Inštitút moderného spotrebiteľa zastupuje hlas spotrebiteľov využívajúcich pokrokové technológie v každodennom živote
BRATISLAVA 19. júla 2018 – Novozaložený Inštitút moderného spotrebiteľa (Smart Consumer Institute) prináša nový pohľad na spotrebiteľskú problematiku, ktorá súvisí s rýchlym rozvojom nových technológii. Spotrebitelia a koncoví užívatelia produktov a služieb sú každodenne konfrontovaní so zavádzaním inovácii v každej oblasti života, čo vyžaduje ich neustále adaptovanie sa na nové produkty a služby. Nové technológie a procesy zásadným a nezvratným spôsobom transformujú aj tradičné odvetvia, akými sú napríklad doprava, zdravotníctvo, finančné služby, potraviny, energetika, drogistický a iný spotrebný tovar. Inštitút má za ciel sa primárne venovať témam spojením s využívaním internetu a moderných technológií, ktoré súvisia aj so zdieľanou ekonomikou, digitálnymi službami a inovatívnymi „smart“ riešeniami. Podľa Michala Kardoša, riaditeľa inštitútu, je práve v tejto oblasti na Slovensku veľmi veľký deficit a cieľom inštitútu je prispieť k väčšej ochrane a najmä objektívnej informovanosti slovenských spotrebiteľov.
Inštitút ma však za ciel venovať pozornosť aj aktuálnym témam, ktoré sú spojené s tradičnými odvetviami, akými sú problematika duálnej kvality potravín a výrobkov, či moderne spôsoby dopravy v mestách.
Inštitút má vo svojej DNA 3 hlavne piliere. Prvým je edukačný, ktorý vychádza z premisy, že spotrebiteľ dokáže robiť správne a jemu prospešné rozhodnutia len za predpokladu, že ma dostatok objektívnych informácii. Cieľom inštitútu je zvyšovať povedomie spotrebiteľov, a tým zvyšovať aj ich ochranu
Druhým pilierom je partnerský prístup. Štát dokáže prijímať správne rozhodnutia pre všetkých občanov len za predpokladu, že sa bude v procese prípravy zákonov vo väčšej miere prihliadať aj na záujmy spotrebiteľov. Cieľom je teda zastupovať záujmy spotrebiteľov a byť konštruktívnym partnerom pre inštitúcie na Slovensku i v Bruseli.
Tretím pilierom je analytický prístup, ktorý inštitútu umožní lepšie pochopiť a interpretovať podstatu komplexných situácii a problémov. Cieľom inštitútu je využívať analytické kapacity a prostredníctvom výstupov prispievať k verejnej debate na dôležité témy, ktoré sa týkajú spotrebiteľov.
„Chceme aby Slovensko držalo krok v rámci zoskupenia najrozvinutejších krajín sveta. To, že sme súčasťou tohto zoskupenia automaticky neznamená, že aj slovenský spotrebiteľ bude správne informovaný a bude mu umožnené využívať dostupné moderné technológie. Je našou ambíciou to zmeniť“ zdôrazňuje Michal Kardoš.
Michal Kardoš, riaditeľ Inštitútu moderného spotrebiteľa (Smart Consumer Institute)
Michal Kardoš vystupuje ako odborník na podnikateľské prostredie, legislatívu či komunikáciu s orgánmi štátnej a verejnej správy. Svoju expertízu nadobudol pôsobením vo verejnej správe ako odborník na podporu slovenských firiem v zahraničí v rámci organizácie SARIO, kde viedol odbor podpory exportu a v etablovaných organizáciách tretieho sektora ako Americká obchodná komora v SR, kde bol zodpovedný za vzťahy s vládou. Aktívne spolupracoval so súkromným sektorom v oblasti verejných politik v rôznych sektoroch v SR a na úrovni Európskej únie. Michal Kardoš študoval medzinárodné vzťahy na Ekonomickej univerzite v Bratislave a ekonómiu na Univerzite v Oxfore. Tiež absolvoval študijné pobyty vo Francúzsku, Rusku a na Islande.
V poslednom období sa aktívne venoval najmä oblastiam podpory podnikania, inovácií a startupov. Vzhľadom na silný prienik s problematikou pozitívnej orientácie na zákazníka, svoje nadobudnuté know-how sa rozhodol zúročiť v projekte Inštitútu moderného spotrebiteľa. Michal Kardoš má záujem zastupovať hlas spotrebiteľov využívajúcich moderné a pokrokové technológie v každodennom živote.