„S malou pomocou k veľkej radosti” Spúšťa sa ďalší ročník iniciatívy na pomoc deťom v núdzi
BRATISLAVA 6. októbra 2017 – Prvé nepoužité farbičky, vlastná deka s obrázkovým vankúšom, spoločenská hra, kniha len tak pre radosť, či model srdca pre chlapčeka, ktorý sníva, že bude doktorom – to je len malý výber darčekov, ktoré terénni pracovníci Červeného kríža rozdali spolu s chýbajúcimi hygienickými potrebami v rodinách žijúcich na hranici chudoby. Detí túžiacich po pohodlí domova je na Slovensku stále veľa, preto sa opäť spúšťa celonárodná iniciatíva „S malou pomocou k veľkej radosti”. Kúpou vybraných produktov značiek Procter&Gamble, v ktoromkoľvek obchode Coop Jednota, zákazníci pomôžu Slovenskému Červenému krížu zabezpečiť starostlivosť pre deti po celom Slovensku. Iniciatíva potrvá až do 30. novembra 2017.
Podľa údajov Štatistického úradu z EU SILC 2016 bolo rizikom chudoby ohrozených 12,7 % obyvateľov Slovenska (približne 670 tisíc osôb). Domácnosti s nezaopatrenými deťmi boli na Slovensku celkovo viac vystavené riziku chudoby (17,2 %) ako domácnosti bez nezaopatrených detí (7,2 %) – takmer dvojnásobne. Medziročne miera chudoby vzrástla v domácnostiach s nezaopatrenými deťmi o 1,5 percentuálneho bodu.
„Vďaka tejto spoločnej kampani sme minulý rok urobili radosť viac ako 500 deťom v rôznych kútoch Slovenska. Okrem hygienických balíčkov pre rodiny s malými deťmi sme rozdali aj darčeky, ktoré si deti samy vysnívali. Pre mnohé z nich to bolo prvýkrát v živote, keď dostali skutočne niečo osobné, po čom túžili. S takýmito rodinami sa stretávame často a keď môžeme, veľmi radi okrem poskytnutia praktickej pomoci potešíme aj ich ratolesti, “ hovorí Zuzana Rosiarová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.
Kampaň S malou pomocou k veľkej radostichytila za srdce aj nastávajúcu maminu Dianu Hágerovú.„Aktuálne ako budúca mama si intenzívne uvedomujem dôležitosť skutočného a bezpečného domova pre každé jedno dieťa. Preto beriem veľmi pozitívne, že aj maličkosť, akou je nákup bežných výrobkov, môže prispieť k vytvoreniu pohodlia domova pre deti, ktoré to potrebujú. Som rada, že môžem byť súčasťou tejto iniciatívy a verím, že sa nás zapojí čo najviac,“ dodala Diana Hágerová.
Do iniciatívy sa môže zapojiť každý, kto si zakúpi produkty Procter & Gamble v ktorejkoľvek predajni Coop Jednota od 5. októbra až do 30. novembra. Z predaja uvedených značiek bude 1 % prostredníctvom Slovenského Červeného kríža venované na pomoc deťom po celom Slovensku.