Procter & Gamble a Metro poskytnú pitnú vodu deťom v Afrike 1 zakúpený výrobok = 1 deň pitnej vody
BRATISLAVA 25. septembra 2017 – Spoločnosti Procter & Gamble a Metro dnes na Slovensku spúšťajú záslužnú iniciatívu. Prostredníctvom programu Čistá voda deťom poskytnú pitnú vodu v oblastiach s jej nedostatkom. P&G sa celosvetovo spojil so Skupinou Metro, ktorej súčasťou je aj slovenská sieť predajní Metro. V nich môže každý od 22. septembra do konca októbra nákupom vybraných produktov P&G prispieť deťom v Afrike, ktoré nemajú prístup k čistej vode. Zakúpenie jedného výrobku bude znamenať jeden deň čistej vody tam, kde je to najviac potrebné.
V súčasnosti nemá prístup k pitnej vode takmer 1 miliarda ľudí na svete, 1000 detí denne zomrie v dôsledku chorôb spôsobených pitím kontaminovanej vody a viac než 2 milióny ľudí, najmä detí do 5 rokov, ročne zomrie kvôli nedostupnosti zdroja pitnej vody a základnej hygieny. Vzhľadom k alarmujúcim číslam sa P&G a Metro rozhodli angažovať v tejto oblasti.
Slovenskou ambasádorkou sa stala Andrea Růžičková, ktorá popisuje svoje bohaté zážitky z Afriky: „Hneď po príchode som si uvedomila, že si naozaj musím rozmyslieť aj činnosti, ktoré sú pre nás Európanov bežné. Napríklad v oblasti s ťažko dostupnou pitnou vodou aj obyčajná príprava kávy predstavuje aktivitu na niekoľko hodín. Samozrejme čas, ktorý by deti ušetrili vďaka lepšej dostupnosti pitnej vody, by mohli venovať niečomu úplne inému, či už návšteve školy, domácim úlohám alebo len detským hrám, o ktoré by určite nemali byť ukrátené kvôli vážnejším starostiam.“
„Dieťa by malo podľa správnosti prijať jeden až dva litre tekutín denne, záleží na jeho hmotnosti. Do tohto objemu sa počíta i tekutejšia strava a ovocie s vysokým obsahom vody. Samozrejme, že pri požívaní kontaminovanej vody hrozí deťom celý rad vážnych ochorení, často sprevádzaných tráviacimi ťažkosťami, ktoré detský organizmus veľmi vysiľujú a sú pre nich veľmi nebezpečné,“ dodáva MUDr. Eva Vitáriušová, PhD., Detská fakultná nemocnica s poliklinikou, Bratislava .
„Čistá pitná voda nielen zachraňuje životy, ale ich dokáže tiež meniť. Zdravé deti môžu spokojne rásť a navštevovať školu. Vďaka bezpečnej a čistej vode majú ich rodičia možnosť pracovať a zlepšiť situáciu celej rodiny,“ vysvetľuje motiváciu na založenie programu Čistá voda deťom manažér korporátnej komunikácie Procter & Gamble Matej Podobnik.
Program Čistá voda deťom funguje už od roku 2004. Vedci z P&G vyvinuli špeciálne čistiace balíčky, ktoré z vody odstraňujú patogénne mikroorganizmy a rozptýlené čiastočky. Ich použitie je naozaj jednoduché. Prášok sa nasype do znečistenej vody, zamieša sa a po prefiltrovaní je za 30 minút voda použiteľná na pitie. Prostredníctvom partnerských charitatívnych organizácií sa vďaka čistiacim balíčkom poskytlo 12 miliárd litrov pitnej vody v 85 krajinách sveta, kde ľudia najviac bojujú s nedostupnosťou pitnej vody. Teraz môžu čistú vodu darovať aj zákazníci predajní Metro na Slovensku. Jednoduchým nákupom výrobkov P&G ako sú plienky Pampers, vložky Always, produkty vlasovej starostlivosti Head & Shoulders a Pantene, výrobky pre starostlivosť o domov a tkaniny Ariel, Lenor a Jar alebo produkty pre mužov Old Spice a Gillette do konca októbra automaticky prispejú do programu Čistá voda deťom.
„V marci, na Svetový deň vody, sme spustili globálny program Water Initiative, ktorého cieľom je udržateľnejšie zaobchádzanie s vodou vzhľadom k jej nedostatku na celej planéte. Chceme prispieť i k záchrane detských životov, preto sme sa spojili s P&G a programom Čistá voda deťom. Dúfame, že sa do programu zapojí čo najviac zákazníkov a spoločne poskytneme zdravotne bezchybnú vodu čo najväčšiemu počtu ľudí,“ doplnil Jan Žák, Managing Director Slovakia, Metro Cash & Carry SR. Viac o spolupráci P&G a Metra sa dozviete v tomto videu.
https://www.youtube.com/watch?v=RfnQpnMuYo0&feature=youtu.be
O spoločnosti Procter & Gamble
P&G sa svojimi preverenými, kvalitnými a poprednými značkami slúži spotrebiteľom po celom svete. Portfólio spoločnosti zahŕňa značky Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G pôsobí v približne 70 krajinách sveta. Pre novinky a informácie o spoločnosti P&G a ich značkách navštívte stránku http://www.pg.com.
O Skupine Metro
METRO/MAKRO Cash & Carry prevádzkuje viac než 750 samoobslužných veľkoobchodov v 25 krajinách. Spoločnosť celosvetovo zamestnáva približne 110 000 ľudí a za fiškálny rok 2014/2015 dosiahla predaj v celkovej výške 30 miliárd EUR. METRO Cash & Carry tvorí divíziu predaja skupiny METRO GROUP, ktorá je jednou z najväčších medzinárodných retailových spoločností. Za fiškálny rok 2014/2015 dosiahol jej obrat 59 miliárd EUR. Spoločnosť pôsobí v 29 krajinách, má 220 000 zamestnancov a prevádzkuje zhruba 2 000 obchodov. Výkon skupiny METRO GROUP je založený na sile obchodných značiek, ktoré pôsobia nezávisle vo vlastných trhových segmentoch: METRO/MAKRO Cash & Carry ako svetový líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodov, Media Markt a Saturn ako európsky líder v oblasti predaja spotrebnej elektroniky a Real hypermarkety.