SAS zbiera ocenenia za nástroje pre dátovú kvalitu
BRATISLAVA 27. januára – Poradenské firmy zaradili spoločnosť SAS medzi elitu v oblasti kvality a manažmentu dát. Vyzdvihli najmä jednoduchosť použitia nástrojov SAS Data Quality.
Konzultačné firmy Gartner a Forrester koncom minulého roku vyhodnocovali a porovnávali softvérové nástroje pre kvalitu a správu dát, pričom obidve medzi vedúcich hráčov zaradili softvérovú a poradenskú spoločnosť SAS. V hodnotení Gartneru sa SAS objavil v kvadrante lídrov už desiaty rok po sebe. Analytici ocenili najmä širokú využiteľnosť a jednoduchosť použitia nástrojov SAS Data Quality.
K popredným dodávateľom patrí SAS aj v hodnotení spoločnosti Forrester. Jej analytici porovnávali 30 kritérií, ktoré by mali firmám pomôcť vybrať si vhodného partnera v oblasti dátovej kvality. V analýze konštatujú, že „SAS poskytuje ľahko použiteľné a intuitívne prostredie pre zlepšenie kvality dát“.
Analytici sa zhodujú, že pri výbere softvérových nástrojov treba okrem šírky funkcionality (napríklad profilovanie dát, štandardizácia, monitorovanie a obohacovanie dát) zohľadňovať tiež jednoduchosť použitia pre biznis používateľov, nielen pre pracovníkov IT oddelení.
Kvalita dát je v podnikoch čoraz naliehavejší problém. Podľa globálneho prieskumu Gartneru patria medzi najväčšie priority generálnych riaditeľov pre najbližšie roky digitálny marketing, zlepšovanie zákazníckej skúsenosti a lepšie využitie dát pri rozhodovaní. Tieto ciele pritom nie je možné naplniť bez toho, aby mali podnikové dáta o zákazníkoch, o transakciách a interakciách, o produktoch, o zásobách či iných firemných aktívach dostatočnú kvalitu. Čiže aby boli presné, úplné, relevantné a dôveryhodné.
Bez uceleného pohľadu na klientov napríklad nedokážu firmy našiť jednotlivým zákazníkom ponuky na mieru a zlepšovať ich celkovú skúsenosť so značkou. „Zákazníci sú čoraz nezávislejší a informovanejší. Ak firmy nevedia rozpoznať klientov, porozumieť ich potrebám a zámerom a poskytnúť im služby nad rámec základného predaja, stanú sa na trhu irelevantní,“ konštatuje správa Forresteru.
Čoraz viac firiem preto siaha po nástrojoch pre zlepšenie kvality dát, ktoré patria k najrýchlejšie rastúcim segmentom trhu s podnikovým softvérom. Gartner odhaduje, že v roku 2014 dosiahol ich globálny predaj objem 1,4 mld. USD, čo znamená medziročný nárast o 11,9 %. V najbližších rokoch sa má podľa analytikov rast ešte zrýchliť.
O SPOLOČNOSTI SAS
SAS je lídrom v analytike. Prostredníctvom inovatívneho softvéru a služieb v oblasti analytiky, business intelligence a data managementu, SAS pomáha viac ako 75 000 spoločnostiam robiť lepšie rozhodnutia rýchlejšie. Už od roku 1976 dáva SAS svojim zákazníkom po celom svete THE POWER TO KNOW®.
Na Slovensku má SAS svoje zastúpenie od roku 1995 a špecializuje sa najmä na finančný sektor, telekomunikácie, energetiku a akademickú oblasť. Medzi najvýznamnejších klientov SAS-u na Slovensku patria: VÚB, a.s.; Slovenská Sporiteľňa, a.s.; Tatra banka, a.s.; Unicredit Bank Czech Republic and Slovakia; OTP Banka Slovensko, a.s.; Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s.; Kooperativa poisťovňa, a.s. VIG ; Union poisťovňa, a.s; Slovak Telekom, a.s., Štatistický úrad SR a iné. Viac informácií nájdete na: www.sas.com/slovakia.
SAS a všetky ďalšie názvy produktov a služieb SAS Institute Inc. Sú registrovanými ochrannými známkami SAS Institute Inc. v USA a ďalších krajinách. ® označuje registráciu v USA. Ďalšie značky a názvy produktov sú ochrannými známkami konkrétnych spoločností.© 2016
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
bx