TREND posiela výtlačky do škôl, mladým sprostredkúva overené informácie
BRATISLAVA 15. januára 2018 – Hodnota kvalitného a overeného spravodajstva sa v ére „fake news“ ešte zvyšuje a týždenník TREND si uvedomuje nezameniteľnú úlohu serióznej žurnalistiky, ktorá má pre spoločnosť zásadný význam. Keďže pôdou pre šírenie falošných správ sú najmä sociálne siete, ktoré sú doménou prevažne mladých ľudí, rozhodol sa TREND vyvážiť rôzne konšpirácie šírené na internete pravdivými a overenými informáciami. Zásobuje nimi práve jednu z najdotknuteľnejších cieľových skupín – stredoškolákov.
Od začiatku aktuálneho školského roka 2017/2018 zasiela TREND po jednom výtlačku do maturitných ročníkov gymnázií a ďalších vybraných škôl. Do projektu, ktorý je nazvaný príznačne Použi rozum, sa zapojilo už dovedna viac ako 250 gymnázií a stredných škôl na Slovensku.
„Projektom Použi rozum sme chceli upozorniť na zásadný rozdiel medzi overenými a neoverenými informáciami, serióznou žurnalistikou a takzvanými fake news,“ vysvetľuje šéfredaktor TRENDU Oliver Brunovský.
Samotné školy za TREND neplatia. Projekt realizuje redakcia týždenníka spoločne s komerčnými partnermi – predplatné pre školy financuje viacero významných slovenských firiem, ktoré sa rozhodli podporiť boj proti falošným správam a zabezpečili pre študentov aktuálne vydanie ekonomického časopisu každý týždeň. Popri maturantoch dostávajú týždenník aj riaditelia škôl a pedagógovia, ktorí sa venujú ekonomickým odborom.
„Výborná odozva zo škôl, ale aj od početných sponzorov, ktorí im TREND darovali, nám potvrdila, že takýto projekt má veľký zmysel. Mladých ľudí zaujíma, čo sa deje v spoločnosti, v ekonomike a v biznise a inšpiratívne príklady úspešných ľudí ich celkom prirodzene priťahujú,“ dopĺňa O. Brunovský.
Zámer osloviť aj najmladšiu generáciu čitateľov je badateľný aj v aktuálnych vydaniach TRENDU. Projekt je podporený tematickými redakčnými príspevkami, ktoré sa týkajú vzdelávania, začínajúcich podnikateľov, start up projektov, cestovania či tém súvisiacich s formovaním vlastného biznisu. Priestor zároveň dostávajú samotní študenti, ktorí v týždenníku publikujú svoje názory prostredníctvom blogov. Celý obsah viazaný k projektu je dostupný na adrese trend.sk/pouzirozum.
Projekt Použi rozum je príspevkom redakcie TRENDU v boji proti neserióznymi a dezinformačným zdrojom. „Ďakujeme partnerom, že nám s touto aktivitou pomohli a projekt podporili. Sme radi, že prihlásené školy stále pribúdajú a budeme sa tešiť, ak sa na nás obrátia aj ďalšie, ktoré sa chcú pridať,“ uviedla marketingová manažérka TRENDU Martina Košková.
S projektom Použi rozum sa TREND stal aj partnerom Ekonomickej Olympiády – celoslovenskej súťaže v znalostiach ekonómie a financií, určenej študentom stredných škôl.
TREND dlhodobo distribuuje svoje vydania aj na najväčšie univerzity a vysoké školy na Slovensku. Týždenník je tak dostupný študentom a zamestnancom Ekonomickej univerzity, Paneurópskej vysokej školy, Slovenskej technickej univerzity, Univerzity Komenského v Bratislave, Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, Technickej univerzity v Žiline, Poľnohospodárskej univerzity v Nitre či Technickej univerzity v Košiciach.