Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
10. augusta 2015 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Ako vidíme svoju finančnú budúcnosť?

BRATISLAVA 10. augusta – Vo výhľade do budúcnosti sme zaradili jednotku. Až 44% Slovákov totiž verí, že ich ekonomická situácia sa v nasledujúcich mesiacoch zlepší, u 11% výrazne. Aj keď sú optimisti, 42% stále nemá žiadne úspory. Z tých, čo si nejakú rezervu vytvárajú (37%), viac ako polovica (52%) si plánuje odkladať na dôchodok. Informácie o financiách pritom najviac získavajú z internetu, od priateľov, z televízie, ale aj od finančných poradcov. Ak by si mali do budúcna požičať, bolo by to na konsolidáciu dlhov alebo na pokrytie neočakávaných výdavkov. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GFK medzi 8040 zákazníkmi Providentu v Česku, Poľsku, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, Litve, Slovensku a v Mexiku.

Podľa výsledkov prieskumu si 36% Slovákov myslí, že najbližší rok sa v ich finančnej situácii nič nezmení, 11% však očakáva výrazné zlepšenie, tretina len nepatrný posun dopredu, no 4% vidia svoju situáciu výrazne horšie. Vnímanie Slovákov tak kopíruje názory opýtaných v ostatných európskych štátoch. Dôvodom, prečo Slováci rozmýšľajú pozitívne, je očakávanie lepšieho príjmu v zamestnaní (42%), zmena osobnej/rodinnej situácie (19%) a 18% počíta s novou prácou. Negatívny výhľad respondenti pripisujú najmä zvýšeniu životných nákladov (43%), 9% odchodu do dôchodku a obavám z choroby.

Požičali by sme si na dlhy a nečakané výdavky
Tretina Slovákov si myslí, že dostať sa k pôžičke by nemal byť problém, rovnaká časť je presvedčená o opaku a zvyšok opýtaných nevie, ako by ich snaha požičať si dopadla. Ak by si Slováci v najbližších mesiacoch požičali, tak pre 37% by bolo cieľom konsolidovať svoje dlhy, 36% by riešila nečakané výdavky a takmer štvrtina (23%) by si vylepšila domácnosť. Pôžička by bola u 16% prostriedkom na pokrytie kúpy auta. 10% by bolo ochotných zadlžiť sa kvôli bežným výdajom na domácnosť. Pri rozhodovaní požičať si by viac ako polovica Slovákov myslela na to, či si splátky úveru môže dovoliť, 45% by zaujímalo, koľko zaplatia za požičané peniaze celkovo, takmer tretina by sa rozhodovala podľa doby splácania a rýchlosti poskytnutia úveru a 28% – táto časť respondentov by sa zamyslela, či peniaze získané pôžičkou vôbec potrebuje. „Z prieskumu vyplynulo, že hlavným faktorom určujúcim povesť finančnej inštitúcie je pre Slovákov kvalitný zákaznícky servis a predchádzajúca osobná skúsenosť. Nič z toho nie je možné získať inak, ako budovaním vzťahu medzi zákazníkom a veriteľom. Pre nás je podstatné zistenie, že ľudia tieto veci vnímajú, sú pre nich dôležité a mali by byť určujúce ako pri rozhodovaní, od koho si požičajú, tak aj počas splácania záväzku,“ povedal Marián Kolembus z Provident Financial.

Nešetríme, ako by sme chceli
Polovica (53%) európskych respondentov nemá žiadne peňažné úspory, na Slovensku 42% opýtaných. Z tých, ktorí nejaké financie ušetria (37%), každý šiesty (15%) odloží viac ako 270 eur. Ak zvažujeme šetriť na dôchodok (52%), hlavným dôvodom je snaha postarať sa v seniorskom veku sám o seba (23%) a vyrovnať chýbajúci príjem z práce (23%). Skoro polovica (48%) Slovákov si nemôže v tomto čase dovoliť odkladať na penziu, 9% však nerozumie nastaveniu dôchodkového systému v krajine.

Vedieť o financiách viac
Tri pätiny respondentov zo Slovenska je presvedčených, že finančné vzdelávanie by im pomohlo lepšie manažovať financie v budúcnosti. Čo sa tém týka, radi by sa najviac dozvedeli o správe rodinných financií (33%), sporení (23%) či komerčnom investovaní (15%). O vzdelávanie svojich detí by prejavilo záujem 14% opýtaných a len 5% o plánovanie financií na dôchodok.

Zdroj: Agentúra GFK pre Provident Financial.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

F&F a Tesco Online nákupy sú opäť najdôveryhodnejšie značky Slovákov Slovak Industry Vision Day 2024 predstavilo firmám energetickú budúcnosť priemyslu a nové príležitosti

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.