IBM a Twitter ponúkajú nové dátové služby v cloude
BRATISLAVA 24. marca – Spoločnosti IBM (NYSE:IBM) a Twitter ponúkajú nový typ cloudových služieb, ktoré umožnia firmám a vývojárom vyťažiť z dát uverejnených na Twitteri informácie a poznatky relevantné pre podnikanie. V pilotnej fáze projektu bude môcť viac ako sto firemných klientov využívať pri svojich obchodných rozhodnutiach dáta zo sociálnych sietí.
Twitter má ako celosvetová informačná a konverzačná platforma, prostredníctvom ktorej verejne a v reálnom čase zaznievajú názory zo všetkých kútov sveta, výnimočné postavenie ako zdroj dát. Aby však mohli predstavitelia podnikov a firiem nielen načúvať hlasom na sociálnych sieťach, ale aj mohli tieto dáta z Twitteru využívať pri rozhodovaní sa, je potrebné oddeliť na Twitteri relevantné informácie od ostatných dát.
IBM to dosahuje tak, že dáta z Twitteru analyzuje a obohacuje v kombinácii s miliónmi ďalších zdrojov verejných a obchodných dát, ako sú napríklad predpovede počasia, informácie o predaji, produktové štatistiky a podobne. Odkrývajú tak dôležité korelácie, ktoré možno využiť na získavanie praktických poznatkov a konkrétnych krokov pri biznis rozhodnutiach.
Nové analytické služby IBM v cloude pomôžu firmám a vývojárom:
• Vytvárať sociálne dátové aplikácie: vývojári a podnikatelia môžu prehľadávať, rýchlo získavať a následne ťažiť informácie z obohateného twitterovského obsahu prostredníctvom služby IBM Insights for Twitter na platforme Bluemix.
• Prepájať sofistikované prediktívne analytické nástroje s dátami z Twitteru: nástroje Watson Analytics ponúkajú vďaka automatizovaným krokom organizovania dát prediktívne analýzy a vizuálne prezentácie výstupov, ako aj možnosť okamžite aplikovať dáta z Twitteru do akéhokoľvek projektu. Vďaka tomu môžu odhaliť a vysvetliť skryté vzorce a vzťahy, a môžu tak rýchlejšie pochopiť, prečo dochádza k určitým javom, a čo bude pravdepodobne nasledovať.
• Ľahšie analyzovať dáta z Twitteru: Vybraná clusterová konfigurácia riešenia BigInsights on Cloud s prednastaveným prístupom k twitterovskému obsahu umožní klientom kombinovať dáta z Twitteru s kompletnou ponukou podnikového riešenia IBM Enterprise Hadoop-as-a-Service, ktoré je tiež dostupné aj prostredníctvom platformy IBM Bluemix.
K dátam z Twitteru má v súčasnosti prístup viac ako štyri tisíc odborníkov zo spoločnosti IBM. Sú pripravení a školení, aby vedeli zákazníkom poradiť, ako tieto dáta obohatiť o možnosti vyplývajúce z podnikových, analytických nástrojov IBM a cloudových služieb.
Viac informácií nájdete na:
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/46330.wss
Obrázky k téme nájdete na:
http://www-03.ibm.com/press/us/en/photo/45267.wss
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax