Bayer oslavuje veľké výročie: 150 rokov pre lepší život
BRATISLAVA 13. júna – Všetko začalo priateľstvom dvoch mužov, veľkým novátorským duchom a dvoma kuchynskými sporákmi. Na nich obchodník Friedrich Bayer a farbiar Johann Friedrich Weskott vykonávali pokusy a náhodou objavili, ako sa vyrába farbivo fuchsín. Dňa 1. augusta 1863 založili v nemeckom meste Wuppertal-Barmen spoločnosť „Friedr. Bayer et comp.“ Týmto sa už v 19. storočí začalo podnikanie s obrovským potenciálom.
150 rokov Bayeru: úspech vďaka inováciám a zmenám
„To, čo sa začalo ako malá, ale inovátorská továreň na farbivá v nemeckom Wuppertale, je dnes globálny podnik s viac ako 110 000 zamestnancami,“ vysvetľuje CEO firmy Bayer Dr. Marijn Dekkers. „Vynálezy spoločnosti Bayer už 150 rokov neustále pomáhajú zlepšovať kvalitu života ľudí i zvierat.“ Táto veľká tradícia je tiež naším záväzkom do budúcnosti – úplne v súlade s poslaním firmy Bayer: „Veda pre lepší život.“
150 rokov neustálych zmien a modernizácií
Bayer spočiatku vyrábal syntetické farbivá, ale v priebehu rokov sa sortiment výrobkov významne zväčšoval. V roku 1881 sa z firmy stala akciová spoločnosť „Farbenfabriken vorm. Friedr. Bayer & Co.“ a vyvinula sa do medzinárodného chemického podniku. V priebehu svojej expanzie Bayer v roku 1912 premiestil svoje sídlo do Leverkusenu. Po prvej svetovej vojne, v roku 1925, sa spoločnosť stala súčasťou konzorcia I. G. Farbenindustrie AG. Ako nezávislá spoločnosť s názvom Farbenfabriken Bayer AG bola obnovená v roku 1951. Zmeny nabrali významnú rýchlosť po 125. výročí Bayeru v roku 1988. Spoločnosť presunula svoju pozornosť viac na hlavné činnosti, čo malo za následok predaj dcérskej spoločnosti Agfa v roku 1999. V roku 2005 Bayer oddelil niektoré časti svojho tradičného chemického biznisu pod názvom Lanxess. V tomto období systematicky expandovalo podnikanie v oblasti zdravotnej starostlivosti, poľnohospodárstva a prírodných vied, a to najmä akvizíciou Aventis CropScience (2001) a Shering A
G (Berlín, Nemecko, 2006).
„Produkty spoločnosti Bayer sa stali pre náš život nepostrádateľnými,“ zdôrazňuje Dr. Martin Dekkers. Jedným z príkladov je AspirínTM, ktorý prišiel na trh v roku 1899 a zostáva dodnes jedným z popredných produktov spoločnosti Bayer. V priebehu desaťročí vyvinuli výskumní pracovníci spoločnosti Bayer priekopnícke účinné látky na liečbu infekčných, tropických a kardiovaskulárnych ochorení. Dnes sa farmaceutický výskum v divízii Bayer HealthCare sústreďuje najmä na odbor kardiológie, oftalmológie a hematológie, onkológie, starostlivosti o zdravie žien a diagnostické zobrazovanie.
CropScience
Ďalším ohniskom záujmu výskumu spoločnosti Bayer je poľnohospodárstvo. Dnes je divízia Bayer CropScience lídrom v tomto odbore takmer na celom svete. Aj v tejto oblasti je úspech založený na inováciách – nielen chemických a biologických produktoch na ochranu rastlín, ktoré ponúkajú udržateľné riešenia, ale aj veľmi kvalitné osivo. K tomu patrí aj široké spektrum produktov a služieb pre domácnosť a záhradu a pre použitie v rôznych oblastiach poľnohospodárstva.
Material Science
V oblasti high-tech materiálov majú polyuretánové peny, objavené v 30. rokoch minulého storočia a vysoko kvalitné polykarbonáty (Makrolon ™) patentované v roku 1953, stále širšie možnosti využitia. Tieto inovatívne materiály od spoločnosti Bayer MaterialScience výrazne prispievajú k ochrane prírodných zdrojov a ochrane klímy. Napríklad polyuretánové peny sa používajú na izoláciu budov, a tým sa znižuje množstvo energie potrebnej na ich vykurovanie či klimatizáciu. Ľahké materiály z polyuretánových pien alebo z polykarbonátov pomáhajú vyrábať ľahšie automobily, čím sa znižuje spotreba pohonných hmôt. Sú to tiež nátery z alifatických polyuretánov, vďaka ktorým je možné majetok ochrániť dlhší čas než kedykoľvek predtým. Moderné náterové systémy sú schopné odolať rozmarom počasia a dodať lesklý vzhľad automobilom, lodiam, vagónom alebo veterným turbínam.
„Vďaka našej inovátorskej sile a našej schopnosti stále sa prispôsobovať zmenám trhu zaujíma Bayer popredné miesto vo všetkých oblastiach svojho podnikania,“ dodáva CEO firmy Bayer, Dr. Marijn Dekkers. Duch vynaliezavosti a vôľa uspieť tvorí most spájajúci históriu spoločnosti od jej začiatku pred 150 rokmi až po dnešok.
Základné informácie o firme Bayer
Bayer je celosvetovo pôsobiaca spoločnosť, ktorej hlavné kompetencie spadajú do oblasti zdravotnej starostlivosti, výživy, ochrany rastlín, vývoja a výroby high-tech materiálov. Ako firma založená na inováciách Bayer nastavuje trendy v oblastiach vývoja a výskumu. Výrobky a služby spoločnosti Bayer sú vyvinuté tak, aby boli na prospech ľudí a pomáhali zlepšovať kvalitu ich života. Zároveň sa skupina Bayer podieľa na spoločenskom rozvoji prostredníctvom inovácií, rastu a zvyšovanie výnosovej sily. Bayer je zaviazaný dodržiavať zásady trvalo udržateľného rozvoja a plní úlohu sociálne a spoločensky zodpovedného korporátneho subjektu. Vo fiškálnom roku 2012 spoločnosť Bayer zamestnávala 110 500 ľudí na celom svete a dosiahla tržby vo výške 39,8 mld. eur. Kapitálové výdavky dosiahli 2,0 mld. eur, investície do výskumu a vývoja predstavovali 3,0 mld. eur. Viac informácií o spoločnosti nájdete na www.bayer.sk alebo www.bayer.com.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax