Superpočítač IBM Watson poradí pri nákupoch
BRATISLAVA 16. mája – Predstavte si, že by ste mali kdekoľvek a kedykoľvek so sebou svojho nákupného asistenta. Práve takýto jedinečný nákupný radca, disponujúci znalosťami superpočítača Watson, už čoskoro, vďaka partnerstvu medzi spoločnosťami IBM (NYSE: IBM) a Fluid, zmení zážitky spotrebiteľov z nakupovania.
Spoločnosti IBM a Fluid pracujú spoločne na projekte, ktorý úplne premení naše doterajšie skúsenosti v oblasti e-commerce, pomocou nových schopností v oblasti osobného poradenstva a odborných znalostí pri nakupovaní.
Vďaka schopnostiam komunikovať ľudskou rečou môže Watson plne zastúpiť človeka v úlohe nákupného poradcu pri nakupovaní. Podľa nedávno zverejnenej štúdie Inštitútu pre Business Value spoločnosti IBM až 40 percent nakupujúcich využíva sociálne siete, lokalizačné služby a mobilné technológie pre zber informácií, ktoré využívajú pri nakupovaní. Nič teda nebráni tomu, aby ešte efektívnejšie využívali pri nákupoch svoje mobilné zariadenia.
Pre spotrebiteľov je veľmi neefektívne využívať pri nakupovaní rôzne typy informácií ich zdĺhavým vyhľadávaním na webových stránkach a podobne. Aj preto chcú spoločnosti IBM a Fluid zmeniť spôsob, akým spotrebitelia dnes nakupujú, a chcú im sprostredkovať unikátny digitálny zážitok z nakupovania pomocou jedinečného nákupného poradcu, využívajúceho vedomosti superpočítača Watson.
Ak napríklad niekto zo spotrebiteľov bude chcieť poradiť, aká outdorová výbava je najvhodnejšia na päťdňovú turistiku vo Phoenixe. Aplikácia Fluid Expert Shopper (XPS) požiada superpočítač Watson o poskytnutie relevantných informácií ohľadne počasia, terénu a aktuálneho stavu turistických chodníkov vo Phoenixe. Po vyhodnotení týchto informácií Fluid XPS dokáže v prirodzenom ľudskom jazyku spotrebiteľovi poradiť, akú výbavu potrebuje. So superpočítačom Watson budú môcť spotrebitelia komunikovať prostredníctvom svojich osobných počítačov, tabletov a smartfónov.
Spotrebitelia tak získajú cenné poznatky, ktoré im umožnia robiť správne nákupné rozhodnutia v krátkom čase. Vytvorením aplikácie online nákupného poradcu, ktorá bude prirodzene komunikovať s užívateľmi sa IBM a Fluid rozhodli zaplniť citeľnú medzeru na trhu mobilných aplikácií.
Spoločnosť IBM ohlásila na začiatku tohto roka investíciu viac ako miliardu dolárov do Watson Group, ktorá sa zameriava na výskum a vývoj kognitívnych aplikácií v cloude, ako aj ich využitie v komerčnom prostredí. Z toho 100 miliónov dolárov je určených na rozvoj joint-venture projektov, ktoré budú podporovať vývoj kognitívnych aplikácií, s využitím schopností superpočítača Watson.
Viac informácií nájdete na:
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/43722.wss
Viac informácií o superpočítači IBM Watson nájdete na:
http://www.ibmwatson.com/
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Martin Murgáč. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax