Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
23. februára 2015 PR správyInformačné technológie od PRservis.skSITA Diskusia()

IBM štúdia búra mýty o generácii Y

BRATISLAVA 23. februára – Spoločnosť IBM zverejnila výsledky svojej najnovšej štúdie o generácii Y, označovanej aj ako millennials, podľa ktorej nie všetko, čo sme si doteraz o tejto generácii mysleli je pravda. Nová štúdia spoločnosti IBM o generácii Y odhaľuje, že mnohé z mýtov, s ktorými sme sa pri popise tejto generácie stretli nie sú pravdivé. Napríklad vôbec nie je pravda, že predstavitelia tejto generácie sú leniví, sebeckí a povrchní pracovníci, ako si mnohí o nich myslia.

Podľa výsledkov celosvetovej štúdie spoločnosti IBM, zásadný rozdiel medzi predstaviteľmi generácie Y, a ich staršími spolupracovníkmi spočíva najmä v ich digitálných znalostiach, vyplývajúcich najmä zo skutočnosti, že vyrastali už v tzv. digitálnej ére. Naopak v oblasti vytýčených kariérnych cieľov, zaangažovania sa na pracovných úlohách, či preferovaného štýlu riadenia podniku, zastávajú často rovnaké alebo veľmi podobné názory ako generácia X.

V roku 2020 budú predstavitelia generácie Y tvoriť polovicu pracovnej sily v Spojených štátoch amerických. Počas nasledujúcich piatich rokov, budú mať predstavitelia millennials stále väčší vplyv na rozhodovanie vo firmách, keďže sa budú stále častejšie presúvať v podnikoch do manažérskych pozícií.

Súčasní riaditelia firiem sa budú musieť pripraviť na ich príchod do vedúcich pozícií a budú im musieť vytvoriť pracovné prostredie, ktoré ich bude maximálne stimulovať na podávanie 100 percentných pracovných výkonov, a rovnako sa budú sa musieť odpútať od mýtov, ktoré doteraz generáciu Y sprevádzali.

Mýtus 1: Očakávania generácie Y v oblasti kariéry sú vyššie a nereálne v porovnaní s očakávaniami ich starších kolegov
Podľa najnovšej štúdie spoločnosti IBM vypracovanej v spolupráci s Institute for Business Value chcú predstavitelia generácie Y prácu, ktorá ich dokáže finančne zabezpečiť a lepšie podmienky na prácu, vrátane dodržiavania zásad diverzity na pracovisku rovnako, ako predchádzajúca generácia.

Mýtus 2: Millennials potrebujú byť neustále chválení a sú presvedčení, že práca každého človeka si zaslúži uznanie
Podľa výsledkov IBM štúdie naopak generácia Y neočakáva, že ich šéfom bude manažér, ktorí ich bude neustále tľapkať po pleci. Ich predstava šéfa spočíva v tom, že to bude manažér, ktorý bude dodržiavať etické zásady, bude spravodlivý a bude s nimi zdieľať potrebné informácie. A zatiaľ čo 55 percent z nich tvrdí, že všetci členovia úspešného tímu v práci by mali byť odmenení za jeho dobré výsledky, s týmto tvrdením súhlasí až 64 percent predstaviteľov generácie X.

Mýtus 3: Millennials sú závislí na digitálnych technológiách a nepoznajú hranicu medzi prácou a súkromím.
Predstavitelia generácie Y sú v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami v menšej miere náchylní využívať svoje súkromné účty na sociálnych médiách aj na biznis. Ich nástup do zamestnania je sprevádzaní silným prezentovaním sa na sociálnych sieťach, pričom presne vedia, aké informácie chcú, na akých sociálnych sieťach zdieľať, s kým sa chcú o tieto informácie podeliť, a rovnako vedia ako ich majú podať správnym adresátom.

Mýtus 4: Predstavitelia generácie Y sa nedokážu rozhodnúť bez toho, aby sa poradili
Millennials si vážia názory druhých, ale pri dôležitých rozhodnutiach sa neradia s inými viac ako predstavitelia generácie X. A aj keď sú presvedčení, že dosiahnutie konsenzu je dôležité, viac ako 50 percent z nich je presvedčených, že ich šéfovia sú dostatočne kvalifikovaní na vykonávanie kľúčových rozhodnutí v práci.

Mýtus 5: Predstavitelia generácie Y sú náchylnejší odísť zo zamestnania, ak práca nesplní ich očakávania.
Millennials menia zamestnanie z rovnakých dôvodov, ako to robili generácie ľudí pred nimi, a rovnako často, ako ich starší kolegovia opúšťajú prácu, ktorá nenaplnila ich očakávania. V skutočnosti je pre nich hlavnou motiváciou pre zmenu práce možnosť zarábať viac peňazí, alebo snaha pracovať v inovatívnejšom prostredí. Prieskum pre podklady štúdie bol realizovaný na vzorke 1 800 zamestnancov v 12 krajinách sveta.

Viac informácií nájdete na:
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/45904.wss

Interaktívnu tlačovú správu nájdete na:
http://www.multivu.com/players/English/7428151-ibm-millennials-workplace-myths/

Fotografie k štúdii nájdete na:
https://www.flickr.com/photos/ibm_media/sets/72157650460108309/

O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Slovak Women in Tech 2024: Čo môže ženám dať a vziať umelá inteligencia? Dvadsať poschodí spoločne pešo po každom obede, turistické oddiely či psychoterapia online. Union prináša zamestnávateľom ocenenia a inšpiráciu

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Informačné technológie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.