Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
1. júna 2016 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Aké nové technológie sú najrýchlejšou cestou k zákazníkovi?

Bratislava, 1. júna 2016 – Interaktívne výklady, nástroje na tvorbu personalizovaných ponúk, inteligentné vyhľadávače, hlasový asistent a navigácia v mobile, aplikácie pre virtuálnu realitu, alebo múdre senzory, ktoré dokážu reagovať v reálnom čase – to je len výber technológií a inovácií, s ktorými sa zoznámili hostia najväčšej odbornej konferencie DATALAN IT FORUM 2016. Podujatie sa konalo 26. mája a na 1 scéne predstavilo 30 expertov počas 7 hodín desiatky dobrých nápadov.

Informačná doba sa rýchlo mení na dobu zážitkovú – dnes je pre úspech firiem prvoradá pozitívna zákaznícka skúsenosť. Firmy však tento potenciál nevyužívajú dostatočne, napriek zisteniam, podľa ktorých by až 45% zákazníkov privítalo od firiem služby na mieru a personalizovanú komunikáciu aj za cenu, že o nich firmy budú zbierať a evidovať viac dát. A až 81% zákazníkov bude s firmami rado zdieľať svoje osobné údaje, ak to pomôže zrýchliť proces

Konferencia DATALAN IT FORUM prezentovala práve konkrétne riešenia, ako na to v slovenských podmienkach. Najväčšie stretnutie IT a biznis komunity navštívilo viac než 300 hostí, na ktorých čakalo nielen 12 exkluzívnych demo ukážok technológií budúcnosti, ale aj množstvo prípadových štúdií. Príklady fungujúcich smart riešení boli tak zo Slovenska, ako aj Česka, Maďarska, Holandska, či Nemecka. Hostia ocenili aj desiatky tipov a rád z oblastí, ktoré ich najviac zaujímajú – konferencia ukázala, že je to najmä bezpečnosť dát (45%), internet vecí a aplikácie pre biznis (44%) a inteligentné zariadenia (40%). Experti im predstavili možnosti, ako dáta prepojiť a rýchlejšie spracovať, ako zvýšiť využiteľnosť všetkých dostupných informácií z množstva zdrojov a ako dáta udržiavať stále aktualizované. Len tak totiž môžu firmy flexibilne reagovať na zákaznícke požiadavky.
„Konferencia DATALAN IT FORUM je dlhoročná úspešná a efektívna platforma na zdieľanie najnovších poznatkov zo sveta IT nielen s našimi zákazníkmi, ale aj záujemcami o technologické inovácie,“ vysvetlil Marek Paščák, CEO spoločnosti DATALAN, ktorá patrí medzi lídrov v oblasti informačných technológií na slovenskom trhu. „Dnes však musí mať IT firma nielen technologické know-how, ale aj znalosť biznisu a segmentu, v ktorom zákazník pôsobí, a zároveň je kladený čoraz väčší dôraz na dokonalé pochopenie zákazníckeho správania a očakávaní.“ Podľa Gartner prieskumu bolo v roku 2015 digitálnych 22% tržieb firiem a do piatich rokov sa má toto číslo zdvojnásobiť. „Aj preto musia firmy využívať nástroje, ktoré zlepšia ich fungovanie a prevádzku, a poskytnú zákazníkom služby v duchu hesla Customer first. My im ako IT líder dávame návod, ako na to.“
Jednoznačné zistenia priniesol v tejto téme prieskum medzi účastníkmi konferencie. Zastúpení boli nielen ľudia z biznisu, ale aj verejnej správy, školstva či zdravotníctva. Ku skvalitneniu zákazníckych služieb prispeje podľa 41% z nich najmä reálna znalosť zákazníka a jeho potrieb a očakávaní, prepojenie rôznorodých technológií vo firme (39%) a schopnosť rýchlo reagovať na požiadavky trhu (36%). Na konferencii im boli predstavené konkrétne najnovšie riešenia práve pre ich sektor – od interaktívnych výkladov, prepisu hlasu, cez zálohovanie a aplikácie v cloude, vyťažovanie a zdieľanie dát, vyhľadávanie v obrovskom množstve informácií, až po 3D okuliare, measurement webu a intuitívnu webanalytiku, omnichannel platformu pre manažovanie zákazníckych vzťahov, či mikroslužby tretích strán.

Existuje veľa príkladov firiem, ktoré zaspali prechod do digitálnej éry, neverili inováciám a neboli ochotní nahliadnuť za bublinu vlastného momentálneho úspechu. Pozitívnu inšpiráciu však poskytuje úspech firiem, dosiahnutý vďaka využitiu obrovského množstva dostupných dát, rýchlej flexibilnej komunikácie v reálnom čase, trendu zdieľania, čo je pre dnešnú generáciu prirodzené – a to všetko prostredníctvom „jednoduchej“ technológie. Príkladom môže byť Uber, AirBnB alebo Snapchat. Na tom, že o úspechu firmy rozhoduje schopnosť rozpoznať príležitosť a priestor pre inováciu, a maximálne využitie technológií, ktoré ich dovedú k zákazníkovi, sa na DATALAN IT FORUM 2016 v diskusii zhodli aj experti z oblasti marketingu, technológií a startup scény. „Naším cieľom je firmy inšpirovať. Sme ako špičková cestovka – inšpirujeme k novým cestám, otvárame nepoznané obzory, sme sprievodcom po technologických destináciách, ktoré dovedú firmy k cieľu a ich zákazníkom umožnia výnimočný zážitok,“ dopĺňa Marek Paščák. „Zároveň cestu zabezpečíme, poistíme, poskytneme expertných sprievodcov, a hľadáme tiež najefektívnejšie spôsob, ako to celé prefinancovať. Osobný prístup je naším poznávacím znamením. Satisfakciou zo strany našich dlhoročných aj nových zákazníkov je práve otvorenosť inováciám, z ktorých mnohé sú unikátne aj v stredoeurópskom meradle.“

DATALAN IT FORUM aj vďaka tomuto netradičnému prístupu posúva hranice v prezentácii možností najnovších technológií a vzbudzuje obrovský záujem. Ako uviedli hostia aktuálneho ročníka, je to konferencia európskej úrovne a pre ľudí z praxe je jednoznačne prínosom. Až 89% účastníkov pozitívne hodnotí aktuálnosť a relevantnosť tém a príležitosť vyskúšať si špičkové technológie budúcnosti vo vlastných rukách, a 96% hostí na podujatie príde určite aj o rok.

Zoznámte sa aj vy s inováciami, ktoré majú budúcnosť. Videoreportáž a fotografie zo stretnutia nájdete na www.datalanitforum.sk
Konferenciu organizovala spoločnosť DATALAN. Hlavnými partnermi boli SAMSUNG, CISCO, IBM a Hewlett Packard Enterprise.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

Keď to v supermarkete žije aj po záverečnej: počas Noci v BILLA sa tradičné chute Slovenska spojili s tými modernými Jesenná ITAPA 2024: Slovensko pod lupou. Kľúčové výzvy a riešenia pre budúcnosť Slovenska

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.