Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
7. mája 2015 PR správyInformačné technológie od PRservis.skSITA Diskusia()

Aké trendy vládnu pri predaji elektroniky?

BRATISLAVA 7. mája – Každá sezóna prináša do obchodov rozličné špecifiká a trendy. V segmente bielej techniky prevažujú v letnej sezóne predaje chladničiek, kým v oblasti spotrebnej elektroniky zaznamenávajú zvýšený dopyt grily či vzduchotechnika. Aké spotrebiče nakupujú Slováci v tomto období?

S príchodom letnej sezóny sa v predajniach elektroniky mení aj dopyt po spotrebičoch a technike. V segmente bielej techniky je najväčší záujem o chladiace spotrebiče. „Chladničky sa v lete kazia z dôvodu vysokých teplôt a nedostatku ventilácie, ktorej bráni napríklad blízke umiestnenie pri stene,“ vysvetľuje Martin Gergély, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia.

Popri elektronike do domácnosti je však najväčší záujem o sezónnu elektroniku, predovšetkým o grily, zvýšený dopyt možno sledovať pri predaji vzduchotechniky, klimatizácií a ventilátorov do interiérov.

„Začína grilovacia sezóna, takže najmä grily sú aktuálne v hľadáčiku zákazníkov. Predovšetkým si kupujúci vyberajú podľa ceny, rozmerov, technických parametrov, až na poslednej priečke zohľadňujú aj dizajn. Výhodou je, že dnešné grily sú dostupné v rozmeroch, ktoré možno pokojne umiestniť na balkón v paneláku a užiť si letnú sezónu aj bez toho, aby mal zákazník k dispozícii veľkú záhradu,“ hovorí Gergély.

V segmente takzvaných mŕtvych spotrebičov sú v letnom období atraktívne predovšetkým elektronické čítačky kníh, ktoré sú ľahko prenosné, komfortné, poskytujú možnosť vziať si na cesty mnoho zaujímavého čítania, rozmermi a hmotnosťou sú skladné, väčšina z nich ponúka pripojenie na Wi-Fi a USB port či MiniUSB port sú samozrejmosťou. „Z hľadiska hodnotenia spokojnosti vyhráva čítačka Amazon Kindle PaperWhite 2, ktorá sa stala Produktom roku 2014. V generácii čítačiek dominuje aj PocketBook, ktorá zákazníkov láka na nízku cenu,“ vymenúva Gergély z OKAY Slovakia.

Podľa prieskumov spoločnosti GFK, správanie konzumentov v kamenných obchodoch ovplyvňuje aj sila internetu, keď nakupujúci v kamenných obchodoch konzultujú svoj výber s priateľmi a rodinou cez telefón, fotia si produkty, ktoré zvažujú kúpiť a predovšetkým využívajú pri nakupovaní svoje mobilné telefóny s cieľom porovnania ceny.

„V kamenných predajniach sa zákazníci viac zaujímajú o jednotlivé produkty a nechávajú si poradiť, kým na e-shope sú samostatnejší. Potreby zákazníkov však zostávajú rovnaké a trendy v kamenných predajniach a na e-shope sa od seba príliš nelíšia,“ hodnotí správanie zákazníkov spoločnosti OKAY Slovakia Martin Gergély.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Keď to v supermarkete žije aj po záverečnej: počas Noci v BILLA sa tradičné chute Slovenska spojili s tými modernými Jesenná ITAPA 2024: Slovensko pod lupou. Kľúčové výzvy a riešenia pre budúcnosť Slovenska

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Informačné technológie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.