Pozitívny trend v hospodárení si CDCP udržalo aj v roku 2016
BRATISLAVA 3. júla 2017 – Centrálny depozitár cenných papierov SR, a. s. (ďalej CDCP) pokračuje v upevňovaní svojho postavenia na trhu a v pozitívnom trende hospodárenia z posledných rokov. Hospodársky rok 2016 ukončil so ziskom v sume 581 565 eur.
„Už päť rokov kontinuálne dosahujeme kladný hospodársky výsledok a štvrtý rok po sebe sa zisk pohybuje nad hranicou 500 tis. eur. Aj uplynulý rok 2016 tak môžeme hodnotiť ako veľmi úspešný,“ konštatuje Martin Wiedermann, generálny riaditeľ CDCP.
Celkové výnosy CDCP dosiahli v roku 2016 sumu 10 120 849 eur, čo je oproti roku 2015, takmer 16 % nárast. „Celkové výnosy najviac ovplyvnila zmena v postupoch účtovania voči spriaznenej osobe a tržby za vlastné výkony, ktoré medziročne vzrástli o 6%, pričom najvýznamnejší rast zaznamenali výnosy za vedenie účtu majiteľa cenných papierov. Evidenčné služby emitentom zaknihovaných cenných papierov vzrástli o 4 % a ostatné služby vzrástli o 171 %,“ uvádza Pavol Vaník, finančný riaditeľ CDCP.
Napriek celkovému pozitívnemu vývoju v hospodárení, pri medziročnom porovnaní vidieť, že oproti roku 2015 došlo k poklesu zisku o 19 %. Tento medziročný vývoj hospodárskeho výsledku bol spôsobený nákladmi v sume 9 539 284 eur, ktoré rástli rýchlejšie ako výnosy. V porovnaní s rokom 2015 celkové náklady vzrástli až o 19 %.
„Nárast celkových nákladov ovplyvnila zmena v postupoch účtovania voči spriaznenej osobe zahrnutá v službách, ktoré vzrástli o 47 %. Náklady na hospodársku činnosť vzrástli o 16 % najmä z dôvodu odpisu pohľadávok súvisiacich s vedením účtu majiteľa cenných papierov a v oblasti tvorby a použitia rezerv,“ približuje Pavol Vaník, finančný riaditeľ CDCP. Treba dodať, že finančne, ale aj časovo a personálne náročný bol tiež prechod CDCP do T2S, ktorý sa po dlhých prípravách uskutočnil začiatkom februára 2016.
„Verím, že nastolený trend hospodárenia udržíme aj v tomto roku. Nemennou stratégiou CDCP zostáva aj naďalej najmä skvalitňovanie služieb a zvýšenie efektivity pri dosahovaní kladného hospodárskeho výsledku. Cieľom je zjednodušiť a zatraktívniť poskytované služby tak, aby sme priniesli pridanú hodnotu našim zákazníkom a oslovili nových klientov,“ uzatvára Martin Wiedermann, generálny riaditeľ CDCP.