Lidl je druhým najatraktívnejším zamestnávateľom v obchode
BRATISLAVA 3. februára – Verejnosť vníma Lidl ako jedného z najatraktívnejších zamestnávateľov na Slovensku, vyplýva to z výsledkov súťaže „Zamestnávateľ roka“. Obchodný reťazec sa v odvetví „obchod“ v širokej konkurencii firiem umiestnil na druhom mieste. Ide o najvyššie umiestnenie potravinového reťazca v histórií ankety.
„Od nášho vstupu na trh sme prešli dlhú cestu a nároky, ktorým sú naši zamestnanci denne vystavení, sa v priebehu ostatných rokov výrazne zvýšili. Naplno si uvedomujeme, že ani ten najlepší koncept predaja a tovar by sám o sebe neznamenal nič a starostlivosť o zamestnancov pre nás predstavuje skutočne významný záväzok. Presne v duchu nášho hesla ´Ľudia tvoria Lidl´,“ uviedol Vladimír Tomko, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika za oblasť HR a administratívu, a dodal: „Toto ocenenie je pre nás potvrdením správnosti stratégie vzťahu k našim zamestnancom, ktorú už viacero rokov napĺňame – snažíme sa byť zodpovedným, férovým a podporujúcim zamestnávateľom.“ Z pohľadu finančného ohodnotenia a poskytovaných benefitov patrí Lidl medzi najlepšie firmy v segmente. Spolu s neustále klesajúcou fluktuáciou to je potvrdením pozície tohto obchodného reťazca ako významného a atraktívneho zamestnávateľa.
Cieľom ankety „Zamestnávateľ roka“ je priniesť reálny pohľad ľudí na Slovensku na to, ako vnímajú firmy, ich benefity a imidž. Inak povedané, „zverejniť rebríček zamestnávateľov, ktorí dokážu ľudí na Slovensku osloviť svojím férovým prístupom k zamestnancom a prostredím, ktoré pre svojich ľudí vytvárajú.“ O výsledkoch rozhoduje výlučne verejnosť prostredníctvom internetového hlasovania.
Lidl vynakladá značné úsilie na vytvorenie kvalitného pracovného prostredia, podporuje rozvoj a vzdelávanie svojich zamestnancov a na základe spätnej väzby realizuje konkrétne opatrenia. Ľahostajná mu nie je ani budúcnosť mladej generácie, a preto ponúka mladým ľuďom viacero príležitostí odštartovať svoju kariéru. Na úrovni stredoškolského vzdelávania má od roku 2014 nadviazanú spoluprácu so SOŠ obchodu a služieb Samuela Jurkoviča a od nasledujúceho školského roka sa Lidl zapojí do projektu duálneho vzdelávania. Pre vysokoškolských študentov a čerstvých absolventov sú pripravené programy Lidlship a Studentship. Realitou je aj unikátny vzdelávací projekt v oblasti maloobchodu – Retail Academy, na ktorom Lidl spolupracuje s Obchodnou fakultou Ekonomickej univerzity. Pozostáva z viacerých prednášok, cvičení, tímových projektov a diskusií priamo s manažmentom spoločnosti.
Viac informácii o práci a pracovných pozíciách v Lidli nájdete na stránke kariera.lidl.sk.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
bx