/itforum.
Kľúčové témy konferencie DATALAN IT FORUM 2012
Information a Content Management
Správa a archivácia firemných dát
Automatizácia procesov
Virtualizácia
Obnova prevádzky v cloude
Outsourcing
O spoločnosti DATALAN, a.s.
Spoločnosť DATALAN pôsobí na slovenskom trhu od roku 1990 a v súčasnosti je popredným poskytovateľom informačných technológií na Slovensku a v okolitých krajinách. Dôkazom toho je ocenenie IT firma roka, 3. miesto v kategórii Firma roka TREND TOP 2010 a najvýznamnejšie partnerské ocenenia medzinárodných IT spoločností. Vďaka skúsenému tímu odborníkov spoločnosť úspešne zrealizovala rozsiahle projekty v oblasti správy dokumentov a informácií, riadenia procesov a spolupráce, optimalizácie IT infraštruktúry, outsourcingu IT a dodávok hardvéru. Prioritou spoločnosti DATALAN je zodpovedné podnikanie a kvalita poskytovaných riešení a služieb, čo potvrdzujú aj európske certifikáty manažérstva kvality ISO 9001:2008, ISO 14001:2004 a OHSAS 18001:2007.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax